جان بولتون: انداختن توپ برجام به زمین کنگره اشتباه است

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل می گوید اینکه رفع نواقص برجام (!) را به کنگره بسپاریم کار اشتباهی است و ترامپ باید به طور کلی از توافق هسته ای ایران خارج شود.

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل می گوید اینکه رفع نواقص برجام (!) را به کنگره بسپاریم کار اشتباهی است و ترامپ باید به طور کلی از توافق هسته ای ایران خارج شود.

به گزارش مهر به نقل از توئیتر فاکس نیوز، «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در ادامه اظهارات خود در مخالفت با توافق هسته‎ای ایران گفت: ایده عدم تایید برجام و بعد فرصت دادن به کنگره برای آنکه اوضاع را درست کند، مثل این است که با سر داخل چاه بروی.

این ادعای بولتون پس از آن مطرح شد که «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران از تصمیم احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خروج از برجام، انتقاد کرد.

گفتنی است گمانه‎ ‎ زنی ها حاکی از آن است که احتمالا ترامپ برای خلاصی از گزارشی که هر ۹۰ روز یک بار ارائه می شود؛ در تاریخ مقرر (۱۵ اکتبر) از تایید تطابق ایران با توافق هسته ای طفره خواهد رفت. به این ترتیب توپ به زمین کنگره آمریکا می افتد.

در واقع اگر ترامپ در گزارش اکتبر پایبندی ایران را تایید نکند، برجام خود به خود از میان نمی رود بلکه کنگره ۶۰ روز فرصت خواهد داشت تا در این باره تصمیم گیری کند و تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کند.

به این ترتیب، ترامپ به وعده خود مبنی بر عدم تایید برجام عمل کرده، از تاییدیه ۳ ماهه خلاص شده و سایه تحریم ها را هم پررنگ تر کرده است.

از سوی دیگر، ایران و اروپا را هم بر سر دو راهی لغو یا اصلاح برجام قرار داده است.

با این حال، به نظر می رسد مخالفین برجام به این هم راضی نشده و همچنان وی را به پاره کردن یک توافق بین المللی تشویق می کنند!

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار