ورزشگاه نقش جهان در انحصار فولاد مبارکه نیست؛ مالکیت ‌با دولت است‌

استاندار اصفهان با بیان اینکه درست است که فولاد مبارکه ورزشگاه را به بهره‌برداری رسانده اما مالکیت آن با دولت است، گفت: قائل به این نیستیم که امکانات در استان انحصاری باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه درست است که فولاد مبارکه ورزشگاه را به بهره‌برداری رسانده اما مالکیت آن با دولت است، گفت: قائل به این نیستیم که امکانات در استان انحصاری باشد.
به گزارش تسنیم رسول زرگرپور عصر امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه امسال در دهه محرم و قبل از آن دو رویداد مهم فرهنگی مذهبی در اصفهان داشتیم، اظهار داشت: قبل از ورود به محرم اصفهان میزبان پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان بود که با کمیت و کیفیت مضاعفی برگزار شد و این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی در اصفهان ماندگار شد.
وی با اشاره به تشییع با شکوه پیکر شهد محسن حججی بیان کرد: بار دیگر مردم اصفهان با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید حججی با امام(ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و بیش از نیم میلیون نفر در شهر نجف‌آباد پیکر شهید را بدرقه کردند.
استاندار اصفهان با اشاره به تهدیدات داعش برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید حججی تصریح کرد: تهدیدات زیادی از سوی داعش بود و ما در این زمینه نگرانی‌های خودمان را داشتیم و با برنامه‌ریزی‌های وسیعی که داشتیم، همه مراسمات در امنیت و آرامش کامل برگزار شد.
وی با بیان اینکه به لطف اللهی دهه اول محرم را با معنویت ارامش و امنیت کامل پشت سر گذاشتیم، مراسمات خرافاتی که سال‌های قبل در این دهه در سطح استان برگزار می‌شد با توجه اقدامات اغنایی در 4 سال گذشته 20 درصد کاهش پیدا کرده است.
زرگرپور در ادامه با بیان اینکه اولویت اصلی مسائل زیست محیطی در استان گفت: در 6 ماهه نخست اماسل تمام تعییرات ماهیان کنترل شده و در مقایسه با 6 ماهه سال 92 که هنوز طرح جامع کاهش آلودگی هوا اجرایی نشده بود، شهر اصفهان شاهد 33 روز هوای سالم، 24 روز هوای ناسالم و 128 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود در حالی که در 6 ماهه نخست امسال 173 روز هوای سالم؛ تنها یک روز هوای ناسالم و 11 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم.
وی با بیان اینه در تلاش هستیم که در تا پایان سال 96 به اهداف طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان به طور کامل دست پیدا کنیم، گفت: در سال 97 هدف را بر هوای پاک قرار داده‌ایم و مطالبه مهم مردم اصفهان کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان بود که تا کنون 85 درصد آن محقق شده است.
استاندار اصفهان پیرامون انتخاب شهرداران 107 شهر استان اصفهان بیان کرد: تا به امروز احکام 75 شهردار شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت صادر شده است و فعالیت‌های خود را شروع کردند، احکام 15 شهردار نیز در دست بررسی است و انتخاب 11 شهردار از سوی شورهای شهر هنوز به جمع بندی نرسیده است و 6 شهر نیز شهرداران معرفی شده صلاحیت فردی و شغلی لازم را نداشتند و حکم 4 شهردار شهرهای بالای 200 هزاز نفر جمعیت نیز از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است.
وی پیرامون مسانل کشاورزی استان نیز خاطرنشان کرد: کشور ایران در 2 کمربند زلزله و خشک قرار گرفته است و میزبان بارش‌ها در کشور یک سوم دنیا است و استان اصفهان یک ششم متوسط کشور بارش دارد و اکنون 95 درصد خاک استان در خشکسالی قرار دارد و به ور متوسط 20 درصد کاهش بارش باران داشتیم.
زرگرپور با بیان اینکه امسال 280 هزار تن گندم تولید شده که نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: 80 هزار تن جو در استان تولید شده است که 45 هزار تن آن خریداری شده است و وضعیت تولیدات میوه قابل قبول است.
وی با اشاره به مسائل اقتصادی استان بیان کرد: در سال گذشته 335 طرح در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی تسهیلات ریالی و 12 طرح با اعتباری بالغ بر 187 میلیون دلار نیز تسهیلات ارزی دریافت کرده است که در مجموع 347 طرح با اعتباری بالغ بر 8600 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
استاندار اصفهان با اشاره به واحدهای بخران‌زده با ظرفیت بالای 100 نفر اشتغال تصریح کرد: 67 طرح با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات گرفته‌اند و 134 طرح معرفی شده 28 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند و در بخش طرح رونق واحدهای کوچک و متوسط نیز 1150 واحد 9 هزار میلیارد ریال اعتیار از سوی صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌اند.
وی افزود: در بخش تخصصیات اعتبارات هزینه‌ای 47 درصد در 6 ماهه نخست امسال تخصیص پیدا کرده که بالغ بر 2200 میلیارد ریال است و در بخش اعتبارات تملک سرمایه‌ای نیز در بخش استانی 36 درصد و در بخش ملی استانی 27 درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده است.
زرگرپور پیرامون بندر خشک و مسائل آن در استان نیز گفت: بندر خشک در ابتدا با معضلی مواجه شده بود که مشخص نبود در وزارتخانه چه معاونتی مسئول مربوطه به این حوزه است البته مکان‌ یابی‌ها و شاخصه‌ها صورت گرفته و امیدوار هستیم که در سفر وزیر راه و شهرسازی که در آینده‌ای نزدیک به اصفهان دارد در این زمینه به نتیجه برسیم.
استاندار اصفهان پیرامون اولویت اصلی مدیریت استان بیان کرد: مسئله آب از مطالبات اصلی مردم اصفهان بوده و کارهای زیادی تا کنون در این زمینه انجام شده اما عدم رفع مشکلات حوزه آب در اصفهان به دلیل عدم ناکافی‌ بودن همکاری‌های مدیران ملی است از طرفی در طرح 9 ماده‌ای احیای حوزه زاینده‌رود مسائل فنی و مالی به طور کامل دیده شده اما مسائل اجتماعی و سیاسی آن باید در سطح ملی پیگیری شود.
وی بیان کرد: هر شخصی که استاندار اصفهان شود نخستین دستور کار آن پیگیری طرح 9 ماده‌ای و احیای رودخانه زاینده رود است.
زرگرپور پیرامون پیشنهاد باشگاه سپاهان برای اجاره نقش جهان به باشگاه ذوب‌آهن و مصاحبه اخیر امیر قلعه‌نوعی برای بازی این تیم در قم بیان کرد: قلعه‌نویی مصاحبه‌ای انجام داده بود و از استاندار خواسته بود که در ورزشگاه نقش جهانی کنند و فولاد مبارکه برای هر بازی مبلغ 120 میلیون تومان را پیشنهاد داده بود در حالی در گذشته این مبلغ 60 میلیون تومان بود. با مدیرعامل فولاد مبارکه صحبت شده زیرا ما قائل به این نیستیم که امکانات در استان انحصاری باشد و قرار شد که قلعه‌نویی این موضوع را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه درست است که فولاد مبارکه ورزشگاه را به بهره‌برداری رسانده اما مالکیت آن با دولت است، گفت: صندلی و چادر‌های طبقه دوم ورزشگاه آماده است اما با توجه به ظرفیت 45 هزار نفری طبقه نخست، نیازی به نصب چادرها و صندلی‌ها در طبقه دوم نیست زیرا از نظر منطقی و اقتصادی درست نیست.
استاندار اصفهان پیرامون سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان نیز خاطرنشان کرد: بعد از برجام بیش از 2 میلیارد دلار قرارداد سرمایه‌گذاری در استان بسته شده و کمتر از یک میلیارد دلار آن ثبت شده که این آمار از سوی سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار