تجهیز آتش نشانی شاهین شهر به نردبان 44 متری

به مناسبت نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال نشست خبری از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر در محل ستاد مرکزی آتش نشانی شاهین شهر واقع در ایستگاه شماره 2 در منطقه گلدیس برگزار شد.

تجهیز آتش نشانی شاهین شهر به نردبان 44 متری

به مناسبت نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال نشست خبری از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر در محل ستاد مرکزی آتش نشانی شاهین شهر واقع در ایستگاه شماره 2 در منطقه گلدیس برگزار شد.
سعید اکرم خانی مدیر عامل سازمان از اقدامات انجام شده این سازمان در رابطه با چهارشنبه آخر سال سخن گفت و افزود: با توجه به حساسیت هایی که در این حوزه در رابطه با چهارشنبه آخر سال وجود دارد جلسات مختلفی برگزار شده است و نیروهای امدادی با تجهیزات کامل در 4 نقطه حساس شهر مستقر می شوند.
وی ادامه داد همچنین ستاد فرماندهی با گزارشاتی که نیروهای موتوری از سطح شهر ارائه می دهند کلیه اتفاقات را رصد و در صورت نیاز نیروهای امدادی را اعزام می کنند.
اکرم خانی بیان داشت: این سازمان همچون سال های گذشته تراکت های هشدار دهنده را در سطح شهر، مدارس و نقاط شلوغ شهر توزیع می کند.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر داری شاهین شهر با توجه به تجهیزات آموزشی و همچنین نیروهای توانا در سطح کشور مطرح است به طوریکه در سال جاری در جشنواره برترین های ایمنی و آتش نشانی یادواره شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو در تالار اندیشه تهران، سازمان ما را به عنوان مهمان افتخاری و سخنران دعوت شده بود.
وی در ادامه به تجهیزات این سازمان اشاره کرد و گفت: به لطف شورای اسلامی شهر و حمایت های شهردار نردبان 44 متری با اعتباری در حدود 4 و نیم میلیارد تومان خریداری شده است و با این اقدام ما به عنوان دومین شهر در استان اصفهان بعد از شهر اصفهان به این دستگاه مجهز شده ایم .
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهین شهر در رابطه با عملکرد این سازمان گفت: میانگین ماهانه عملیات در طول سال 3/68 مورد است و طبق آمار 9/6 مورد حادثه 317 مورد حریق،35 مورد مجروح ،12 مورد فوتی و 345 نفر نجات یافته داشته ایم.
اکرم خانی همچنین به ایمنی در منازل مسکونی اشاره کرد و افزود : در ابتدای ساخت هر بنایی دستورالعمل ایمنی را به مالکان ارائه می دهیم اما پس از ساخت و بعد از مدتی دستگاه های هشدار دهنده از مدار خارج می شوند و این موضوع بسیار در زمان حریق اهمیت دارد و حاثه هیچ گاه خبر نمی کند، پس لازم است مدیران ساختمان از آماده بکار بودن این دستگاه ها مطمئن باشند.
وی با بیان اینکه پس از حادثه پلاسکو شناسایی مناطق پر خطر اهمیت بیشتری پیدا کرد و در این رابطه ما طی بازدید های به عمل آمده مناطق پر خطر را شناسایی و اخطاریه صادر کردیم که برای رفع مشکل بنا اقدام کنند.
اکرم خانی در ادامه از حوزه عمرانی آتش نشانی سخن گفت و بیان داشت: تجهیز و رفع نواقص ایستگاه شماره 4 ، نصب 27 شیر هیدرانت شهری و جابجایی 4 مورد از جمله فعالیت ها در حوزه عمران محسوب می شوند.
وی ادامه داد: ستاد اسکان مسافران نوروزی کمپینگ شرق نیز یکی از مکان هایی است که از 25 اسفند ماه نیروهای این سازمان به منظور حفظ امنیت و ایمنی در آنجا مستقر می شوند.
مدیر عامل سازمان افزود: در بخش IT این سازمان به سرور مجازی مجهز است و در صورت وجود ویروس در سرور اصلی این سرور مجازی وارد عمل می شود.
اکرم خانی به واحد آموزش سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: آمار آموزش امسال در تاریخچه فعالیت سازمان بی سابقه بوده و آماری همچون آموزش 5 هزار دانش آموز و 3 هزار و 105 کودک در لیست آن ثبت شده است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی در پایان از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده حوادث برای فیلم برداری و یا عکاسی در محل تجمع نکنند زیرا همین اجتماع های مردمی امداد رسانی را دچار مختل میکند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار