کره شمالی برای آزمایش یک موشک دوربرد آماده می‌شود

یک نماینده روسی که از پیونگ یانگ بازگشته است، از آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک فروند موشک دوربرد دیگر خبر داده است.

یک نماینده روسی که از پیونگ یانگ بازگشته است، از آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک فروند موشک دوربرد دیگر خبر داده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آنتون موروزف عضو کمیته امور بین الملل پارلمان روسیه که به تازگی از سفر به پیونگ یانگ بازگشته است، روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش یک موشک دور برد است که احتمالا می تواند تا سواحل غربی آمریکا برسد.
خبرگزاری ریانوستی اعلام کرده است که موروزف به همراه 2 نماینده دیگر روسی طی روزهای 2 تا 6 اکتبر به پیونگ یانگ سفر کرده اند.
وی در این باره گفت: کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش جدید یک موشک دوربرد است. آنها حتی به ما محاسبات ریاضی را نشان داده اند که اثبات می کند این موشک می تواند سواحل غربی آمریکا را هدف قرار دهد.
وی افزود: تا انجایی که متوجه شدیم، آنها قصد دارند یک موشک دیگر را در آینده نزدیک آزمایش کنند.
این مقام روسی اشاره نکرده است که این اطلاعات درباره آزمایش موشکی کره شمالی را کدام یک از مقام های پیونگ یانگ در اختیار وی قرار داده است.
در واشنگتن نیز یک مقام رسمی آمریکایی گفته است که شواهد نشان می دهد کره شمالی برای آزمایش یک موشک دیگر در روز 10 اکتبر یعنی 3 روز دیگر همزمان با سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی آماده می شود.
یک تحلیلگر ارشد سازمان سیا نیز تاکید کرد: دولت کره شمالی احتمالا اقدامات تحریک آمیز بیشتری را در روز 10 اکتبر انجام خواهد داد.
خبرگزاری ریانوستی به نقل از سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرده است که هیات روسی به ریاست موروزف نشست هایی را با مقام های عالی رتبه کره شمالی داشته است.
کاخ سفید بار دیگر مذاکره بر سر برنامه اتمی کره شمالی را رد کرد
کاخ سفید هرگونه مذاکره با کره شمالی به استثنای گفتگو درباره سرنوشت آمریکایی هایی که در این کشور تحت بازداشت هستند را رد کرده است. این مساله بار دیگر نشانگر اختلافات بین رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و سایر مقام های ارشد کاخ سفید بر سر مذاکره با کره شمالی است.
تیلرسون پیش از این تاکید کرده بود که واشنگتن به طور مستقیم با کره شمالی در باره برنامه های موشکی و هسته ای اش در ارتباط است.
سارا سندرز در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما به روشنی اعلام کرده ایم که اکنون وقت مذاکره نیست. تنها مذاکره ای که می تواند انجام شود، درباره بازگرداندن آمریکایی هایی است که انجا در بازداشت هستند. فراتر از آن، هیچ مذاکره ای با کره شمالی در شرایط کنونی وجود ندارد.
تیلرسون در جریان سفر اخیر خود به چین گفته بود که آمریکا ارتباط مستقیمی با کره شمالی بر سر برنامه های اتمی و موشکی دارد ولی کره شمالی تمایلی به مذاکره نشان نمی دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار