ایران، بازیگری بد و برجام وحشتناک است

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای بار دیگر ایران را به نقض روح برجام متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای بار دیگر ایران را به نقض روح برجام متهم کرد.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» در مصاحبه با شبکه «تی بی ان» با مجری گری «مایک هاکبی» فرماندار سابق آرکانزاس و از جمهوریخواهان باسبقه آمریکا، از آنچه نقض روح برجام توسط ایران می‌نامد و نیز رفتار و روش «مشکل‌ساز» ایران در منطقه، ابراز «نارضایتی فراوان» کرده و بدون آن‌که جزئیاتی را بیان کند گفت: در چند روز آینده تصمیمم در مورد توافق اتمی آشکار خواهد شد.

ترامپ در برنامه تلویزیونی مایک هاکبی بار دیگر انتقادهای خود از برجام و نیز علمکرد تهران را مطرح کرده‌است.

ترامپ، همچنان از بیان آشکار آنچه تصمیم گرفته و اجرا خواهد کرد خودداری کرده، و گفته «طی روزهای آینده، به‌طور دقیق یک هفته و نیم آینده، دقیقا خواهید دید» چه تصمیمی گرفته شده‌است.

اشاره رئیس‌جمهوری ایالات متحده به مهلت زمانی‌ است که دولت آمریکا باید گزارش خود در تائید یا تائید نشدن اجرای توافق اتمی را به کنگره آن کشور ارائه کند.

گزارش‌های دولت آمریکا به کنگره باید هر ۹۰ روز ارائه شود و واشنگتن تا کنون، از جمله از زمان آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ، این تائیدیه‌ها را صادر کرده‌است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اتحادیه اروپا و دیگر طرف‌های مذاکره با ایران در مورد برنامه اتمی این کشور نیز تا کنون تائید کرده‌اند که تهران به تعهدات خود در پیوند با برجام عمل کرده‌است.

اما رئیس‌جمهوری آمریکا مدت‌هاست تاکید دارد که ایران «روح» برجام را زیر پا می‌گذارد، به اقداماتی که خاورمیانه را با بی‌ثباتی روبه‌رو می‌کند ادامه داده و دست به فعالیت‌هایی مانند آزمایش موشک‌های بالیستیک می‌زند.

تهران اما همواره تاکید دارد که این آزمایش‌ها برخلاف توافق اتمی نیست و در عین حال قصد ندارد آن‌ها را متوقف کند چون هدف از آن‌ها توسعه برنامه موشکی با اهدلبته آنها بیشتر در خاورمیانه در حال ایجاد مشکل هستند اما فکر می‌کنم که آنها دارند به کره شمالی کمک مالی می‌کنند و در حال تجارت با کره شمالی هستند که البته از نظر آنها این موضوع ربطی به توافق(برجام) ندارد اما به نظر من این موضوع به توافق و روح آن ربط دارند.اف دفاعی است.

دونالد ترامپ در مصاحبه با مایک هاکبی گفت: باید بگویم من خیلی از توافق [اتمی] ناراضی هستم. من خیلی از رفتار و روش [ایران] ناراضی هستم… ایران یک بازیکن بد است. و مواجهه با آن‌ها مانند مواجهه با یک بازیکن بد خواهد بود. روح برجام قطعا در جای خود قرار ندارد آنها دقیقا در حال ایجاد مشکل هستند، به‌طور عمده در خاورمیانه.

وی مدعی شد: البته آنها بیشتر در خاورمیانه در حال ایجاد مشکل هستند اما فکر می‌کنم که آنها دارند به کره شمالی کمک مالی می‌کنند و در حال تجارت با کره شمالی هستند که البته از نظر آنها این موضوع ربطی به توافق(برجام) ندارد اما به نظر من این موضوع به توافق و روح آن ربط دارند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه ۱۴ مهرماه اعلام کرده بود رئیس‌جمهوری آمریکا در چارچوب تعیین راهبرد تازه آن کشور در قبال ایران، همه رفتارهای این کشور از جمله آزمایش‌های موشکی، حمایت از ترویسم و حملات سایبری را در نظر خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار