نگه‌داری 6 هزار میلیارد تومان طلا در خانه‌ های اصفهانی ها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: برآورد شده که نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان طلا و جواهرات فقط در خانه‌های شهر اصفهان نگه‌داری می‌شود؛ در یک فقره سرقت از یک خانه تنها 2 میلیارد تومان طلا و پول به سرقت رفته است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: برآورد شده که نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان طلا و جواهرات فقط در خانه‌های شهر اصفهان نگه‌داری می‌شود؛ در یک فقره سرقت از یک خانه تنها 2 میلیارد تومان طلا و پول به سرقت رفته است.

به گزارش فارس ، ستار خسروی صبح امروز در همایش پلیس امنیت و اصناف اظهار کرد: کسی نیست که سرقت را نشناسد و سرقت تنها جرم مالی است که در قرآن برای آن مجازات سختی در نظر گرفته شده است، در جوامع گذشته برای سارقان مجازات مرگ را در نظر می‌گرفتند و در چین دزدان را قطعه‌قطعه می‌کردند.

وی در ادامه بیان کرد: امروزه 32.5 درصد جرائم را سرقت تشکیل می‌دهد و بعد از جرائم مواد مخدر دومین گروه زندانیان سارقان هستند، سرقت جرمی است که با جرائم دیگر گره خورده است، سرقت با اعتیاد رابطه مستقیم دارند و 73 درصد معتادان برای تأمین مواد مخدر خود سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: سرقت‌هایی که معتادان انجام می‌دهند به صورت جزئی است، کسانی که سارق هستند معمولاً پول‌های بادآورده را خرج عیش و نوش خود می‌کنند، سرقت در کل یک جرم خشن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دزدی‌های اینترنتی عنوان کرد: با گسترش فناوری‌های نوین، یک سری سرقت‌ها با جعل سایت‌های بانکی اتفاق می‌افتد که سرقت‌های کلانی نیز است و به جرائم نوظهور معروف هستند، علل و عوامل سرقت در ایران متفاوت است، پایین بودن هزینه‌های ارتکاب جرائم، نارسایی قانونی در برخورد با مجرم و مالخر و عدم توجه به هشدارهای پلیس و ضعف آموزش همگانی از جمله دلایل است.

خسروی عنوان کرد: کسبه یک صنفی که بسیار پاک دست است و یک عمر رزق حلال خورده است اما در یک لحظه وسوسه شده بود و یک کیلوگرم طلای سرقتی خریداری کرده بود و وجهه‌ی خود را از بین برده است و یا سارقی که علی‌رغم این که طلا فروش دست خود را بالا برده است و تسلیم شده است وی را می‌کشد و طلاهای دزدی را به یک طلا فروش دیگر می‌فروشد.

وی با بیان این که مردم استان اصفهان علاقه خاصی به نگهداری طلا و پول در خانه دارند مطرح کرد: برآورد شده که نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان طلا و جواهرات فقط در خانه‌های شهر اصفهان نگه‌داری می‌شود، در یک سرقت از یک خانه تنها 2 میلیارد تومان طلا و پول به سرقت رفته است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان گفت: از 100 واحد صنفی فروش لوازم دست دوم، 67 واحد مال سرقتی داشتند و اکثر خریداران اموال دست دوم از سرقتی بودن آن‌ها اطلاع کامل دارند، منشورهای قانونی انصاف را تدوین کردیم که منشور هر صنف مخصوص به خودش است، مشاغل مرتبط با صنف‌ها ساماندهی شوند و اصناف غیر مجاز تعطیل شوند و بر عملکرد صنوف زیر مجموعه نظارت جدی‌تری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار