کمک به تولید مهمتر از دریافت مالیات است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی نه ‌تنها مساله بیکاری را برطرف نمی‌کند بلکه زمینه تعطیلی این واحدها را نیز فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی نه ‌تنها مساله بیکاری را برطرف نمی‌کند بلکه زمینه تعطیلی این واحدها را نیز فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست مدیرکل و معاونین مالیاتی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: اداره کل مالیاتی استان همکاری نزدیکی با اتاق بازرگانی اصفهان داشته و همواره در حل مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی استان از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند.

وی گفت: فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی نه ‌تنها مساله بیکاری را برطرف نمی‌کند بلکه زمینه تعطیلی این واحدها را نیز فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: کارفرماها هر روز با یک مشکل درزمینه مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، اداره کار، کمبود تقاضا روبرو می‌شوند و دیگر توانی برای توسعه فعالیت‌های خود ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دولت با شرایط موجود نمی‌تواند انتظار تولید و رفع بیکاری داشته باشد زیرا واحدهای تولیدی با مسایل متعددی روبرویند.

سهل آبادی تاکید کرد: چگونه می‌توان هزینه فشارهای عصبی بر کارفرمایان را محاسبه کرد؟ فشارهایی که هرروز از یک بخش‌بر روی وارد می‌شود.

کمک به تولید مهمتر از دریافت مالیات است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در این نشست گفت: اداره کل مالیاتی استان اصفهان با اتاق بازرگانی تعامل نزدیکی دارد و این تعامل در کشور کم‌نظیر است و حل مشکل مالیاتی بخش سنگ و طلا ازجمله همکاری نزدیک با تشکل‌های اقتصادی در استان بود.

مرادامیری تصریح کرد: رسیدگی به پرونده مالیاتی شرکت‌های تولیدی در اولویت این اداره کل قرار دارد و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تقسیط مالیات آنان استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخشودگی جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی از تمام اختیارات در استان استفاده می‌کنیم و چنانچه واحد تولیدی مشمول این بخشودگی نشده است می‌تواند به اداره کل مراجعه کند.

مدیرکل مالیاتی استان تاکید کرد: موضوعاتی مانند انعکاس معاملات فصلی و خروج تقاضا از استان، معافیت‌های مالیاتی، محاسبه مالیات تراکنش‌های بانکی بالای ۵۰۰ میلیون تومان ازجمله موضوعاتی است که با همکاری اتاق می‌توان راهکاری برای حل مسایل آن پیدا کرد.

وی از فعالان اقتصادی خواست که اسناد و مدارک موردنیاز تراکنش‌های بانکی حساب‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان را نگهداری کنند تا در هنگام بررسی عملکرد مالیاتی مورد بررسی قرار گیرد.

امیری تاکید کرد: کمک به تولید خیلی مهمتر از دریافت مالیات است.

بررسی تراکنش‌های بانکی از سال ۹۵ انجام شود

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: بررسی تراکنش‌های مالی توسط اداره کل مالیاتی از سال ۹۵ باید انجام بگیرد همچنین بررسی حساب‌ها از ۵ سال گذشته منطقی نیست.

مصطفی رناسی تصریح کرد: درخواست اتاق بازرگانی از اداره مالیاتی در موضوع هیات های حل اختلاف مالیاتی این است که پرونده‌های مربوط به صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی در هیات هایی که نماینده اتاق حضور دارد، بررسی شود.

وی افزود: بخشنامه تقسیط مالیات در شهرستان‌های استان اجرا نمی‌شود و به مرکز استان ارجاع داده می‌شود.

شجاعت تصمیم‌گیری مدیران استانی باید تقویت شود

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: وضعیت استان اصفهان به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور باید موردتوجه مسئولین کشوری قرار گیرد و به مدیران استان اختیارات ویژه ای برای حل مسایل مالیاتی تفویض شود.

محسن پورسینا افزود: نباید شجاعت تصمیم‌گیری مدیران استانی گرفته شود وگرنه مسیر حل شدن مسایل و مشکلات استان دشوار و غیرممکن می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره کل مالیاتی استان با همکاری اتاق بازرگانی می‌تواند فعالان اقتصادی را با بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها آشنا سازند تا هزینه کمتری متوجه این واحدها شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار