قضاوت عملکردهای خود را به مردم می سپارم

بزرگترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است که با عنایت خداوند بر قلب و قلم و زبان ما توانستیم در انتخاب شهردار شهر خود انتخاب صحیحی داشته و ملاک ما انتخاب شخصیتی آشنا به مشکلات مردم بوده که منویات حکیمانه را عملی سازد.

قضاوت عملکردهای خود را به مردم می سپارم

فرشته پریشانی ضمن بازدید از دفتر روزنامه اصفهان امروز به خبرنگار ما در خصوص انتخاب شهردار گفت : بزرگترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است که با عنایت خداوند بر قلب و قلم و زبان ما توانستیم در انتخاب شهردار شهر خود انتخاب صحیحی داشته و ملاک ما انتخاب شخصیتی آشنا به مشکلات مردم بوده که منویات حکیمانه را عملی سازد.

وی شروع دوره چهارم را با سال مدیریت جهادی همزمانی دانست و گفت: مهمترین اقدام شورا در سه سال و نیم گذشته بازگرداندن چشمه لادر به عنوان هویتی به شهر بوده که اجداد و پدران ما از آن مکان به عنوان تفرجگاهی بهره می بردند.

عضوشورای شهربا بیان این که فاز اول چشمه لادر در سال مدیریت جهادی به بهره برداری رسید تاکید داشت: همزمان با ورود به شورا و سال مدیریت جهادی، با حرکتی جهادی عملیات چشمه لادر اجرایی شد و همچنین با اقدامات فوق العاده ایی خیابان شهیدرجایی و میدان ایت ا...صهری (میدان کوزه) به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که زمانی امیدهای مردم به سرانجام می رسد که همبستگی میان حلقه های ارتباطی شهر برقرار باشد عنوان کرد: در صورتی که حلقه ای از این رشته مفقود گشت، فعالیت ها در سطح شهر گسسته وکمرنگ خواهد شد.

پریشانی مهمترین رکن دست یابی مردم به آرمانهای شهری خود را ایجاد و اتحاد حلقه ارتباطی میان مسئولین وقت شهری معرفی کرد و گفت: هر اندازه مردم آگاهانه وبا بصیرت در انتخابات خود سهیم باشند می توانند به پیشرفت و توسعه شهری خود دست یابند.

وی با تاکید بر حلقه ارتباطی میان مسئولین شهری و اتحاد ناگسستنی آنان اظهار داشت: این حلقه شامل فرماندار،نماینده شهرستان، امام جمعه وقت، شهردار و شورای شهر است.در راستای پیشرفت و تعالی شهر با همدیگر همکاری کرده تا شهری زیبا بسازیم.

عضو شورای اسلامی با توجه به این نکته که در سال همدلی و همزبانی ارتباط موثری میان مسئولین به خوبی برقرار بود اذعان داشت: همین امرباعث پیش رفتن با قوت و انگیزه شهردار و شورا بوده در سطح شهر و اجرایی شدن عملیات و اقدامات بوده و در عمل به خوبی شهروندان حرفای ناگفته و اقدامات انجام شده را خواهند دید.

وی از شعار همگانی در میان مسئولین با نام توسعه پایدار نام برد و گفت: توسعه پایدار برنامه ریزی هدفمند برای رسیدن به توسعه همه جانبه است.

پریشانی از اقدامات انجام شده برای چهار راه شهرداری و همزمانی نام گذاری این میدان با نام ولادت علی بن موسی الرضا گفت: با توجه به رخ دادن حوادث ناگواری در طی سالیانی با اقدامی جهادی میدانی با نام علی بن موسی الرضا درچهارراه شهرداری احداث شد.

عضو شورای اسلامی بیان این که به واسطه اتحاد حلقه ارتباطی توانستیم روشنایی را در میدان علی بن موسی الرضا شاهد باشیم اظهار داشت : روشنایی میدان امام رضا و خیابان 17 شهریوردر گرو اتحاد پایدار میان مسئولین شهری بوده و روشنایی خیابان شهید فهمیده نیزپس از گذشت 15 سال از احداث آن و با وجود پیش آمدها و اتفاقات ناگوار،همچنین خیابان پورفسور میردامادی و سروش منظریه از اقدامات ضروری این دوره بوده است.

وی محوریت عملکرد شورای دوره چهارم و ورود به شورا را در راستای سه خیابان باستانی شده دانست و گفت: سه خیابان 17 شهریور، شهید صدوقی و مرکزی از مهمترین پروژه های دستور کاری ما بوده است.

پریشانی بیان این که آزادسازی پروژه های سه خیابان مذکور بسیار عظیم بود گفت: آزادسازی خیابان 17 شهریور پس از 25 سال و همچنین خیابان شهید صدوقی انجام شده و استارت عملیات آزادسازی خیابان مرکزی کلید خورده است.

عضوشورای اسلامی در خصوص شکل گیری بیست ساله منطقه منظریه و عدم امکانات خدماتی و امنیتی عنوان کرد: با همکاری و همراهی مسئولین وقت شهری توانستیم پاسگاهی جهت امنیت حال شهروندان در آن مکان پس از گذشت بیست سال تاسیس کنیم.

وی بزرگترین رکن موفقیت برای مسئولین و پیشرفت شهری را پنج حلقه ارتباطی موثر دانست و گفت: مهمترین دغدغه شورای شهر به سرانجام رساندن خواسته های مردمی است.

پریشانی ضمن مکلف دانستن مردم در امر انتخابات و موظف دانستن مسئولین در اجرای مطالبات ایشان گفت: اقدامات زیربنایی در این دوره از شورای شهر به خوبی درسطح شهر انجام شده و چنانچه در گذشته این گونه اقدامات توسط مسئولین وقت وارتباط با مسئولین بالادستی و ورود اعتباربه شهرستان اجرایی شده بود، شهرداری، انرژی و پتانسیل خود را صرف مسائل دیگری می نمود.

وی یکی ازوظایف شورای شهررا بررسی و شناخت مسائل بهداشتی رفاهی تفریحی فرهنگی دانست و گفت: باخرید زمینی به مساحت یکصدهزار متر در بام سبز، دردوره چهارم شورای شهر توسط شهرداری بسترسازی فرهنگی-اجتماعی فراهم شد.

عضو شورای اسلامی از دغدغه های شورای شهر را جذب هنرمندان و ایجاد پناهگاهی برای آنان در شورای شهر و شهرداری دانست و گفت: تمام تلاشهای شورا و شهرداری ایجاد زیر ساخت ها بوده و به دلیل نبود زیرساخت های مناسب از گذشته نتوانستیم در حوزه فرهنگی به خوبی پیشرفت کنیم.

وی بیشترین هزینه صرف شده در شهرداری را منوط به آزادسازیهای شهری دانست و گفت: شورای دورچهارم به همراه شهرداری توانسته به اهداف خود دست یافته و امتیاز مطلوبی را در سطح شهر کسب کند.

پریشانی از دغدغه های شورای شهر را جذب هنرمندان و ایجاد پناهگاهی برای آنان در شورای شهر و شهرداری دانست و گفت: تمام تلاشهای شورا و شهرداری ایجاد زیر ساخت ها در این دوره بوده و به دلیل نبود زیرساخت های مناسب از گذشته نتوانستیم در حوزه فرهنگی به خوبی پیشرفت کنیم.

عضو شورای اسلامی از مسائل و دغدغه های شورای دوره چهارم را ایجاد خانه هنرمندان دانست و گفت: درحوزه فرهنگی و هنری باتوجه به کمبود امکانات و عدم زیرساخت ها نتوانستیم به خوبی ایفای نقش کنیم

وی از مسائل دوره چهارم شورای شهررا ایجاد خانه هنرمندان اعلام و اضافه کرد: درحوزه فرهنگی و هنری باتوجه به ظرفیت بالای شهرستان و بالغ بر 250 هزار جمعیت شهری و دارا بودن نخبگان زیادی درزمینه های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی برای هویت بخشیدن به آنان و جذب هنرمندان به شورای شهر و شهرداری اقداماتی صورت گرفته است.

عضو شورای شهر از خانه تاریخی زهتاب به عنوان جایگاهی برای هنرمندان یاد کرد و افزود: افتتاح خانه زهتاب تاپایان دوره چهارم به عنوان بستری برای هنرمندان به بهره برداری می رسد.

وی از تملک زمینی به مساحت 2800 متر در جوار باغ بانوان برای ایجاد فرهنگسرایی نام برد و عنوان کرد: همچنین فرهنگسرای نیلفروش زاده درجوی آباد قدیم درچهار طبقه آماده بهره برداری است و تا پایان دوره چهارم افتتاح خواهد شد.

پریشانی ازصرف بودجه ایی بالغ بر 500 میلیون سال گذشته در زمینه فرهنگی یاد کرد وگفت: این بودجه را صرف مساجد، ان جی او ها و کتابخانه ها کرده تاازلحاظ سخت افزاری تجهیزات خود را تکمیل کنند.

وی در خصوص حوزه اجتماعی و مسائل این حوزه که مهمترین آن اشتغال و خانواده است گفت: ورود سرمایه هایی و قرار گرفتن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار و ورود سرمایه گذارانی در سطح شهر باعث ایجاد اشتغال زایی شده است.

عضو شورای شهر در خصوص زمینهای در تملک شهرداری و واگذاری آنها به سرمایه دار برای اقدامات فرهنگی گفت: در این خصوص مواردی چون فرهنگسرای امیرکبیر بوده که با مصوبه شورا برای ایجاد فرهنگسرا، نمایشگاه و بازاچه و با همکاری سرمایه گذاران به مرحله اجرا درآمده است.

وی با تاکید بر این نکته که سرانه ورزشی در شهرستان بسیار پایین است اضافه کرد: در نزدیکی پارک بانوان زمینی به مساحت 800 مترمربع را به زورخانه اختصاص داده که به زودی احداث خواهد شد و بخشی از آن را نیز با کمک خیرین با ایجاد سوله ورزشی در امر ورزش اقداماتی انجام خواهیم داد.

پریشانی از باشگاه ورزشی شهدای اسفریز یاد کرد و گفت: با خرید زمینی توسط خیرین وهمیاری شهرداری وشورای شهر توانستیم اقداماتی صورت داده و از لحاظ واگذاری زمین برای اجرای چنین اقداماتی اعلام آمادگی می کنیم.

وی در خصوص آداب فرهنگ شهروندی در سطح شهراعلام داشت: از وظایف سازمان رفاهی- تفریحی شهرداری فرهنگ سازی شهری بر روی بیلبوردها است که به صورت کمرنگ نمایان شده و بیشتردر زمینه برنامه های عملیاتی و اجرایی در برگزاری جنگها، تئاترهای خیابانی، جلسات هم اندیشی خانوادگی، ارتباط با مدارس و مهدهای کودک توانسته ارتباط خوبی برقرار کرده ودر قالب برنامه های اجرایی در ایام تابستان و مناسبات ویژه اقداماتی نیز انجام داده اند.

ورود استاندار به منظریه نیز نتوانست معضلات این منطقه را پایان دهد:

عضو شورای شهر در خصوص منطقه منظریه و محرومیت های بیست ساله شهروندان این منطقه ازخدماتی چون اورژانس، مدارس، آسفالت خیابانها اظهار داشت : به دلیل مسائل سیاسی و کم رنگ شدن حلقه های ارتباطی میان مسئولین غفلت این منطقه را سبب شده بود.

وی با بیان این که در این دوران اقدامات زیربنایی، بنایی و اصولی در منظریه انجام شده تاکید کرد: سال گذشته با اقدامات انجام شده این منطقه را تمام شده دانسته و شهرداری صرفا در بخش جداول خیابانی و آسفالت اقداماتی را انجام خواهد داد وخدمات رسانی خواهد کرد.

پریشانی پارک شهروند منظریه را از برنامه های اجرایی خود دانست و گفت: تا پایان سال جاری پارک شهروند با اقدامات اجرایی به بهره برداری خواهد رسید و طبق وعده های شهرداری برای ایام نوروز عملیاتی خواهد شد.

وی از تعهد شهرداربر فضای سبز صرفا بر چمنکاری پارک شهروند خبر داد و اذعان داشت: بنده به عنوان نماینده مردم و با تجمع کثیری از مردم در پارک شهروند منظریه باعث تسلی خاطرایشان شده و از آن زمان تا به امروز اجتماع مردمی رخ نداده است.

عضو شورای اسلامی در خصوص تخصیص بودجه و اعتبار شهرداری در پایان سال جاری گفت: با تاکید مقام معظم رهبری بر شفاف سازی در سال 95 بودجه شهرداری 80 میلیارد و در سال 94 حدود 76 میلیارد بوده و بودجه اعلام شده توسط شهرداری برای همشهریان است.

وی وصول شدن بودجه شهری را در گرو 90درصدی همیاری مردمی دانست و اظهار داشت : از بودجه مقرر شده در سال 95 پیش بینی ما برای آلایندگی 8 میلیارد و برای ارزش افزوده 10 میلیارد بوده است.

پریشانی با توجه به حدود 60 میلیارد بودجه تامین شده توسط مردم از طریق عوارض ساخت و ساز، صدورپروانه و کسب وکار گفت: بودجه نسبت به زمان قبل از دوره چهارم شورا رشد چشمگیری داشته است.

وی سرانه هر شهروند را نسبت به 4 سال گذشته با رشد دو برابری دانست و گفت: با توجه به رکود اقتصادی شهردار وقت خمینی شهر بخش کثیری از اقدامات شهری را به صورت بیشترامانی و کمترپیمانی به سرانجام رسانده که در این میان از خیابان 17 شهریور و شهید صدوقی می توان نام برد که با این اقدامات کمک زیادی به شهرداری صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی بودجه سال آینده را 80 میلیارد عنوان کرد و افزود: با اختصاص 5 میلیارد در خصوص منظریه نیز به سرانه 85 میلیاردی خواهیم رسید.

وی در خصوص مطالباتی از دانشگاه صنعتی گفت: با توجه به مشکلات چندین ساله دانشگاه صنعتی و شهرداری با رایزنی هایی به نتایجی رسیده و دانشگاه نه از طریق پرداخت مبالغ بلکه از طریق واگذاری سهام اعلام آمادگی خود را با شهرداری نموده است.

پریشانی با تاکید بر این نکته که از وظایف مسئولین، تقویت امید و بازگرداندن اعتماد به مردم است اظهار داشت : با توجه به نص صریح قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق آلاینده ها و ارزش افزوده به شهرداری تزریق می شود که برای امسال حدود 18 میلیارد پیش بینی شده بود.

وی از واریز حق آلاینده ها به صورت ماهیانه به شهرداری گفت: بودجه شهرداری دارای ردیفی است و قطعا شهردار بر اساس آن ردیف بایستی پروژه ها را به پیش برده و حق آلاینده ها برطبق بودجه سال گذشته واریز شده است.

عضو شورای اسلامی در خصوص مبحث انتخابات و ثبت نام در شورای شهر برای دوره جدید گفت: با گذراندن فرایندها و پیش رو داشتن اهدافی نتوانسته برای آینده تصمیم گیری کرده و درحال رصد کردن برنامه های گذشته خود هستم.

وی با بیان این که چنانچه به میزان اهداف دست یافته رضایت داشته و با ایجاد بسترو فضای شهری واتحاد حلقه ارتباطی برای فعالیت درآینده مهیا باشدودر آینده به عنوان عضوی از شورای شهر باشم گفت: با عضویت در شورای شهر با جدیت تمام وبا توجه به اقدامات انجام گرفته، حاج حیدری را درمقام شهردار شهرستان انتخاب خواهم کرد.

پریشانی از دریافت دو اعتبار500 میلیونی از سکونت گاههای غیررسمی وزارت راه و شهر سازی برای خانه فرهنگ گفت: با دریافت دو زمین در منطقه بازیچه و جوی آباد جدید توانستیم سرای فرهنگی را برای هنردوستان دائر کنیم.

وی با بیان این که بانوان شهری فعال بوده و در عرصه های مختلف به خوبی ورود پیدا کرده و موفق شده اند اظهار داشت : از مهمترین اقدامات سال گذشته وبا توجه به جنجالهای سیاسی برای اولین بار ریاست شورای شهررا یکی از بانوان ایرانی برعهده گرفت وچنانچه فضا و بستر برای بانوان در حوزه مدیریتی برقرار شود به خوبی می توانند آن را عملیاتی سازند.

عضو شورای اسلامی با بیان این که به مدت یک سال و نیم مشاور فرماندار در حوزه بانوان بوده و با حمایت از مراکزی برای فراهم ساختن اشتغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: در زمان استحکام حلقه ارتباطی با مسئولین و ورود به شورا توانستیم مشاغلی را با در یافت وام های اشتغال و صدور مجوز از طرف شهرداری هدایت و حمایت کرده وحامی یکسری از خیریه ها و ان جی او های ورود یافته به مبحث اشتغال بوده ایم.

وی با بیان این که در منطقه بازیچه و جوی آباد می باستی سرمایه گذاری کلانی را انجام داد گفت: نماینده خمینی شهر اعتباراتی از اعتبارات 180 برای مباحث فرهنگی دریافت کرده و این اعتبار صرف فرهنگسرای نیلفروش زاده شدو با وعده های شهرداروقت و احداث کتابخانه علی بن ابیطالب فرهنگسرای ویژخ بانوان را نیز خواهیم داشت.

پریشانی با نامگذاری سال 95به اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری وتاکید بر این مقوله بیان داشت: با توجه به درآمد وبودجه ناچیز شهری نتوانستیم اتوبوس به ناوگان شهری خود اضافه کنیم

وی با بیان این که امسال با نیرو و توان بیشتری وارد عرصه فعالیت شده اظهار داشت: باسازی و به سازی بیش از20 اتوبوس فرسوده با خریداری وسایل و تجهیزات لازم صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی محرومیت شهروندان ساکن خیابانهایی چون 17 شهریور از اتوبوسهای شهری را یادآور شد و افزود: امسال شهرداری نیز 20 دستگاه بر ناوگان شهری خمینی شهر اضافه کرده است.

وی در خصوص باغ بانوان گفت: در حوزه بانوان و با اجرای برنامه های متنوع توانستیم روزانه بیش از 400 نفر ورودی در باغ بانوان داشته باشیم.

پریشانی عضو شورای شهردر پایان ضمن تشکر از همشهریان، قضاوت عملکردهای خود را به مردم سپردند و ابرازامیدواری کردند که علاوه بررضایت خداوند بتوانیم با افتخاربه دیدگان مردم نگاه کرده ودر نظر ایشان و در راستای اقدامات انجام گرفته سربلند باشیم.

وی همچنین آرزوی دیرینه خود را با توجه به نام گذاری سالها توسط مقام معظم رهبری اجرای گوشه ای از منویات ایشان دانسته و به عنوان ولی امر ما، خود را به عنوان سرباز این نظام دانسته و اظهار داشته امیدوار هستیم که توانسته باشم به عنوان خادمین مردم بدون منت خدماتی را جهت رفاه حال شهروندان ارائه داده و خواسته ها و دغدغه های مقام معظم رهبری را عملیاتی سازیم.

وی مهمترین وظیفه اعضای حلقه ارتباطی را ایجاد، حفظ و تقویت امید در مردم وبازگرداندن اعتماد به ایشان دانسته و اظهار داشت تلاش ما براین است که روز به روزبر امیدهای مردم بیفزاییم وشهری زیبا بسازیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار