خطابخش: پوشاک داخلی با مارک خارجی به فروش می‌رسد

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: تمام پوشاک موجود در بازار، خارجی نیستند، بلکه تولیدات داخلی با مارک خارجی، به مشتریانی که متقاضی پوشاک خارجی هستند، ارائه می‌شود.

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: تمام پوشاک موجود در بازار، خارجی نیستند، بلکه تولیدات داخلی با مارک خارجی، به مشتریانی که متقاضی پوشاک خارجی هستند، ارائه می‌شود.

ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه واردات برای تولیدات داخلی مشکل ایجاد کرده است، اظهار کرد: پوشاک تولیدی استان اصفهان، از نظر کیفیت، بهتر از پوشاک خارجی است، اما تعدادی از تولیدکنندگان همین پوشاک داخلی را با مارک‌های خارجی مورد تقاضای مشتری به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمانی برای اثبات برتری پوشاک داخلی صرف نمی‌شود، افزود: اگر پوشاک داخلی برندسازی و شناسنامه‌ای‌ شوند، مشکلات تولید کنندگان کمتر خواهد شد. پوشاک خارجی مانند پوشاک چینی دارای کیفیت و قیمت‌تری پایین نسبت به پوشاک داخلی هستند و مردم نیز اغلب با فرهنگ خرید پوشاک خارجی، اقدام به خرید این پوشاک می‌کنند.

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه برای فرهنگ سازی خرید پوشاک ملی، به همکاری صدا و سیما نیاز داریم، تصریح کرد: اگرچه کیفیت پوشاک داخلی نسبت به قبل بهتر شده است، اما هزینه‌های بالای تولید، موجب گران‌تر شدن قیمت این پوشاک می‌شود و تنها فرهنگ سازی مهم است که نشان دهد، پوشاک داخلی از نظر استقامت، شست وشو و مدت مصرف، بهتر از پوشاک چینی یا خارجی است.

خطابخش افزود: تمام پوشاک موجود در بازار، خارجی نیستند، بلکه تولیدات داخلی با مارک خارجی، به مشتریانی که متقاضی پوشاک خارجی هستند، ارائه می‌شود. تولیدات داخلی دارای کیفیت بالا و مشابه خارجی هستند و در بحث مارک خارجی، تشخیص جنس چینی و ایرانی سخت است. مردم فقط به اسم ارزان بودن، از پوشاک چینی خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه 90 درصد پوشاک خارجی وارداتی از مبادی اصلی به صورت قاچاق از قشم وارد می‌شود، خاطر نشان کرد: اتحادیه به صورت مرتب جوابگوی مشکلات مربوط به پوشاک خارجی بی کیفیت که با یک بار شست‌وشو خراب یا حتی بدون شست‌وشو دو رنگ می‌شوند، است. کالاهای چینی واقعا ضعیف هستند و مشتریان باید از کیفیت این کالا مطلع شوند. اما مشکل اصلی این است که چرا در سطح شهر از جنس مرغوب ایرانی استقبال نمی‌شود.

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان تاکید کرد: مسئولان مرتبط برای جلوگیری از ورود کالای وارداتی و قاچاق، جلساتی می‌گذارند و اقداماتی از جمله جریمه و جمع آوری کالای قاچاق و برنامه‌ریزی برای کاهش آمار آن و بازرسی از واحدهای صنفی را انجام می‌دهند.

وام‌های تولیدکنندگان پرداخت شود

خطابخش ادامه داد: مشتریان برای خرید به شهرستان‌های دیگر می‌روند و واحدهای صنفی اصفهان سال به سال مالیات، اجاره و هزینه‌های سنگین پرداخت می‌کنند و بلاتکلیف می‌مانند. اگر قرار است که کالای قاچاق نباشد، هیچ جا نباید باشد.

وی افزود: با قاچاق پوشاک 100 درصد مخالف هستیم و باید تولید داخلی را مورد حمایت قرار داد و هزینه‌ها باید کم شود. بزرگترین مشکل این است، که صدا و سیما در جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، برای استفاده از پوشاک داخلی، وقت صرف نمی‌کند. دولت برای حمایت از تولید کنندگان پوشاک داخلی، جلساتی برگزار می‌کند و اگرچه قرار بود وام‌هایی به تولیدکنندگان پرداخت کند، اما هنوز پرداخت نشده است. مسئولان باید در زمینه تولید داخلی محبت بیشتری به تولیدکنندگان داشته باشند.

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان افزود: در اصفهان جلساتی برگزار و آمار تولید کنندگان، تعداد ماشین‌آلات و کارگران این بخش جمع آوری و برای دولت ارسال شده است. امیدواریم، بعد از بررسی این آمار و اطلاعات، دولت از این قشر حمایت کند، اگر تولید کنندگان زبده در بخش تولید حمایت شوند، می‌توان با کالای قاچاق رقابت کرد و مشکل قاچاق پوشاک را به مرور زمان رفع کرد.

پوشاک وارداتی با حجم بالا و قیمت کم به فروش می‌رسد

خطابخش ادامه داد: می‌توان کیفیت پوشاک وارداتی و ارزان قیمتی که به اسم نمایندگی و برند، وارد کشور می‌شوند، را تشخیص داد، اما متاسفانه این پوشاک با قیمت پایین و حجم بالا به فروش می‌رسند و در نهایت سود به دست آمده به کشورهای خارجی باز می‌گردد، ولی واحدهای صنفی داخلی، هزینه زیادی را برای تولید و فروش پرداخت می‌کنند، که این امر مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند. شاهد هستیم، هر چند ماه یک بار، تعدادی از این واحدها ورشکسته یا تعطیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: امید واریم برنامه‌ای پیاده و مشکلات تولیدات داخلی و برنددار، برطرف شود. کالای قاچاق ضرر و زیان دارد و رقیب کالای داخلی است. کالای قاچاق و واردتی خساراتی مانند تعطیلی واحدهای صنفی و تولیدی، عدم توان پرداخت وام‌ها و پر ماندن انبارها به علت عدم فروش و توزیع، را در پی داشته است.

وضعیت پوشاک مدارس بهتر شده است

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه در چند سال اخیر، وضعیت پوشاک مدارس استان، نا بسامان بود، افزود: به علت نفوذ تولیدکنندگان بدون مهارت کافی در آموزش و پرورش، پوشاک مدارس از نظر قیمت و کیفیت دچار مشکل شد. در سال 1394، با اداره آموزش و پروش و سازمان صنعت و معدن استان برنامه‌ریزی کردیم، اکنون از وضعیت پوشاک مدارس 100 درصد راضی نیستیم، ولی نسبت به گذشته بهتر شده است.

خطا بخش اضافه کرد: اخیرا کارگروهی را برای تولید پوشاک مدارس تشکیل دادیم، اما خروجی این کار گروه دیر به دست تولید کنندگان رسید، اما در حال حاضر اتحادیه، برنامه ریزی کرده و افراد قانونمندی را که پروانه کسب دارند و با سهمیه‌هایی که افراد فنی برای آنان مشخص می‌کنند، می‌توانند پوشاک را با درصد کم به مصرف کنندگان ارایه دهند.

وی افزود: افرادی می‌توانند تولید کننده این فرم‌ها باشند، که توانمند باشند و تعداد مشخصی پوشاک را تا 29 شهریور ماه، به دست مصرف کننده برسانند و تا اواسط مهر ماه به کار را به تاخیر نیندازند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار