بررسی سهمیه‌های ایران برای المپیک آرژانتین

به گفته رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، کمیته بین المللی المپیک در مورد سهمیه‌های کسب شده برای المپیک جوانان هیچ گزارشی به کمیته المپیک ارائه نکرده است.

به گفته رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، کمیته بین المللی المپیک در مورد سهمیه‌های کسب شده برای المپیک جوانان هیچ گزارشی به کمیته المپیک ارائه نکرده است.به گزارش مهر، امیررضا صفائی پور با قرار گرفتن در جمع ۱۶ نفر نخست مسابقات تیر و کمان قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان به طور مستقیم صاحب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان شد. پیش از این هم برخی رشته ها توسط ورزشکاران خود به سهمیه لازم برای حضور در این بازی ها دست یافته بودند. مانند فوتسال که همین امسال با قهرمانی در رقابت های زیر ۱۸ سال آسیا صاحب سهمیه المپیک شد. ظاهرا در وزنه برداری هم در یکی دو وزن ایران صاحب سهمیه شده است.


سومین دوره بازی های المپیک جوانان سال آینده میلادی در بوینوس آیرس آرژانتین برگزار می شود. کمیته بین المللی المپیک (IOC) مسئولیت برگزاری این بازی ها را عهده‌دار است؛ اما مسئولان این کمیته در مورد قطعیت سهمیه های کسب شده هنوز هیچ اطلاع رسانی به کمیته ملی المپیک ایران نداشته اند. اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در گفت وگو با مهر با تاکید بر اینکه سیستم رقابت های انتخابی و کسب سهمیه برای المپیک جوانان با آنچه در مورد المپیک تابستانی بزرگسالان اجرا می شود، کاملا متفاوت است گفت: برای المپیک جوانان، در اکثر رشته ها این فدراسیون های جهانی آنها هستند که نسبت به برگزاری رقابت های انتخابی و توزیع سهمیه ها تعیین تکلیف می کنند. وی افزود: شاید فدراسیون های جهانی در مورد سهمیه های کسب شده برای المپیک ۲۰۱۸ جوانان و قطعیت آنها به فدراسیون های ملی و داخلی اطلاع رسانی کرده باشند؛ اما کمیته ملی المپیک در جریان نیست.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با تاکید دوباره بر اینکه کمیته بین المللی المپیک تا به امروز در مورد سهمیه های کسب شده برای المپیک ۲۰۱۸ جوانان هیچ اطلاع رسانی به امور بین الملل کمیته ملی المپیک نکرده است، خاطرنشان کرد: معمولا در مورد این بازی ها روال کار اینگونه است که فدراسیون های جهانی در مورد وضعیت توزیع سهمیه ها و سهمیه های کسب شده، اطلاعات لازم را به کمیته بین المللی المپیک ارائه می کنند و این کمیته هم اطلاعات را در اختیار کمیته ملی المپیک هر کشور قرار می دهد. هنوز در این مورد اطلاعاتی به ما ارائه نشده است. رحیمی تاکید کرد: به هر حال از نظر کمیته ملی المپیک زمانی سهمیه های کسب شده برای بازی های المپیک قطعی و نهایی هستند که کمیته بین المللی المپیک هم به نوعی آنها را تایید کند.


IOC هنوز هیچ گزارش رسمی در مورد سهمیه های المپیک جوانان آرژانتین نداده است. رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی که سرپرستی کاروان ایران در بازی های المپیک ریو را عهده دار بود در پاسخ به این پرسش که «فرصت کسب سهمیه برای المپیک جوانان تا چه زمان ادامه دارد؟» گفت: در کل المپیک جوانان و میادین کسب سهمیه برای آن قوانین روشنی ندارد. همان طور که گفتم در اکثر رشته ها، فدراسیون های جهانی تعیین تکلیف می کنند. در هر صورت کمیته ملی المپیک بر اساس گزارش IOC و سهمیه های تایید شده توسط این نهاد برای حضور در المپیک آرژانتین برنامه ریزی و اقدام می کند. به گزارش مهر، اولین دوره بازی های المپیک جوانان سال ۲۰۱۰ میلادی به میزبانی سنگاپور برگزار شد. چینی ها در شهر نانجینگ میزبانی دومین دوره این بازی ها را بر عهده داشتند. قرار است سومین دوره بازی های المپیک جوانان در ۳۲ رشته برگزار شود. هیئت اجرایی و رئیسه IOC در نشستی که اسفندماه سال گذشته داشت، زمان برگزاری این بازی ها را از ۳۰ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر به ششم تا ۱۸ اکتبر تغییر داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار