نبرد تکراری اصفهانی‌ها با مشهدی‌ها

قطار متوقف مانده لیگ از امروز دوباره به حرکت درمی‌آید. بازی‌هایی که هفته هشتم آن ششم مهرماه برگزار شد و هفته نهم به دلیل دو بازی دوستانه پیش روی تیم ملی با توگو و روسیه به تعویق افتاد.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : قطار متوقف مانده لیگ از امروز دوباره به حرکت درمی‌آید. بازی‌هایی که هفته هشتم آن ششم مهرماه برگزار شد و هفته نهم به دلیل دو بازی دوستانه پیش روی تیم ملی با توگو و روسیه به تعویق افتاد. البته هفته هشتم مسابقات هنوز به‌طور کامل فرجامی پیدا نکرده و بازی پرسپولیس با نفت آبادان برگزار نشده است؛ اما در دو دیداری که امروز برگزار خواهد شد تیم‌های پیکان و پرسپولیس به ترتیب با گسترش فولاد تبریز و استقلال خوزستان روبرو خواهند شد. شش دیدار باقی‌مانده هم روز جمعه به سرانجام می‌رسد تا پرونده این هفته از رقابت‌ها بسته شود. تیم‌های اصفهانی لیگ برتر هم در هفته نهم حریفان مشهدی را پیش رودارند و باید به مصاف آنها روند.

سپاهان با سیاه‌جامگان؛ بازی بحران‌زده ها

تیم فوتبال سپاهان عصر فردا از ساعت 16 در ورزشگاه نقش‌جهان پذیرای سیاه‌جامگان مشهد خواهد بود. در فصل جاری هر دو تیم شرایط نابسامانی را تجربه کرده‌اند و تنها هفت امتیاز اندوخته دارند. سپاهان و سیاه‌جامگان در لیگ هفدهم تنها یک بار طعم برد را چشیده‌اند و در سه بازی نیز با شکست از میدان خارج‌شده‌اند. چهار تساوی نیز در کارنامه سپاهان و سیاه‌جامگان به ثبت رسیده است و با این شرایط آنها هفته‌هاست که در تب پیروزی می‌سوزند. تنها برد طلایی پوشان اصفهانی در دربی اصفهانی و رقیب همشهری یعنی ذوب‌آهن به ثبت رسید و حریف مشهدی هم با شکست سپیدرود رشت یک پیروزی به دست آورد. بر این اساس و با توجه به وضعیت خراب هر دو تیم، تنها یک برد می‌تواند نمایندگان سرشناس اصفهان و مشهد را از بحرانی که به آن گرفتارشده‌اند تا حدودی نجات دهد و حداقل به‌صورت موقت هم مرهمی بر دردهایشان باشد. تساوی در این بازی هم به کار هیچ‌یک از این دو تیم نخواهد آمد چراکه تغییرآنچنانی برای آنها به همراه نخواهد آورد؛ اما نکته جالب پیرامون هر دو تیم به خط دفاعی سپاهان و سیاه‌جامگان بازمی‌گردد. خطی که با دریافت 11 گل میانگین گل دریافتی بیش از 5/1 گل در هر بازی را نشان می‌دهد و آماری ضعیف قلمداد می‌شود. در خط حمله البته اوضاع تیم مشهدی کمی بهتر از تیم اصفهانی است و آن‌ها با هشت گل زده به‌طور میانگین در هر بازی یک گل به ثمر رسانده‌اند، درحالی‌که سپاهانی‌ها با شش گل زده به‌طور میانگین 75/0 گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند. همه این آمارها بیانگر ضعف فاحش سپاهان و سیاه‌جامگان در فاز تهاجمی و خط دفاعی است و بازی عصر فردای آنها ممکن است حداقل تغییر مختصری در سرنوشت آنها ایجاد کند.

ذوب‌آهن در خوان پدیده لیگ

تیم فوتبال ذوب‌آهن از ساعت 16:30 فردا در ورزشگاه ثامن مشهد میهمان پدیده خواهد بود. این نبردی بین تیم‌های بالای جدول خواهد بود که یکی از دیگری چهار امتیاز بیشتر اندوخته دارد. پدیده در لیگ هفدهم به شکلی ظاهرشده که حداقل تا پایان هفته هشتم لیگ، شگفتی‌ساز مسابقات بوده است. آنها تاکنون تنها یک‌بار طعم شکست را چشیده‌اند و در چهار بازی نیز حریفان را از پیش رو برداشته‌اند. شاگردان رضا مهاجری با نتایجی که در هشت بازی گذشته با ثبت رسانده‌اند 15 امتیاز به کیسه خودشان واریز کرده‌اند و در قامت یک مدعی ظاهرشده‌اند. پدیده در خط حمله از بازیکنانی تهاجمی سود می‌برد که توانسته‌اند 15 بار دروازه حریفان را باز کنند. میانگین نزدیک به دو گل زده در هر بازی نشان از خط حمله زهرآگین تیم مشهدی دارد. تیمی که از محمد قاضی پنج گله سود می‌برد و محمدرضا خانزاده که سه بار گلزنی کرده را هم در اختیار دارد .اما ذوبی‌ها در فصل جاری هنوز آنچنان‌که شایسته این تیم است ظاهرنشده‌اند و تنها دو بار از پس حریفان برآمده‌اند. سبزپوشان اصفهانی در پنج بازی نیز با رقیبان به‌تساوی رضایت داده‌اند تا ازنظر تعداد مساوی در لیگ یکه‌تاز باشند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که فصل را با کمترین تغییرات و جذب بازیکن آغاز کردند در هشت هفته گذشته هنوز موفقیت لازم را به دست نیاورده‌اند و قلعه‌نویی هم از شرایط پیش‌آمده چندان راضی نیست. سرمربی تهرانی ذوبی‌ها انتظار دارد تیمش در میان تیم‌های مدعی لیگ جایگاهی برای خودش پیدا کند. اتفاقی که تاکنون نیفتاده است و تیم اصفهانی هنوز با صدر جدول فاصله‌ای هفت امتیازی دارند. ذوبی‌ها در فاز حمله بسیار قدرتمند عمل کرده‌اند و با 15 گل زده یکی از قوی‌ترین خطوط حمله تیم‌های لیگ را در اختیاردارند. البته نباید فراموش کرد که ذوبی‌ها 40 درصد ازگل‌های زده خودشان را در بازی با استقلال خوزستان به ثمر رساندند. شرایط شاگردان قلعه‌نویی در خط دفاعی نه آنچنان خراب است که از آن به‌عنوان یک دفاع پرنقش یادکرد و نه به‌گونه‌ای است که به آن لقب پنیر سویسی داد. با این اوصاف ذوب‌آهن عصر فردا در خانه حریف باید از پیچ خطرناک پدیده به سلامت عبور کند تا بلکه پاسخی هرچند موقتی به جاه‌طلبی‌های قلعه‌نویی داده باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار