آیین تودیع و معارفه شهردار کاشان برگزار شد

باحضور مقامات کشوری، دولتی، استانی و شهری، از شهردار سابق کاشان تجلیل و شهردار جدید معارفه شد.

اصفهان امروز : باحضور مقامات کشوری، دولتی، استانی و شهری، از شهردار سابق کاشان تجلیل و شهردار جدید معارفه شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، با حضور مقامات کشوری، دولتی و شهری از تلاش های شهردار سابق تجلیل به عمل آمد و کلید شهر به سعید ابریشمی راد سپرده شد.

در این آیین که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد،

معاون استاندارو فرماندار کاشان حمیدرضا مومنیان در آغاز این آیین با گرامیداشت ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: دو انتخابات مهم برای اداره مدیریت شهری و کشوری با حضور مثال زدنی مردم برگزار شد و امروز پس از این حماسه بزرگی که مردم آفریدند در مرحله استقرار شهرداران هستیم.

وی با اشاره به نقش مهم شوراها بر اساس آیات قرآن کریم و قانون اساسی برای تامین نیازهای مردم و مدیریت شهرها گفت: خوشحالیم که با همدلی و مشارکت بالایی که شهروندان داشتند فرآیند انتخاب شهردار در زمان مقرر انجام شد و امروز شاهد تجلیل از زحمات شهردار سابق و معارفه شهردار جدید کاشان هستیم.

در ادامه این آیین سیدجواد سادتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات فراگیر در شهر کاشان توسط شورا و شهرداری سابق گفت: رای مردم امانتی است که به مسئولین واگذار شده است و خدمت رسانی صحیح نشانه وفا داری به رای مردم است بنابراین در دوره جدید امیدواریم مسائلی مانند ترافیک، پروژه های نیمه تمام شهر و فرهنگ مداری توسط مدیریت شهری در اولویت قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: بزرگترین صلاح ما در راستای پیشرفت شهر کاشان انسجام و وحدت است.

ریاست شورای اسلامی شهر کاشان حاج علی رسول زاده در ادامه این آیین بیان کرد: شکر گزاری سبب افزایش نعمت هاست، پس خداراشکر می کنیم که به ما فرصت خدمت گزاری به مردم کاشان را عنایت کرده است.

وی افزود: در زندگی فرصت های متفاوتی برای بندگی خداوند فراهم است و امکان پیمودن بندگی خدا گاهی با خدمت گزاری فراهم می شود و جلسه حاضر به پاسداشت تجلیل از زحمات شهردار پیشین کاشان و معرفی شهردار جدید تشکیل شده و برای هردو این عزیزان آرزوی موفقیت روزافزون را داریم.

رسول زاده تاکید کرد: شهر کاشان شایسته پیشرفت همه جانبه است اما به دلیل شرایط خاص همواره با مسائل جدی دست و پنجه نرم کرده است و پس از سالها سعی و خطا به این تجربه رسیده ایم که پیمودن راه پیشرفت در این شهر جز با بهره گیری از مطالعات علمی و توجه به ظرفیت های بومی امکان پذیر نیست.

ریاست شورای اسلامی شهر کاشان گفت: این شهر آنگاه به تحول بنیادین می رسد که صاحب نقشه و راهنمای دقیق عملی باشد، زیاده خواهی است اگر بخواهیم همه مراحل پیشرفت را بر عهده شهرداری کاشان بگذاریم چرا که بار پیشرفت بر دوش شهروندان و دیگر نهاد ها نیز هست و در مقیاس راهبردی مشارکت همه سازمان ها و دستگاه های حاکمیتی و دولتی و غیر دولتی را می طلبد اما به هر تقدیر نقش منحصر به فرد شهرداری و شوراها در پیشرفت این شهر کهن قابل کتمان نیست.

رسول زاده تصریح کرد: در دوره های پیشین تلاش های ارزشمند و قابل ستایشی در مسیر پیشرفت صورت پذیرفته است که باید از آن به نیکی یاد کرد ولیکن دایره وسیعتری از کارها با روش های موثر تر و عالمانه تری باید در دستور کار قرار گیرد انتظار ما از مجموعه مدیریتی در شهرداری کاشان در دوره پنجم از شهردار و مدیران شهری این است که به صورت ویژه در خصوص طراحی الگوهای کلان پیشرفت شهری و شناسایی بپردازد.

وی قانون نظارت پذیری را از اولویت های جدی مجموعه دانست و مطرح کرد: برقراری نظام درست نظارت و طراحی روشهای منسجم ارزیابی برای شهرداری لازم است و هر شش ماه یک بار طبق قانون باید شهرداری گزارش عملکرد خود را برای شفاف سازی ارائه دهد.

ریاست شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: شورا نباید درگیر باندبازی های جناحی شود و باید با وحدت و یکپارچگی به اهداف عالی دست پیدا کند.

رسول زاده اعتماد مردم در انتخابات مورد اشاره قرار داد و گفت: بودجه شهرداری از مردمی به دست می آید که ممکن است با سخت ترین شرایط معیشتی تامین کرده باشند پس باید برای ریال به ریال آن دلسوزی کرده واز انجام پروژه های غیر ضروری پیشگیری کنیم و از شر خواسته های قومی و تبلیغی راحت شویم.

وی افزود: همه دستگاه های شهری به صورت یکپارچه و همسو برای مسائل بسیاری که پیش روی کاشان است باید همگام شوند.

رسول زرگر پور استاندار اصفهان با توجه به سه رویداد بزرگ در استان گفت: رویداد نخست برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان در دوره پانزدهم در اصفهان و کاشان، رویداد دوم تشییع پیکر مطهر شهید حجج، رویداد سوم برگزاری امنِ مراسم عاشورا و تاسوعا با توجه به تهدید های داعش بود و فردا نیز شاهد رویداد چهارم و برگزاری مراسم ملی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال هستیم.


وی گفت: جایگاه شوراها نشان دهنده بینش اداره توسط مردم و نمایندگان مردم است.

زرگر پور افزود: 88درصد جمعیت استان اصفهان شهری است و انتخاب مدیریت شهری در استان بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: حدود 80 سال پیش کاشان دارای شهرداری بوده و در آینده ای نزدیک این شهر مبدل به یک شهر بین المللی در جایگاه شایسته خود خواهد شد همچنین کاشان به عنوان شهر تاریخی میراثی شهری است که دارای شعرا، علما، فضلا و شهدای بزرگ و مطرح است.

استاندار کاشان تاکید کرد: بخشی از برند اصفهان به عنوان یک استان میراثی به برند کاشان برمی گردد بنابراین این شهر مدیریت شهری ِ ویژه و متخصص می طلبد و منتخب مردم باید این ظرفیت ها را پاسخگو باشند.

زرگر پور تاکید کرد: شورای شهر یعنی مرکز تصمیم گیری تام برای حوزه شهرداری و مرکز نظارت تمام برای حوزه شهری که بایست بین آنها تفاوت قائل شد.

وی تصریح کرد: شهردار موظف به اجرای تام مصوبات شورا و از طرف دیگر مسئول هماهنگی با نهادهای دیگر است و به همین دلیل شورا و شهردار هیچگاه نقطه اختلافی با یکدیگر نخواهند داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سرو سامان دادن به ساختار و تشکیلات مصوب یکی از وظایف شهرداری و شوراهاست، اظهار داشت: نیروی انسانی ای که در شهرداری های استان داریم تقریبا دو برابر نیروی مورد نیاز است که باید جایگاه آنان مشخص شود، همچنین محدودیت سازمان ها طبق درجه بندی شهرداری باید اجرایی شود.

زرگر پور با بیان اینکه شهر با طرح جامع و تفصیلی شکل می گیرد یادآورشد: پیاده کردن طرح تفصیلی تنها راه پیشرفت همه جانبه شهر است و عدم اجرای آن موجب بروز مشکلات بسیاری می شود اما متاسفانه شوراها کمتر وارد این مبحث می شوند.

به گفته وی هدف از خدمت گزاری مسئولین نقش بستن گل لبخند بر چهره شهروندان و رضایت قلبی آنهاست.

سعید ابریشمی راد شهردار کاشان در ادامه این آیین اظهار کرد: در برنامه ای که به شورا ارائه شده توسعه شهر صرفا مبتنی بر ظرفیت های تاریخی و هویت اجتماعی و مردمی تدوین شده است و کاشان به عنوان یک دُر گرانبها با حضور مردم و جریان زندگی در آن معنا پیدا می کند.

وی گفت: کاشان با توجه به بافت تاریخی، فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی و سکونت گاه های ملحق شده به شهر 40 در صد از وسعت کاشان بافت مسئله دار محسوب می شود.

ابریشمی بیان کرد: کاشان شهری برای فرداست و این شهر کهن با تهدیدات جدی زیست محیطی مواجه است و اگر ما به افق آینده شهر توجه نکنیم قافیه را برای نگهداشت این میراث بزرگ باختیم؛ مسئله آب و کویر زایی و دیگر مسائل کاشان مسیری است دشوار که با همیاری مسئولین افقی تازه را برای این شهر رقم خواهیم زد.

شهردار کاشان با بیان اینکه یکی از متنوع ترین مدیریت ها، مدیریت شهری است، گفت: امروزه تنها رویکردی که یک مدیر می تواند برای توسعه همه جانبه شهر برای موفقیت بهره گیرد، مدیریت شهری با رویکرد مشارکتی است.

وی تصریح کرد: در این نگاه شهروندان مهمترین اصل و عامل پیشبرد اهداف مدیریت شهری هستند و نیاز های جامعه با مشارکت شهروندان شناسایی شده و جهت می گیرد و مدیریت شهری از حضور شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر در توسعه و پیشرفت بهره مند می شود.

ابریشمی راد با اشاره به اینکه مشارکت موجب یکپارچگی در تصمیم گیری ها شده و بهترین اقدام ممکن را حاصل می کند، گفت: مبنای برنامه من به عنوان کاشان شهری برای فردا است و در آن شهروندان علاوه بر شان شهروندی دارای تشخص حضور برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری هستند.

ابریشمی راد با بیان اینکه مبارزه با رانت و فساد یکی از مهمترین اهداف در برنامه آینده مدیریت شهری است، اظهار داشت: با بررسی و شناخت کامل نسبت به وضعیت شهرداری کاشان و توکل بر فضل خداوند و اعتماد مردم و حمایت مسئولین این نظام مقدس پا به این عرصه گذاشته ام.

شهردار کاشان مطرح کرد: من و اعضای شورا در قالب یک تیم ده نفره برای برون رفت از مشکلات موجود بسیج شده ایم و با توجه به شرایط سخت پیش رو از تمام کسانی که دلشان برای کاشان می تپد دعوت می کنم در مسیر تحول کاشان همگام شوند.

وی تاکید کرد: شهرداری و شورا دور از هر رویکرد سیاسی است و از خداوند می خواهم مرا در مسیر اصلاح، اصول و جهاد برای اعتلای شهرم یاری رساند.

در انتهای این آیین حکم ابلاغیه با امضای وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی توسط استاندار، فرماندار، نماینده مجلس و رییس شورای شهر به سعید ابریشمی راد به عنوان شهردار جدید کاشان اهداء شد
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار