برند احترام باید در شهرداری همه‌گیر شود

شهردار کاشان در نخستین نشست صمیمانه فصلی مدیران شهرداری کاشان در دوره جدید مدیریت شهری گفت: برند احترام باید در شهرداری نهادینه و همه‌گیر شود.

کاشان- اصفهان امروز: شهردار کاشان در نخستین نشست صمیمانه فصلی مدیران شهرداری کاشان در دوره جدید مدیریت شهری گفت: برند احترام باید در شهرداری نهادینه و همه‌گیر شود.

در این نشست که به‌عنوان نخستین نشست فصلی مدیران شهرداری کاشان در دوره مدیریت جدید شهری با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری برگزار شد، سعید ابریشمی راد شهردار کاشان با ابراز خرسندی از بازگشت به جمع خانواده شهرداری کاشان، بیان کرد: امروز پس از 10 سال به شهرداری کاشان بازگشته‌ام و احساس تعلق نسبت به خانواده شهرداری در من وجود داشته و دارد.

وی بابیان اینکه امروز کاشان به یک تفکر نو برای ادامه سازندگی احتیاج دارد، تصریح کرد: توانمندی مدیران شهرداری کاشان بر من پوشیده نیست و این لشکر توانمندی که در مدیریت شهری است جای نگرانی باقی نمی‌گذارد.

ابریشمی راد تأکید کرد: تغییر و تحول در مدیریت شهری یک امر طبیعی است و امیدوارم خداوند بنده را لایق خدمتگزاری بداند و مهم این است که بدانم کجا هستم و قرار است به کجا برسم و باید چگونه به آنجا برسم.

شهردار کاشان به میزان بدهی شهرداری اشاره کرد و گفت: تا امروز 510 میلیارد تومان بدهی شهرداری کاشان است و بر اساس منابع درآمدی که تا اکنون می‌شناسیم این عدد بسیار بالایی است ولی در مقیاس با منابع جدید که چیزی غیر از منابع موجود است و باید شناسایی شود عدد بزرگی نیست.

ابریشمی راد خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بایست به دنبال شناسایی منابع جدید، تولید ثروت و نگاه متفاوت به منابع باشد.

* منابع انسانی مولد؛ بالاترین سرمایه سازمانی است

شهردار کاشان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و معتبرترین سرمایه یک سازمان منابع انسانی آن است؛ بیان کرد: الزاماً نیروی یک سازمان منابع یک سازمان نیست مگر اینکه نیرویی مولد باشد و منابع انسانی بالاترین سرمایه سازمانی است.

به گفته وی هر قسمتی از مشکلات کنونی شهرداری کاشان با دست مدیران و سرمایه‌های اصلی این سازمان بزرگ قابل‌حل شدن است و تمام برنامه‌های مدیریت شهری باید با همراهی و همفکری مدیران شهرداری به منصه ظهور برسد و لازمه این ارتباط و همیاری شناخت بیشتر است.

ابریشمی راد به بیان دیدگاه‌های مدیریت جدید شهری پرداخت و گفت: رویکرد مشارکتی رویکردی است که من در برنامه خوددارم و رسیدن به این هدف همراهی و حضور خلاقانه مدیران را می‌طلبد.

*بایست برند احترام در شهرداری همه‌گیر شود

شهردار کاشان تأکید کرد: به دلیل کمبود منابع پروژه‌های بسیاری متوقف‌شده و شروع مجدد آن‌ها در پی دارنده هزینه‌هاست، بدهی‌ها و پرونده‌های حقوقی نیز موجب خدشه‌دار شدن اعتبار این سازمان و کم شدن اعتماد اجتماعی و عمومی می‌شود، درصورتی‌که بزرگ‌ترین دارایی شهرداری همین اعتماد اجتماعی است و "احترام" راهکار برگرداندن اعتبار و اعتماد شهروندان است، احترامی که باید از خودمان آغاز شود و به مخاطب تسری پیدا کند.

وی بابیان اینکه امروزه یک سازمان خدماتی بزرگ با ساختار سلسله‌مراتب وظیفه‌ای پیش نمی‌رود و سازمان‌ها باید به‌صورت گروهی کار کنند، گفت: برخورد با ارباب‌رجوع و یکدیگر بایست با احترام باشد و اگر این نگاه در اجرای پروژه‌ها رعایت شود دیگر پروژه‌ای نیمه‌کاره باقی نخواهد ماند و این بدین معناست که شهرداری برای شهروندان احترام قائل است.

* اداره پایش و ارزیابی عملکرد تأسیس می‌شود

ابریشمی راد خاطرنشان کرد: خودکنترلی از دیگر لازمه‌های پیشبرد اهداف و رسیدن به اعتماد و اعتبار است و سرعت و حجم کار نباید مانع این کنترل شود، همچنین ارزیابی و کنترل بایست موجب بهبود عملکرد باشد و در این جهت اداره پایش و ارزیابی عملکرد با همکاری معاونت برنامه‌ریزی تأسیس خواهد شد.

شهردار کاشان افزود: این اداره باید به‌سرعت ایجادشده و هدف از ایجاد این اداره کنترلی است که به بهتر شدن عملکرد منجر بشود.

وی بابیان اینکه مدیریت از برنامه‌ریزی آغاز و به کنترل ختم می‌شود، گفت: این‌یک چرخه است و کارایی برای ساختار و بهره بری در فعالیت‌ها دو موضوعی است که افزایش کارایی را در بردارد.

ابریشمی راد افزود: برای رسیدن به این مهم باید از فنّاوری روز استفاده شود و شعار کاشان برای فردا با همین رویکرد اجرایی می‌شود چراکه رمز ایفای نقش ما در تحقق این شعار بهره‌وری در منابع است.

شهردار کاشان رویکرد اجتماعی را مورد تأکید قرارداد و گفت: این رویکرد نیز یکی از شاخصه‌های مدیریت شهری در دوره جدید خواهد بود و نگاه اجتماعی با این رویکرد در فعالیت‌های شهرداری تقویت می‌شود.

* اساس کار باید در جهت رشد و تعالی باشد

در ادامه این نشست بهروز گرانمایه سرپرست سابق شهرداری کاشان به ارائه گزارش عملکرد 45 روز اخیر پرداخت و اظهار کرد: در دوره سرپرستی هیچ پروژه‌ای از پا نایستاد و تمامی طرح‌ها بدون وقفه ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در این دوره بالغ‌بر 20 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر صورت گرفت که معادل بیش از 200 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی است.

سرپرست سابق شهرداری کاشان بیان کرد: در این دوره 45 روزه فرصت شد تا کمیته‌های ویژه باهدف مدیریت بهتر تشکیل شود که شامل کمیته تخصیص هزینه‌ها، برنامه‌ریزی نیروی انسانی، حقوقی و املاک، پروژه‌های عمران و فرهنگی اجتماعی می‌شود.

همچنین در انتهای این نشست از زحمات محمد حقیقی قائم‌مقام سابق شهرداری کاشان تقدیر به عمل آمد و سعید عطایی شاد به‌عنوان مشاور امور اجتماعی و فرهنگی منصوب شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار