سرنوشت مشترک دو کاپیتان

مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن به سرنوشتی مشابه با قاسم حدادی‌فر دچار شده است.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز: مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن به سرنوشتی مشابه با قاسم حدادی‌فر دچار شده است. ذوبی‌ها در ابتدای فصل کاپیتان دوم تیم شان قاسم حدادی‌فر را به دلیل پارگی رباط صلیبی حداقل تا پایان سال از دست دادند؛ حالا در ادامه بدشانسی‌های این تیم مهدی رجب‌زاده کاپیتان اول سبزپوشان نیز که به نظر می‌رسید آسیب‌دیدگی‌اش زیاد جدی نباشد، پس از MRI پزشکان در تهران مشخص شد که چهارتا شش هفته از میدان‌ها دور خواهد بود. این بد‌ترین خبری بود که امیر قلعه‌نویی آن را دریافت کرد چراکه او تصور نمی‌کرد در این مقطع کاپیتان تیمش را تا از دست بدهد. اما موضوع مهم در مصدومیت رجب‌زاده که تازه مشخص‌شده است به‌عکس ام آر ای که او از پایش گرفته بازمی‌گردد. ظاهراً در عکسی که در اصفهان گرفته‌شده دقت کافی انجام‌نشده و میزان مصدومیت در آن به‌خوبی نشان داده نشده است. همین اتفاق عاملی بوده تا رجب‌زاده زودتر از موعد به تمرین ها بازگردد و در یک بازی نیز به میدان برود. به‌طور طبیعی چنین شرایطی تشدید مصدومیت هر بازیکنی را به دنبال خواهد داشت که در مورد کاپیتان ذوبی‌ها هم همین وضعیت به وجود آمده است.

بازگشت حدادی‌فر

ستاره و کاپیتان محبوب ذوبی‌ها با بدشانسی بار دیگر با پارگی رباط صلیبی مواجه شد تا فصل برای او پیش از شروع به پایان برسد. قاسم حدادی‌فر بعد از ماه‌ها مدارا با زانوی حساس و آسیب‌دیده در شرایطی به ترکیب ذوب‌آهن بازگشت که کسی تصور نمی‌کرد بازیکنان سیاه‌جامگان از همان ابتدای بازی نخست لیگ قصد خشونت روی او را داشته باشند اما با گذشت ده دقیقه از بازی و تعدد خطاها حدادی‌فر از زمین بیرون آمد و در بازگشت مجدد به زمین با یک خطای دیگر، دست خود را برای تعویض بالا برد. تا سومین پارگی رباط صلیبی ستاره خط میانی ذوب‌آهن هم اتفاق بیفتد. حدادی‌فر که در فصل گذشته نیز با توجه به پارگی رباط صلیبی مقطع زیادی از فصل را ازدست‌داده بود با بزرگترین چالش دوران بازیگری‌اش روبرو شد. البته حدادی‌فر پس از ماه‌ها، اواخر هفته گذشته در تمرین ذوب‌آهن آفتابی شد تا نشان دهد هنوز تشنه بازی کردن است و به خداحافظی از فوتبال فکر نمی‌کند.

قلعه‌نویی و بحران مصدومیت‌ها

بحران مصدومیت بازیکنان کلیدی ذوب‌آهن در فصل جاری به‌شدت شرایط تیم اصفهانی را تحت‌الشعاع قرار داده است. در تمرین های پیش فصل ابتدا مهدی مهدی پور با مشکل مصدومیت روبرو شد و بعد نوبت به محمدرضا عباسی و علی حمام لبنانی رسید. دانیال اسماعیلی فر هم دیگر بازیکن آسیب‌دیده ذوب‌آهن بود که پس از عمل جراحی بینی شرایط بازی را به دست آورد. مهران درخشان مهر هم بازیکنی بود که با مشکل مصدومیت روبرو شد و مجبور شد مدتی استراحت کند تا آماده بازی شود. قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده هم سرشناس‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکنان تیم اصفهانی به شمار می‌روند که از دسترس قلعه‌نویی خارج‌شده‌اند. با این اوصاف رسیدن به ترکیب ایده آل سرمربی ذوب آهن‌کار بسیار دشوار به نظر می‌رسید.

وقتی برنامه‌های قلعه‌نویی به هم می‌ریزد

سرمربی ذوب‌آهن چندی پیش آسیب‌دیدگی بدموقع برخی نفرات کلیدی این تیم را یکی از عوامل اصلی برهم خوردن برنامه‌هایش دانست. امیر قلعه‌نویی تأکید کرد که مصدومیت دو بازیکن کلیدی ذوب‌آهن در آغاز فصل برنامه‌های او را به هم زده است. سرمربی ذوب‌آهن از قاسم حدادی‌فر نام‌برده اما با اشاره به برخی تبلیغات منفی علیه دیگر بازیکن مصدوم ترجیح داده است تا از او اسمی نبرد. او گفت «اتفاقاتی که پیش آمد به ما لطمه زد؛ ما بدنسازی خوبی انجام دادیم اما سونامی مصدومیت‌ها گریبانگیرمان شد. قاسم حدادی‌فر مصدومیت رباط صلیبی برایش پیش آمد. بعد از او مهدی‌پور دچار آسیب‌دیدگی شد و حسینی نیز مصدومیت را تجربه کرد.» بازیکن مورداشاره قلعه‌نویی طبق گفته خود او در اردوی ترکیه مصدوم شده و شش هفته دور از دسترس بوده است. با کدهایی که سرمربی ذوب‌آهن داده مشخص است که منظور او کسی نیست جز مهدی مهدی‌پور که در اردوی ترکیه از ناحیه مچ پای چپ دچار پیچ‌خوردگی شد و پس از غیبت در پنج هفته از مسابقات لیگ برتر، در دیدار خانگی برابر استقلال خوزستان از هفته ششم نخستین بازی خود در لیگ هفدهم را انجام داد. ازآنجاکه حدادی‌فر کمی پس از مصدومیت مهدی‌پور رباط صلیبی پاره کرد، بهبود هرچه سریع‌تر این هافبک جوان اصفهانی اهمیت بیشتری یافت زیرا وظیفه خطیر پر کردن جای خالی کاپیتان مصدوم ذوب‌آهن بیش از هر کس دیگری بر عهده او بود. اتفاقاً مهدی‌پور در بازگشت از مصدومیت خوش درخشید و با پاس گل‌هایی که در دیدار برابر استقلال‌های خوزستان و تهران داد نقش پررنگی در واریز چهار امتیاز از این دو بازی به‌حساب تیم اصفهانی ایفا کرد. البته غیبت طولانی رجب‌زاده را باید در چهارچوب همان بدشانسی‌های دامنه‌دار ذوبی‌ها ارزیابی کرد چراکه آنها تازه می‌خواستند از بحران مصدومیت‌ها خارج شوند که باخبر دوری چهارتا شش‌هفته‌ای رجب‌زاده روبرو شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار