وقت آن رسیده که انقلابی اقتصادی رخ دهد

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که آمریکایی‌ها تفاسیر سختگیرانه‌ای به نفع خودشان از برجام می‌کنند، ما هم باید موضع سختگیرانه ای از برجام داشته باشیم و نظام جمهوری اسلامی مذاکره مجدد درباره برجام را نمی‌پذیرد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که آمریکایی‌ها تفاسیر سختگیرانه‌ای به نفع خودشان از برجام می‌کنند، ما هم باید موضع سختگیرانه ای از برجام داشته باشیم و نظام جمهوری اسلامی مذاکره مجدد درباره برجام را نمی‌پذیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به حساسیت شرایط کشور گفت: شرايط كشور از بُعد داخلي و خارجي شرايط حساسي است و لذا با اين حساسيت، ضرورت و تقويت هرچه بيشتر انسجام ملي را براي تمام مسئولين، دلسوزان كشور و عموم مردم گوشزد ميكند و با افزايش تحريم ها و تهديدهاي امريكا لازم است صداي اتحاد از درون كشور منعكس شود.

حسينعلي حاجي دیلگانی بیان داشت: وقت آن رسیده كه انقلاب اقتصادي انجام دهيم، همانطور كه انقلاب اسلامي در همه ابعاد با محوريت سياسي در سال ٥٧ اتفاق افتاد و پس از آن انقلاب فرهنگي نيز روی داد، انقلاب اقتصادي باید شامل اشتغال، معيشت و رونق اقتصادي باشد كه اين تحول عميق ميتواند بر پايه سياست هاي كلان اقتصاد مقاومتي بوجود بيايد.

وی تاکید کرد: دشمن در داخل كشور در حال ايجاد شكاف است كه اقشار مردم و نهادها را در راستايي كه ميخواهد قرار دهد تا ايجاد اختلاف کند و در این هدف میخواهد سپاه را در یک طرف بگذارد، قطعاً به اين نتيجه نخواهد رسيد زيرا مردم سپاه را دوست دارند و پاسداران را از بطن خود ميدانند و با استقبال از شهيد حججي، نمادي از اين دوستي و وفاداري نمايان شد و همچنين در سطح كشور، اعلام موضع مشترك وزير امور خارجه با سپاه نشان دهنده توجه كافي به انسجام ملي است.

  • دادخواست مبنی بر ابطال قرارداد با توتال را مطرح کرده ایم

نماینده مردم شاهین و شهر و میمه و برخوار درباره آینده قرارداد نفتی ایران(IPC) با شرکت توتال و پیگیری تهدیدهای حاصل از این قرارداد برای صنعت نفت کشور تصریح کرد: ما معتقد به دموکراسی هستیم و به خواست نمایندگان مجلس احترام می گذاریم اما از نظر ما قراردادهای نفتی اينگونه خسارت محض بود و ما دادخواست خود مبنی ‏بر ابطال ‏IPC و قرارداد با شرکت توتال را در دیوان عدالت اداری مطرح کرده ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به پیش بینی ها در خلف وعده مجدد شرکت توتال گفت: با توجه به اینکه چندین ماه از عقد قرارداد شرکت توتال می گذرد اما هنوز اقدامی از سوی این شرکت صورت نگرفته این شرکت سابقه خلف وعده و معطل گذاشتن صنعت نفت به مدت ۱۶ سال و تحمیل ‏هزینه های بسیار بالا به کشور در قرارداد قبلی خود با ایران را در کارنامه خود دارد.

  • موضع ترامپ در گزارش سه ماهه خود هم روشن هم مبهم است

وي با تاكيد برغير قابل اعتماد بودن امريكا درخصوص مذاكرات برجام بيان كرد: موضع ترامپ در گزارش سه ماه آينده خود هم روشن هم مبهم است و طبق گفته وزير امور خارجه در جلسه غيرعلني، ما سناريوهاي مختلفي پيش بيني كرده و گزينه هاي خود را بر اساس هر تصميمي كه امريكا بگيرد روي ميز ميگذاريم.

حاجی در خصوص برجام، موضع نظام و كشور را عدم مذاكره عنوان کرد و گفت: بايد تمام برجام انجام شود اگر آنها خواهان خارج شدن و نقض برجام باشند ما نيز خارج ميشويم، تجزيه برجام را نمي پذيريم و عمل متقابل انجام می دهیم، غني سازي را نه تا 20درصد بلكه به رقم های بالاتر نيز گسترش می دهیم ، ابزار هاي متقابل را داريم و طبيعي است كه مسئولين كشور نيز همين موضع واحد را پيش بگيرند.

  • حذف بیمه و شناور كردن حقوق كارگران صرفاً به نفع کارفرماست

وی در ادامه نشست خبری با تاكيد بر حفظ شرایطي براي تعیین نرخ حداقل حقوق و اجباری بودن بیمه بازنشستگی کارگران از سوی کارفرمايان ابراز كرد: آن دسته از افرادي كه خواهان حذف بیمه و شناور كردن حقوق كارگران هستند استدلال هايي دارند كه تمام آنها به نفع كارفرما و باعث تضييع حقوق كارگر ميشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره همسان سازی حقوق کارگران در برنامه ششم ‏كه البته از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تعديل شد افزود: اگر ما به رونق اقتصادی کشور اهمیت بدهیم قطعا مشكلاتي از قبيل رقابت بازار هاي خارجي برای کارفرماها مطرح نخواهد بود.

حاجی با بیان اینکه امروز دو میلیون از فرصت هاي شغلی ما در اختیار اتباع بیگانه است، گفت: در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و نیاز معیشتی مردم بسیاری از شغل هایی که قبلاً مردم تمایلي برای اشتغال در آن ها نداشتند مورد توجه قرار گرفته و مصوبه مجلس در این خصوص تا چند هفته دیگر از سوی وزیر کشور اجرا خواهد شد.‏

  • آزاد راه شرق اصفهان یکی از پروژه های بزرگ محسوب می شود

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار درباره آزاد راه شرق اصفهان كه فوايد زيست محيطي بدنبال دارد و باعث كاهش بار ترافيكي ميشود اظهار داشت: یکی از پروژه های بزرگ و مهم برای استان اصفهان و شهرستان دولت آباد و برخوار، آزاد راه شرق اصفهان است و قول داده ‏شده تا پایان امسال بخش اول آن تا تقاطع جاده اردستان راه اندازی شود که نیاز است برای پیشرفت بخش دوم نيز تمهیداتی پیش ‏بینی شود.

همچنين وي با اشاره به برنامه ریزی برای احداث برخی جاده ها و پل ها در شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با بررسی هاي میدانی صورت گرفته در مجموع ۲۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است و برای پیگیری و رفع آن ها نامه نگاری هایی انجام شده که پل شهدای گرگاب هم از همین موارد به شمار می آید.

  • ايده هاي جديد براي آوردن آب به قسمت مركزي كشور داریم

حاجی در خصوص حق آبه کشاورزان بیان داشت: حق آبه کشاورزان اصفهانی به خصوص دشت برخوار از زاینده رود با اسناد جدیدی كه اخيرا در این ‏زمینه بدست آمده است از گذشته وجود داشته است و با همه نیاز امروز اصفهان به آب متاسفانه هم تونل سوم کوهرنگ و هم سد آن متوقف است و پروژه بهشت ‏آباد نیز تعطیل شده و اولین سوال ما در مجلس از وزیر نیرو هم در همین زمینه خواهد بود، همچنين ما به فكر ايده هاي جديد براي آوردن آب به قسمت مركزي كشور هستيم.

وی با اظهار تاسف در رابطه با واحدهای صنعتی گفت : در شهرستان های شاهين شهر و ميمه و برخوار حدود 50 درصد واحدهاي داير شده صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل هستند و بالغ بر 30درصدفعال می باشند.

  • ما از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رییس بیمارستان گلدیس گله مند ‏هستیم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنين در خصوص مشکلات بیمارستان گلدیس شاهین شهر که موجب نارضایتی شهروندان و مراجعه کنندگان آن است بيان كرد: ما از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رییس بیمارستان گله مند ‏هستیم که آنچه را كه تصميم گرفته بوديم را تغییر داده اند، در حالیکه تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جداگانه از بودجه جاری برای این بیمارستان جذب شده که بر اين اساس مسؤولان نيز بايد در اجرا، عملکرد بهتری داشته باشند.

وي افزود: بیمارستان میمه هم با چنین مشکلاتی مواجه است و بعضاً امکاناتی برای این بیمارستان ‏در نظر گرفته شده اما بدليل دوره استفاده و تاخير ، این امکانات به شهرهای دیگر منتقل شد همچنین مصوبه ايي در کمیسیون ‏برنامه و ‏بودجه برای تاسيس کلینیک درمانی در مرکز شهرستان برخوار دولت آباد پیش بینی شده است.‏

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار