استفاده از درشکه ها در خیابان چهارباغ عباسی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان گفت: با پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ اصفهان خودروهای کلاسیک، درشکه های قدیمی و خودروهای برقی که همگی جزو حمل و نقل پاک(رکابی یا برقی) هستند نیز در این خیابان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان گفت: با پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ اصفهان خودروهای کلاسیک، درکشه‌های قدیمی و خودروهای برقی که همگی جزو حمل و نقل پاک(رکابی یا برقی) هستند نیز در این خیابان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس ، علیرضا صلواتی صبح امروز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 14 ماه از نخستین تجربه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در اصفهان می‌گذرد.

وی افزود: امروز زمینه‌های مورد نیاز برای پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان فراهم شده و مباحث مختلف ترافیکی، ایمنی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی تهیه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان گفت: پیاده‌راه سازی چهارباغ با کمترین تبعات اتفاق افتاد، پیاده‌راه‌سازی یک خیابان اقدام ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی آن را انجام داد چراکه تبعات مردمی و ترافیکی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان در 6 فاز به تصویب شورای ترافیکی استان اصفهان رسید که فاز نخست آن در اردیبهشت و خرداد امسال انجام شد و فاز دوم آن در دست انجام است و تا یکی دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.

صلواتی خاطرنشان کرد: فاز سوم عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان که از خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب اسلامی است تا نوروز سال 97 کامل خواهد شد و محور شرقی خیابان چهارباغ(از سی‌وسه‌پل تا میدان امام حسین) به صورت کامل پیاده‌رو خواهد شد.

وی اذعان داشت: در گام بعدی این پروژه محور غربی خیابان چهارباغ پیاده‌راه‌سازی خواهد شد، قرار است در این محور از خودروهای جایگزین استفاده شود و 2 ایستگاه قطار شهری امام حسین و انقلاب نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان تصریح کرد: خودروهای کلاسیک، درکشه‌های قدیمی و خودروهای برقی که همگی جزو حمل و نقل پاک(رکابی یا برقی) هستند نیز در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در این صورت هم نیاز شهروندی و هم محدودیت ورود خودرو و موتورسیکلت اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در حاشیه خیابان چهارباغ عباسی اصفهان پارکینگ‌هایی برای خودروها و موتورسیکلت‌ها تعبیه شده تا از تردد آن‌ها جلوگیری صورت گرفته و دسترسی ساکنان و کسبه این خیابان نیز آسان شود؛ ساعت‌هایی برای بارگذاری و باربرداری اصناف خیابان چهارباغ عباسی در نظر گرفته خواهد شد.

صلواتی تأکید کرد: چهارباغ 1400 تبدیل به چهارباغی متفاوت با چهارباغ امروز و با همان حس و حال و هویت قدیمی خود خواهد شد؛ حدود 300 سال است که خیابان چهارباغ عباسی اصفهان حفظ شده و اکنون نیز وظیفه شهروندان این شهر است که این بافت تاریخی را حفظ کنند تا این خیابان به حالت اولیه خود بازگردد.

وی یادآور شد: مسیر دوچرخه و خودروهای برقی در طرح پیاده‌راه‌سازی چهارباغ به صورت نرم‌افزای با رنگ و نوع سنگ‌فرش مشخص خواهد شد؛ فاز نخست عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان متذکر شد: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی نزدیک به 4 دهه در سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان بوده ولی به خاطر تبعات محتمل، جسارت برای اجرای این پروژه کم بوده است؛ پیاده‌راه‌سازی چهارباغ یکی از سیاست‌های بازآفرینی مورد نظر وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش فارس، از 20 فروردین‌ماه سال جاری عملیات سنگ‌فرش‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان از میدان امام حسین تا خیابان آمادگاه آغاز شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار