وصول ۲۳ درصد بودجه شهرداری از منابع مالیات بر ارزش افزوده

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان گفت: در بخش ردیف های قانون مالیات بر ارزش افزوده، چند بخش درآمدی وجود دارد که نزدیک به ۲۳ درصد کل بودجه شهرداری را شامل می شود.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان گفت: در بخش ردیف های قانون مالیات بر ارزش افزوده، چند بخش درآمدی وجود دارد که نزدیک به ۲۳ درصد کل بودجه شهرداری را شامل می شود.

مهدی زارعی در گفتگو با ایمنا، پرداخت عوارض را راهکاری مؤثر در راستای توسعه شهر و تحقق به هنگام نیازهای شهر و شهروندان دانست و گفت: مدیریت درآمد طبق سیاست ها و برنامه هایی که دارد، تلاش می کند سهم درآمدهای پایدار شهرداری اصفهان را همه ساله با افزایش همراه سازد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شهرداری اصفهان با مطالعاتی که در حوزه ممیزی درآمد خود انجام می دهد، چنانچه به ردیف جدید یا عوارض جدیدی برخورد کند که در سایر کشورها اخذ می شود و می توان به صورت محلی در شهر اصفهان آن را اجرایی کرد، آماده سازی طرح آن را انجام و به شورای اسلامی شهر برای بررسی و تصویب ارجاع می دهد.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان یادآور شد: طی سال های اخیر این اتفاق ها افتاده و سعی شده هر ساله لوایحی به شورای اسلامی شهر ارایه شود تا تغییرات در سهم درآمدهای پایدار به وجود آید.

وی ادامه داد: روند تصمیم گیری ها به این سمت است که هر چه بیشتر به ردیف های درآمد شهرداری اضافه شود تا سهم درآمدهای پایدار افزایش یابد.

آخوندی با تاکید بر اینکه بهای خدمات باید از شهروندان اخذ شود، گفت: غیر از عوارض هایی که دریافت آنها حق شهرداری است، در جاهایی که امکان پذیر باشد بابت ارایه خدمات ویژه به شهروندان نیز باید بهای خدمات ارایه شده اخذ شود.

وی مجموع بودجه عوارض کسب، خودرو و نوسازی را بالغ بر۶۰ میلیارد تومان در سال اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به بودجه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری اصفهان رقم بسیار ناچیزی است اما بی شک اگر همه شهروندان به تعهدات خود در پرداخت عوارض عمل می کردند، برای توسعه و آبادانی هرچه بهتر شهر با کمبودی مواجه نبودیم.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۲۳ درصد بودجه شهرداری از ردیف های مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده وصول می شود و سه ردیف دیگر (عوارض خودرو، عوارض کسب و پیشه و عوارض نوسازی) که شهروندان با آنها آشنایی دارند به ۲ درصد کل بودجه هم نمی رسد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم کل عوارض نوسازی، خودرو و کسب و پیشه را وصول کنیم، هر چند عدد قابل ملاحظه ای نیست اما در اجرا و پیشرفت پروژه های عمرانی بسیار کارساز خواهد بود.

آخوندی با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه اول امسال توزیع انبوه قبوض عوارض نوسازی به دلیل بارگزاری سامانه جدید بر روی سیستم های شهرداری انجام نشده است، افزود: به همین دلیل در این بخش شهرداری اصفهان وصولی نداشته و برای توزیع قبوض عوارض کسب و پیشه نیز هنوز تاریخ مشخصی اعلام نشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار