هرچقدر می‌خواهید از ایران پول بگیرید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به متحدان خود در اروپا گفت که نگران تحریم‌های خصمنانه احتمالی این کشور بر ایران نباشند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به متحدان خود در اروپا گفت که نگران تحریم‌های خصمنانه احتمالی این کشور بر ایران نباشند.
به گزارش تسنیم، در واقع ترامپ معتقد است به ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفته که هرمقدار پول که می‌توانند از ایران تصاحب کنند.
ترامپ دراین باره گفت: در واقع امانوئل تماس گرفت و با من صحبت کرد. و من گفتم، ببین امانوئل، آنها (ایرانی‌ها) به رنو پول خیلی زیادی داده‌اند. پول آنها را بگیرید، لذت ببرید.
ترامپ علنا اظهار داشت که کشورهایی مانند فرانسه که دارای تجارت زیادی با ایران هستند باید به هرکاری که مایل هستند ادامه دهند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با ماکرون صحبت کرده یا خیر گفت که این کار را کرده است. ترامپ گفت: آنها مایلند که من در این توافق باقی بمانم، تنها به یک دلیل. ببینید چه میزان پولی ارسال می‌شود.
رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: می‌دانید که ایران در کشورهای زیادی پول هزینه می‌کند. و من همواره گفته‌ام و به آنها نیز می‌گویم. هیچ کاری انجام ندهید. نگران چیزی نباشید. تمام پولی که می‌توانید را به دست آورید. آنها همگی دوستان من هستند.
احتمال گفت‌وگوی ترامپ و ماکرون در تماس تلفنی جمعه گذشته این دو نفر انجام شده است. رنو با 780 میلیون دلار تنها شرکت فرانسوی نیست که اقدام به عقد قرارداد تجاری با ایران کرده است. شرکت نفتی توتال فرانسه نیز در ماه جولای وارد یک قرارداد 5 میلیارد دلاری نفتی با تهران شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار