پیام نبیه بری به بشار اسد

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در پیامی به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ابراز امیدواری کرد که سوریه در جنگ علیه تروریسم به پیروزی کامل دست یابد و منطقه جولان نیز از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد شود.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در پیامی به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ابراز امیدواری کرد که سوریه در جنگ علیه تروریسم به پیروزی کامل دست یابد و منطقه جولان نیز از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد شود. در پیام رئیس پارلمان لبنان به رئیس جمهوری سوریه که به مناسبت سالگرد جنگ مصر و سوریه با رژیم صهیونسیتی صادر شد، آمده است: فرارسیدن سالگرد جنگ اکتبر را به شما و به کشور برادر سوریه و ارتش و دولت و ملت آن تبریک می گویم و از خداوند متعال می خواهم تا تحکیم ثبات و وحدت را به این کشور ارزانی دارد تا شاهد آزادی منطقه اشغالی جولان از دست اشغالگران اسرائیلی باشیم.
بری ابراز امیدواری کرد که سوریه در برابر تروریسم که چهره دیگر تروریسم دولتی اسرائیل است به پیروزی کامل دست یابد.
وی همچنین خطاب به اسد گفت: امیدوارم کشورتان جایگاه خود را حفظ همزیستی مسالمت آمیز بازیابد.
رئیس پارلمان لبنان در پیام مشابهی فرارسیدن سالگرد جنگ اکتبر را به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری و ملت و ارتش مصر تبریک گفت.
جنگ اکتبر یا جنگ رمضان در تاریخ ششم اکتبر 1973 با همکاری بین مصر و سوریه علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد. هدف از این جنگ آزادسازی شبه جزیره سینا در مصر و بلندی های جولان در مرزهای سوریه از اشغال اسرائیل بود.
این جنگ در تاریخ 25 اکتبر با میانجیگری سازمان ملل به آتش بس بین طرف های درگیر به پایان رسید.
پیام نبیه بری به بشار اسد در حالی است که طی روزهای اخیر تماس مقام های لبنان با سوریه به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات سیاسی در لبنان تبدیل شده است.
به تازگی دیدار «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با «ولید المعلم» همتای سوری اش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بحث های زیادی را در لبنان ایجاد کرد.
لبنان و سوریه گرچه روابط دیپلماتیک خود را طی سال های اخیر حفظ کردند اما نوعی رکود و سردی در روابط آنها وجود داشته که دلیل آن نبود اجماع گروه های سیاسی در لبنان نسبت به روابط با دمشق بوده است.
سیاست رسمی لبنان در قبال جنگ در سوریه، بی طرفی و خویشتنداری بوده است.
طی دو ماه اخیر موضوع روابط بیروت و دمشق به یکی از موضوعات داغ در عرصه سیاسی لبنان تبدیل شده است.
در حالی که برخی احزاب و گروه ها همچون حزب الله، جنبش امل، حزب جریان ملی آزاد و جریان المرده با توسعه روابط با دمشق موافق هستند برخی گروه های دیگر از جمله حزب جریان المستقبل و نیروهای لبنانی با آن مخالفند.
به تازگی سه وزیر لبنانی به سوریه سفر کردند که این موضوع مخالفت هایی را در بین برخی گروه های سیاسی و حتی داخل دولت ایجاد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار