وضعیت کسب و کار اصفهان وخیم نیست

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان با اعلام اینکه وضعیت کسب و کار استان اصفهان در حالت میانه قرار دارد یعنی نه زیاد خوب و نه زیاد وخیم است، گفت: بهبود فضای کسب و کار که شرط لازم برای تحول اقتصادی است نیازمند انجام اقداماتی کوتاه و بلندمدت است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان با اعلام اینکه وضعیت کسب و کار استان اصفهان در حالت میانه قرار دارد یعنی نه زیاد خوب و نه زیاد وخیم است، گفت: بهبود فضای کسب و کار که شرط لازم برای تحول اقتصادی است نیازمند انجام اقداماتی کوتاه و بلندمدت است.

به گزارش ایمنا محسن ایروانی در چهارمین جلسه کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب و کار، شرط اساسی برای بهبود محیط کسب و کار را انجام اصلاحات ساختاری در بدنه دولت و بخش خصوصی ذکر کرد و افزود: اهتمام استاندار و اتاق بازرگانی اصفهان به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تا حد زیادی در رفع مشکلات فعالان اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار استان موثر بوده و همدلی این دو به الگویی برای کل کشور تبدیل شده است.

وی تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را نیز در حفظ اشتغال موجود و رفع موانع تولید اثر بخش خواند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان برای بهبود فضای کسب و کار از تمام ساختارهای موجود در استان بهره گرفته شده است، گفت: با توجه به شرایط امروز با تعامل بخش خصوصی و دولتی در کوتاه مدت می توان بسیاری از مشکلات فضای کسب و کار استان را مرتفع کرد.

وی احصاء مشکلات و ارایه راه حل های کارشناسی را در حل معضلات موثر خواند و گفت: بزرگنمایی مشکلات فایده ای جز وخیم تر شدن فضای کسب و کار استان نخواهد داشت و باید فعالان اقتصادی کشور را امیدوار کرد.

نایب رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه با وجود تعامل بسیار خوب میان اتاق بازرگانی اصفهان، استانداری، قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی استان متاسفانه فضای کسب و کار موجود در استان اصفهان مطلوب نیست، گفت: آسیب شناسی مشکلات و ارایه راه حل های بلندمدت برای حل معضلات واحدهای تولیدی بحرانزده شرط اساسی حل مشکلات ساختاری است.

کامران پورجوهری مشکلات کلان اقتصاد کشور، مشکلات تامین سرمایه، عدم وجود ساز و کارهای قانونی یا اجرای آن، عدم رقابت پذیری تولیدات، سوء مدیریت و ناکارآمدی منابع انسانی و دستگاه های اجرایی و بانک ها را از رئوس مهم ترین علل ورشکستگی بنگاه های اقتصادی در استان اصفهان از چهار سال گذشته تاکنون عنوان کرد.

پورجوهری با توضیح هر یک از این موارد، تصریح کرد: علاوه بر این ابر بحران ها مشکلات زیست محیطی مربوط به بحران های آب و هوا در استان نیز از لحاظ روانی و فنی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در استان را با مشکل مواجه نموده و منجر به سرمایه گریزی در استان شده است.

سیف اله علیخانی، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سنوات گذشته این اداره کل در بخش ارایه خدمات حایز رتبه نخست در کشور بوده است، از کاهش ۵۰ درصدی بروزحوادث در واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد. وی همچنین برای ارائه خدمات آموزشی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث در این واحدها از جانب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار آمادگی کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: امروز برای حل مشکلات اقتصادی استان نیازمند یک نگرش جدید، عزم و مشارکت ملی و استانی هستیم.

شهرام رییسی دهکردی با اعلام اینکه راهکار اصلی تقویت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بهبود فضای کسب و کار کشور است، افزود: فضای کسب و کار به همه شاخص ها و عواملی که خارج از توان و اختیار فعالان اقتصادی است اطلاق می شود که نا مناسب بودن این فضا می تواند طیف گسترده ای از چالش ها و موانع را برای بنگاه ها و فعالان اقتصادی ایجاد کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار