سرویس مدرسه‌ سانحه‌دیده در زرین‌شهر مجوز نداشته است

مدیر آموزش و پرورش زرین‌شهر گفت: سرویس مدرسه‌ای که امروز در زرین‌شهر دچار سانحه شد، هیچ مجوزی برای این کار نداشته و خانواده‌ها شخصاً با راننده این سرویس اقدام به انعقاد قرارداد کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش زرین‌شهر گفت: سرویس مدرسه‌ای که امروز در زرین‌شهر دچار سانحه شد، هیچ مجوزی برای این کار نداشته و خانواده‌ها شخصاً با راننده این سرویس اقدام به انعقاد قرارداد کرده‌اند.

ایرج شاهمرادی امروز در گفت‌وگو با فارس پیرامون سانحه سرویس مدرسه‌ای در مسیر زاینده‌رود-لنجان اظهار داشت: سرویس مدرسه‌ای که امروز دچار سانحه شد، هیچ مجوزی برای این کار نداشته و خانواده‌ها شخصاً با راننده این سرویس اقدام به انعقاد قرارداد کرده‌اند.

وی افزود: مدیر مدرسه این دانش آموزان هفته گذشته از اولیای این دانش آموزان دعوت کرده و به آن‌ها این نکته را متذکر شده بود که باید با یکی از سرویس‌های مجاز قرارداد منعقد کنند ولی متأسفانه والدین این دانش آموزان به این نکته توجهی نکردند.

مدیر آموزش و پرورش زرین‌شهر با بیان اینکه در این سرویس حتی سقف مجاز تعداد نفرات هم رعایت نشده و این راننده اقدام به سوار کردن 6 دانش‌آموز کرده بود، گفت: طی بازدیدی که دانش آموزان سانحه دیده داشتیم دو نفر از آن‌ها آسیب‌های سطحی در ناحیه صورت داشتند؛ طبق گفته پزشک مشکل خاصی برای آن‌ها ایجاد نشده و احتمالاً تا عصر امروز مرخص خواهند شد.

شاهمرادی با اشاره به روند قانونی انتخاب سرویس مدارس بیان داشت: سرویس مدارس طبق شیوه‌نامه وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان حمل و نقل همگانی انتخاب می‌شوند؛ در این فرایند سازمان حمل و نقل همگانی شرکت‌های دارای مجوز را معرفی کرده و آموزش و پرورش هم طی بخشنامه‌ای لیست شرکت‌های دارای مجوز را به مدارس اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از این مرحله مدارس نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌های معرفی شده اقدام می‌کنند اما در این بین هستند والدینی که خودشان به صورت غیرمجاز با رانندگان قرارداد منعقد می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش زرین‌شهر در پایان به والدین دانش‌آموزان توصیه کرد سرویس مدرسه فرزندان خود را حتماً از طریق مدارس و از میان رانندگانی که مورد تائید سازمان حمل و نقل همگانی قرار دارند انتخاب کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار