یورش یوزهای ایرانی به روسیه

نخستین گام برای حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی روسیه با دیدار عصر امروز تیم ملی برابر توگو برداشته خواهد شد.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : نخستین گام برای حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی روسیه با دیدار عصر امروز تیم ملی برابر توگو برداشته خواهد شد. حریفی دست چندم برای تیم ملی که رتبه‌ای بهتر از صدو بیست و یکم رده‌بندی فیفا را در اختیار ندارد و در قاره سیاه هم به مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 راه پیدا نکرده است. توگو در دور دوم مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه در قاره آفریقا مقابل حریفی نه‌چندان مطرح به نام اوگاندا درمجموع 4 بر صفر شکست خورد و از راه‌یابی به مرحله نهایی این رقابت‌ها محروم شد. بر این اساس می‌توان بازی امروز را شروعی آسان برای شاگردان کی‌روش را راه آماده‌سازی برای شرکت در مهمترین فستیوال فوتبالی جهان ارزیابی کرد. دیداری که قرار بود در کشور میزبان جام‌جهانی برگزار شود اما به دلایلی نامشخصی به ورزشگاه آزادی منتقل شد. البته تیم ملی 18 مهرماه هم با تیم ملی روسیه بازی دوستانه‌ای برگزار خواهد کرد تا مهرماه را با برگزاری همین دو بازی تدارکاتی به پایان برساند. بر اساس برنامه‌ریزهای صورت گرفته از سوی کی‌روش قرار است ملی پوشان کشورمان تا پیش از حضور در جام‌جهانی هشت بازی دوستانه با دیگر تیم‌های برگزار کنند که هنوز نام تیم‌هایی که یوزهای ایرانی با آنها وارد گود مبارزه می‌شوند، اعلام‌نشده است. این ناشناخته بودن دیگر حریفان تدارکاتی تیم ملی با وضعیت نامشخص تیم‌های صعودکننده به جام‌جهانی ارتباط مستقیم دارد چراکه به‌جز برزیل، ایران، روسیه، کره جنوبی و مکزیک تکلیف 27 دیگر برای گرفتن جواز صعود به روسیه در صف انتظار قرار دارند.

توگو حریف درجه سوم آفریقایی

تیم ملی فوتبال توگو تاکنون تنها یک‌بار حضور آن‌هم سال 2006 حضور در جام‌جهانی را تجربه کردند و با سه شکست متوالی برابر کره جنوبی، سوئیس و فرانسه با شش گل خورده و تنها یک گل زده به کارشان پایان دادند. آنها در دیگر دوره‌های برگزاری این جام موفق به حضور در جام‌جهانی نشدند و در جام ملت‌های آفریقا هم به‌جایی نرسیده‌اند.

آدبایور در نوک خط حمله توگو

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال توگو امانوئل آدبایور، مهاجم فعلی باشاک شهیر ترکیه و پیشین آرسنال، منچستر سیتی و رئال مادرید است. او در حال حاضر کاپیتان فعلی این تیم وبرترین گل زن فوتبال ملی این کشور با ۳۱ گل زده است. فوتبال توگو هم مانند بیشتر تیم‌های آفریقایی متشکل از بازیکنان شاغل در تیم‌های اروپایی است اما بیشتر این بازیکنان در تیم‌های درجه چندم بازی می‌کنند و خبری از حضور در تیم‌های سطح نخست اروپا نیست. در آخرین فهرست از بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی این کشور، ۱۲ بازیکن لژیونر دیده می‌شود که علاوه بر آدبایور، جینه داکونام با حضور در ختافه اسپانیا جزو برجسته‌ترین بازیکنان این تیم هستند.۱۰ بازیکن تیم ملی توگو هم از دو تیم دینامیک توگولایس، توگو پورت و گبیکینتی این کشور به تیم ملی راه‌یافته‌اند.

سرمربی

یک فرانسوی بروی نیمکت توگو

هدایت توگو بر عهده کلود لی روی، مربی ۶۹ ساله فرانسوی است. او از سال ۲۰۰۴ سرمربی تیم‌هایی مانند جمهوری کنگو، غنا، عمان، سوریه و کنگو بوده و از سال ۲۰۱۶ هم سرمربی توگو است.

صعود زودهنگام ایران به جام‌جهانی

تیم ملی ایران ازجمله نخستین تیم‌هایی به شمار می‌رود که جواز حضور در جام‌جهانی 2018 را به دست آورده است. ملی پوشان کشورمان 22 خردادماه سال جاری در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف ازبکستان رفتند. برتری در این بازی خانگی با توجه به شرایط گروه صعودی زودهنگام به جام‌جهانی را برای فوتبال ایران رقم می‌زد.اتفاقی که در پایان آن دیدار به وقوع پیوست و شاگردان کرانچار با شکست دو بر صفر حریف سرود بلیت روسیه را رزرو کردند.

شرایط مبهم دروازه تیم ملی

زمان خیلی زیادی به جام‌جهانی 2018 روسیه نمانده است و در این مدت تیم‌ها دیگر فرصت تغییرات آن‌چنانی در ساختار فنی و ترکیبشان ندارند. کارلوس کی‌روش نیز در فاصله زمانی مانده به آغاز جام‌جهانی بیشتر درصددترمیم و تقویت تیمش است. با این وصف ترکیب و روش‌هایی که کی‌روش دربازی‌های دوستانه پیش رو به کار می‌گیرد می‌تواند سبک و سیاق بازی‌های ما در جام‌جهانی را نیز نشان بدهد. بر همین اساس به نظر می‌رسد بزرگترین تردید کارلوس کی‌روش برای ساختن ترکیب ایده آل برای جام‌جهانی درون دروازه باشد. بیرانوند که فصلی امیدوارکننده را در تیم ملی و پرسپولیس سپری کرده بود ناگهان در فصل جدید افتی جدی کرد و دربازی‌های اخیر تیم ملی و پرسپولیس پراشتباه بود و گل‌های زیادی هم خورد. دراین‌بین علیرضا حقیقی به دلیل تجربه حضور در جام‌جهانی و بازی در فوتبال اروپا شاید اصلی‌ترین گزینه برای جانشینی بیرانوند به نظر برسد هرچند نباید فراموش کنیم که او مدت‌ها است از ترکیب تیم ملی دور بوده است. مظاهری و لک دو دروازه‌بان دیگر حاضر در اردو نیز شانس بازی در این دو دیدار دوستانه رادارند و شاید بتوانند از همین فرصت اندک پست شماره یک را تصاحب کنند

رضایی جانشین طارمی می‌شود؟!

دعوت از کاوه رضایی به تیم ملی در این مقطع بیانگر یک حقیقت جالب است. این‌که کی‌روش و برانکو باوجود اختلافاتی که در ماجرای اردوهای تیم ملی دارند، ازنظر فوتبالی شبیه به هم‌فکر می‌کنند چراکه هر دو این بازیکن را معادلی مناسب برای جانشینی مهدی طارمی می‌دانند. با محرومیت طارمی که بازیکن اصلی سرمربی تیم ملی در فاز هجومی است حالا بهترین آلترناتیو او یعنی کاوه رضایی به تیم ملی دعوت‌شده است؛ اما کی‌روش در خط حمله خوشبخت‌ترین مربی فوتبال آسیا است چراکه تعدادی از بهترین مهاجمان آسیا در یک‌زمان خاص در تیم ملی ایران جمع شده‌اند. طارمی که محروم است اما سردار آزمون و قوچان نژاد هستند و البته سامان قدوس که بیشترین شانس را برای بازی به‌جای مهدی طارمی دارد. در این خط حمله جذاب دوستاره دیگر بهنام‌های کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش هم حضور دارند که البته جهانبخش به دلیل بازی در پست وینگر شانس بیشتری برای بازی دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار