کشف دارویی که با کنترل آنزیم‌ها از طاسی جلوگیری می‌کند

دانشمندان در حال آزمایش بر روی دارویی هستند که برای درمان ریزش مو به کار گرفته می‌شود. آنها با تست این دارو بر روی موش‌ها به نتایج مطلوبی دست یافتند.

دانشمندان در حال آزمایش بر روی دارویی هستند که برای درمان ریزش مو به کار گرفته می‌شود. آنها با تست این دارو بر روی موش‌ها به نتایج مطلوبی دست یافتند. دانشمندان دانشگاه کلمبیا در آزمایشات خود دریافتند که داروی توسعه‌یافته با مهار آنزیم (JAK) از ریزش مو و طاسی سر جلوگیری می‌کند.
دانشمندان از دو داروی موسوم به مهارکننده‌های آنزیم JAK استفاده کردند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته‌اند: روکسولیتینیب، که معمولا برای درمان اختلالات خونی استفاده می‌شود؛ و توفاسیتینیب، که اغلب برای درمان آرتریت روماتوئید بکار گرفته می‌شود.
هر دو داروی فوق پس از گذشت ۳ هفته باعث رشد مجدد مو در موش‌های آزمایشگاهی شدند. این داروها با تحریک فولیکول‌ها موجب رشد مجدد موهای از دست رفته می‌شوند. اثربخشی این داروها بر روی فولیکول‌های موی انسان نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. محققان آزمایشات خود را بر روی پوست سر پیوندی به موش‌های آزمایشگاهی به انجام رساندند.
این داروها اثرات مشابهی بر روی فولیکول‌های موی انسان دارند. با این حال، کشف کامل قابلیت‌های این دو داروی مهار کننده به آزمایشات بیشتری نیاز دارد. هنوز اطلاع چندانی از اثربخشی این داروها بر رشد مجدد مو در اطراف فرق سر در دست نیست.
تمام آزمایشات انجام‌شده بر روی داروهای مهار‌کننده JAK با استفاده از فولیکول‌های پیوندی انسان بر روی موش‌های آزمایشگاهی به انجام رسیده‌اند. با این وجود، هنوز آزمایشات قابل توجهی در زمینه اثربخشی این داروها بر درمان ریزش موی ناشی از الگوی طاسی مردانه و زنانه صورت نگرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار