تعداد18 فوتی در جاده‌ ها در سال

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از نظر آمار هنوز هم در صدر کشته‌های ناشی از تصادف هستیم و هزینه‌های زیادی را به این منظور متحمل شده‌ایم که باید بیاندیشیم که چرا چنین شرایطی وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از نظر آمار هنوز هم در صدر کشته‌های ناشی از تصادف هستیم و هزینه‌های زیادی را به این منظور متحمل شده‌ایم که باید بیاندیشیم که چرا چنین شرایطی وجود دارد.

به گزارش فارس ، سردار مهدی معصوم‌بیگی پیش از ظهر امروز در همایش راهوران محله و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی اظهار داشت: این مردم هستند که کمک می‌کنند تا یک شهر و یک روستای عاری از بی‌انضباطی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: سازمان روستا سه رکن اساسی دارد و هر سه رکن آن مردمی هستند، یک رکن آن مردم، یک رکن شوراهای روستایی و رکن سوم دهیاران هستند که دارای جایگاه قانونی و اختیارات صریح و تعریف شده به‌ منظور سروسامان دادن اوضاع و احوال روستاها هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: دهیاران قوه اجرایی مردم و حاکمیت در روستاها هستند، خواسته‌های مردم توسط دست پر توان دهیاران عملیاتی می‌شود که در نبود دیگر دستگاه‌های حاکمیتی حلقه اتصال و نظام حاکمیت هستند.

وی با بیان این که اساس و پایه‌ حاکمیت و حکومت از روستا و دهیاران شروع می‌شود، عنوان کرد: نقشی که به اعتبار قانون و رأی غیرمستقیم مردم دهیاران کسب می‌کنند دارای جایگاه و اعتبار است و دهیاران در حوزه مأموریت نقش اساسی دارند.

معصوم‌بیگی با بیان این که راه‌های روستایی میزان قابل توجهی است، مطرح کرد: قانونی که باید در روستا اجرا شود در شهر نیز باید اجرا شود، اگر در روستا قوانین رانندگی خوب آموزش داده نشود و تبدیل به فرهنگ نشود راننده روستایی به شهر می‌آید و منجر به تصادف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز استان اصفهان اعلام می‌کند نسبت به چند سال پیش که تعداد 90 فوتی در جاده‌های روستایی در سال به تعداد 18 رسیده است حاصل تلاش فرمانداران و بخشداران و دهیاران است به این دلیل است که سعی کرده‌اند نقاط حادثه‌ساز را اصلاح و جاده‌ها را با کیفیت‌تر کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان یادآور شد: مصدومیت یک نفر به دلیل تصادف تبعات بسیار گسترده‌ای دارد، تبعات نه تنها متوجه خود مصدوم بلکه متوجه خانواده‌اش نیز خواهد بود و تبعات فوت ناشی از تصادف بسیار بدتر است؛ نیروی انتظامی مجموعه‌ای همگرا، هم‌افزا، یک‌پارچه، منسجم و متحد است.

وی ادامه داد: فلسفه این همایش این است که بگوییم همه آمده‌ایم و مردم هم آمده‌اند تا دغدغه اساسی و جدی کاهش تصادفات روستایی را محقق کنیم؛ در گذشته حدود 28 هزار نفر در طول سال در جاده‌های کشور کشته می‌شدند که امروز این تعداد به 17 هزار نفر رسیده است.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: هنوز هم در صدر کشته‌های ناشی از تصادف هستیم و هزینه‌های زیادی را به این منظور متحمل شده‌ایم، باید بیاندیشیم که چرا چنین شرایطی وجود دارد، این آمار نه با قانون و شرع و نه با عقل هم‌خوانی دارد، وقتی سر صحنه‌های تصادف حاضر می‌شویم تا ماه‌ها ذهنمان درگیر است که چرا جلوی این حادثه گرفته نشد.

وی در ادامه افزود: همه لوازم جاده‌ها رعایت شده است اما راننده‌ای که قوانین را رعایت نکرده است جان خود و دیگری را به خطر می‌اندازد، امیدواریم در آینده جشنی را تحت عنوان سالی که هیچ‌گونه فوتی در جاده‌های روستایی نداشته‌ایم، برگزار کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: این موضوع محقق می‌شود و می‌توانیم به عنوان نخستین استان این جشن را برگزار کنیم که هیچ‌گونه تصادفی منجر به فوت نداشته باشیم، گاهی غفلت باعث می‌شود انسان برخی مسائل را رعایت نکند.

وی در پایان گفت: تذکر و اخطار دادن‌ها می‌تواند موجب این شود تا جشنی که گفتم محقق شود، کسانی که توانسته‌اند تعداد 90 فوتی در تصادفات جاده‌های روستایی را به تعداد 18 نفر در سال برسانند می‌توانند آن را به صفر نیز برسانند و این نیازمند حمایت رسانه‌ها و صدا و سیما است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار