استفاده از مشاعات ساختمان متعلق به همه شرکا است

مدیرامورحقوقی شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از مشاعات ساختمان متعلق به همه شرکا است و قطعاً هیچ کس بدون اجازه دیگران حق تغییرات در قسمت مشاعات را ندارد.

مدیرامورحقوقی شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از مشاعات ساختمان متعلق به همه شرکا است و قطعاً هیچ کس بدون اجازه دیگران حق تغییرات در قسمت مشاعات را ندارد.

مسعود حیدری در گفتگو باایمنا یکی از موارد مهم در قانون تملک ساختمان ها را موضوع قسمت های مشاع خواند و اظهارکرد: در ماده ۴ قانون تملک آپارتمان ها، قسمت های مشترک آپارتمان شامل زمین زیربنا چه متصل به بنا و چه به وسیله پایه به ساختمان متصل شده باشد، است.

وی افزود: بخش های دیگر قسمت های مشاع ساختمان ها، در واقع همان قسمت هایی که در مالکیت تمام افراد ساختمان قرارمی گیرد و همه حق استفاده از آنها را دارند، شامل: زمین زیربنا، تأسیسات، مرکز تهویه، باغچه، گرمایش و سرمایش ساختمان، کنتورها، اتاق سرایداری، آسانسور، راه پله ها و پشت بام می باشد.

مدیرامورحقوقی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه استفاده از مشاعات ساختمان متعلق به همه شرکا است، گفت: هیچ کس بدون اجازه دیگران حق تغییرات در قسمت مشاعات را ندارد.

وی ادامه داد: قسمت هایی از بنا که که مورد انحصاری هر کدام از واحدها است را قسمت های اختصاصی ساختمان می گویند.

حیدری با بیان اینکه اگر تعداد مالکان در یک مجموعه ساختمانی از ۳ نفر تجاوز پیدا کند، باید مجمع عمومی با حضور تمام یا اکثریت مالکان تشکیل شود، اظهارکرد: در این مجمع عمومی باید اعضا از بین خود فردی را به عنوان مدیر ساختمان انتخاب کنند.

وی یادآور شد: مدیر ساختمان وظیفه حفظ و اداره ساختمان را بر عهده دارد، باید ساختمان را بیمه آتش سوزی کند، هزینه های مربوط به هر واحد را مشخص و اخذ کند و در ساختمان هزینه نماید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار