توزیع ۴۶۵ هزارکارت هوشمند ملی از طریق واحدهای پستی

در شهرهای اصفهان، شاهین شهر و کاشان طرح جی نف را خواهیم داشت و با تجهیز کارگاه مرکزی سیماک و کارگاه ها در شهر ستان ها نقشه ها و پرونده های ملک الکترونیکی خواهد شد و استعلامات بین دستگاه ها هم به صورت الکترونیکی انجام می شود.

در شهرهای اصفهان، شاهین شهر و کاشان طرح جی نف را خواهیم داشت و با تجهیز کارگاه مرکزی سیماک و کارگاه ها در شهر ستان ها نقشه ها و پرونده های ملک الکترونیکی خواهد شد و استعلامات بین دستگاه ها هم به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش ایمنا، دسترسی به خدمات با کیفیت و سریع حق مردم است. در توسعه دولت الکترونیک ابتدا افزایش کیفیت خدمات دستگاه های اجرایی و بعد از آن تسریع در دسترسی آزاد مردم به خدمات مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این ارتقای سطح رضایت مندی مردم از ارایه خدمات دولتی و افزایش سلامت و شفافیت نظام اداری از دیگر اهداف دولت الکترونیک است.

‌اهمیت این امر در حالی است که مدیر کل استان اصفهان با اذعان به اینکه پست استان برنامه شاخص و اثر گذار در شبکه پستی است، اظهار می کند: حدود ۵ درصد ترافیک و ۵ درصد درآمد شبکه پستی را پست استان اصفهان تامین می کند و ۹۹۲ واحد پستی در استان اصفهان وجود دارد که ۵۳ درصد این واحدها در روستاها خدمات را ارایه می کنند .

وی اضافه می کند: بر طبق قانون اساسنامه دو اپراتور جدید به مجموعه عملیات پست اضافه می شوند و عملیات قبول تا مرحله توزیع پست را به انجام خواهند رساند و رقابت بین پست دولتی و بخش خصوصی هم شکل می گیرد که این برنامه به نفع مردم خواهد بود تا با پایین نگه داشتن قیمت ها، خدمات با کیفیت و سرعت بیشتری به انجام برسند .

سعید رجالی درباره تحول و تکامل در شبکه پستی توضیح می دهد: بر اساس وظایفی که بر عهده پست گذاشته شده است، باید پست را چالاک تر کنیم و فعالیت های قابل تصدی گری و برون سپاری را به انجام برسانیم . البته تکلیف هست که در نقاط روستایی و نقاط غیر برخوردار ارایه خدمات کنیم.

وی تاکید می کند: ۵۳ درصد از واحدها روستایی اند و قریب به ۵۳۰ موزع در استان اصفهان در حال فعالیت هستند و پست در واگذاری خدمات به مردم پیشتاز است. استان اصفهان با برخورداری از ۹۹۲ واحد پستی و ۵۲۰ صندوق شهری است که این صندوق های پستی به عنوان نماد و الگوی پست حفظ شده اند و ۲۵۰ صندوق پستی در نقاط روستایی نصب شد و پوشش جمعیتی پست استان به ازای هر ۵ هزار ۱۶۲ جمعیت، یک واحد پستی است و و برای پوشش مساحتی در ۱۰۸ کیلومتر مربع یک واحد پستی استقرار دارد .


ارتباط بین واحدهای پستی توسط تعداد ۲۳۹ خطوط است

مدیر کل پست استان اصفهان ضمن اشاره به ۲۳۹ خط پستی می گوید: ارتباط بین واحدهای پستی توسط تعداد ۲۳۹ خطوط است و مبادله مرسولات به وسیله ۶۵۶ نفر نیروی انسانی که در پست استان اصفهان در حال فعالیت اند، انجام می شود؛ البته در طول سه سال گذشته در پست سه هزار نفر نیروی انسانی کم شده استو تعدادی بازنشسته شدند و اینامر به این معنا نیست که فعالیت کاهش یافته و سعی بر این بوده که در موارد نیاز برای ارایه خدمات از بخش خصوصی کمک بگیریم .

به گفته رجالی؛ در پست استان علاوه بر این تعداد نیروی انسانی حدود ۲ هزار نفر در مرحله قبول مرسولات و در مرحله حمل و نقل مرسولات و توزیع امانات پستی هستند و بخش های مربوط به باربری پست، نظافت پست و نگهداری تاسیسات را انجام می دهند. ترافیک پستی نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است و ۱۸/۵ مرسولات سفارشی در پست استان اصفهان جابجا شده است.

وی ادامه می دهد: ۴۲/۵ درصد این مرسولات عادی بوده و ۱۲ درصد ترافیک هم مرسولات پیشتاز را در بر می گیرد که عمده ترین درآمدها از طریق ارائه سرویس پیشتاز تامین می شود.

مدیر کل پست استان اصفهان درباره مرسولات الکترونیک یبیان می کند: مرسولات الکترونیکی، سرویس هایی هست که در جهت ثبت نام و خدمات الکترونیکی انجام می شود و ۷ درصد ترافیک و ۱۲/۵ درصد درآمد را هم این بخش پوشش می دهد.

وی اذعان می کند: در دولت یازدهم تعداد ۷ سرویس نوین ارائه شد و به ۲۶ سرویس افزایش پیدا کرد و روز ۱۷ مهرماه با حضور وزیر فن آوری ارتباطات و اطلاعات از ۱۴ سرویس و پروژه هوشمند سازی و زیرساختی و عمرانی پست رونمایی خواهد شد که مبلغ ۷۳۰ میلیارد ریال از سوی بخش دولتی تامین اعتبار شده است.

رجالی در مورد خدمات زیر ساختی توضیح می دهد: در کارهای زیر ساختی حدود ۱۰ درصد مبلغ به استان اصفهان تعلق گرفته است و نوسازی و استاندارد سازی تجهیزات پستی را داشته ایم که در استان اینکار انجام شد و بازسازی تعداد قراردادهای سراسری در حال اجرای ۳۹ فقره است و علاوه بر این تعداد ۳۰۰ فقره قردادهای استانی با اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام خدمات صورت گرفت.

روزانه ۴۳ هزار مرسوله به استان اصفهان وارد می شود

بهبود فضای کسب و کار، کاهش هرینه های دولت و چابک سازی و کوچک سازی دولت نیز از اهداف دیگر دولت الکترونیک است و گام های بزرگی در توسعه خدمات دولت الکترونیک برداشته شده است.

این در حالی است که مدیر کل پست استان اصفهان تاکید می کند: روزانه ۴۳ هزار مرسوله به استان اصفهان وارد می شود و ۵۴ هزار فقره از استان اصفهان مرسوله صادر می شود، ۴۳ هزار مرسوله به معنای این است که موزعین در استان در هر شرایط آب و هوایی باید این مرسولات را برابر تعهدی که داراند بر اساس نوع سرویس خدمات را اریه می کنند.

وی با اشاره به مرسولات خرید اینترنتی و بازار الکترونیکی می گوید: ۱۹۵ هزار مرسوله در بخش مرسولات خرید اینترنتی و بازار الکترونیکی پست بوده و حدود ۴۰ هزار فقره مرسولات صادره اینترنتی از استان اصفهان داشته ایم. بر اساس اساسنامه جدید تکلیف قانونی، نظارت در این حوزه عهده پست است.

رجالی با اظهار به این نکته که تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد ۷ میلیون و ۸۶۱ هزار مرسوله به استان اصفهان وارد شده است، بیان می کند: تعداد ۱۰ میلیون مرسوله از استان اصفهان خارج شده است و حدود ۱۸ میلیون مرسوله در پست استان اصفهان به انجام رسیده و در کشور در طول شش ماهه امسال ۲۵۱ میلیون و ۵۳۸ هزار مرسوله توسط شبکه پستی جابجا شده است.

وی در مورد کاهش میلیون ها سفر شهری و بردون شهری عنوان می کند: در فعالیت بزرگی که با اداره ثبت اسناد و املاک استان اصفهان انجام می شود ۴۵۶ هزار و ۹۶۷ فقره خدمت به ثبت اسناد ارائه شده و از آذرماه ۹۲ با انعقاد قراردادهای متفاوت در یک فعالیت بزرگ سندهای تک برگی، پلمپ دفاتر تجاری، تغییرات و تاسیس شرکت، توزیع ابلاغیه ها، قرارداد های متفاوتی صورت گرفت که میلیون ها سفر شهری کاهش پیدا کرده است.


توزیع ۴۶۵ هزارکارت هوشمند ملی از طریق واحدهای پستی

وی درباره توزیع کارت هوشمند ملی شهروندان تصریح می کند: در شش ماهه امسال ۵۸۲ هزار فقره ترافیک ایجاد شده که شامل: توزیع شناسنامه، ثبت کارت هوشمند ملی، توزیع کارت هوشمند ملی و حدود ۱۴۰ هزار ۴۸۴ ثبت نام شش ماهه کارت هوشمند ملی از واحدهای پستی بوده است. از ابتدای طرح حدود ۸۵۰ هزار ثبت نام راپست به انجام رسانده و قریب به ۵۱ درصد ثبت نام های انجام شده ثبت احوال از طریق واحدهای پستی بوده است.

مدیر کل پست استان اصفهان می گوید: اکنون روزانه ۹۶۲ نفر مراجعه کننده واحدهای پستی وجود دارد و با تجهیز ۵۳ ایستگاه ظرفیت بیشتری برای مراجعه کنندگان فراهم شده است. حداقل ۲ میلیون نفر از جمعیت هدف ۱۵ سال به بالا باید در استان اصفهان کارت هوشمند ملی دریافت کنند، اما هنوز به واحدهای مربوطه مراجعه نکردند و بر اساس اعلام ثبت احوال استان حدود یک میلیون و ۶۷۲ هزار نفر برای تعویض کارت هوشمند ملی مراجعه کنند .

رجالی اظهار می کند: در شش ماهه امسال ۴۶۵ هزارکارت هوشمند ملی از طریق واحدهای پستی توزیع شده است، اکنون زمان توزیع کارت هوشمند به ۱۵ روز تا یک ماه کاهش پیدا کرده است و روزانه ۳ هزار و ۱۸۶ کارت هوشمند در استان با ۴۰ ایستگاه توزیع کارت هوشمند انجام می شود، همچنین در ۲۵ شهر خدمات مربوط به ثبت احوال و در ۱۶ شهر خدمات مربوط به توزیع به انجام می رسد.


بهنگام سازی اطلاعات در همه نقاط شهری وجود دارد

جی نف و سیماک دو طرح اولویت‌دار پست است که سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) به‌صورت پایلوت در استان‌های کرمان، گیلان و البرز انجام شده است. با توجه به اهمیت این دو طرح اولویت دارد مدیر کل پست استان اصفهان در زمینه بخشهای زیر ساختی به طرح جی نف و سیماک در استان اصفهان اشاره کرد و بیان می کند: طرح جی نف و طرح سیماک سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور ازپروژه های اقتصاد مقاومتی و پروژه های اولویت دار امسال هست که در استان اصفهان در این زمینه کار می شود.

وی ادامه می دهد: بهنگام سازی اطلاعات در همه نقاط شهری وجود دارد و هر دو سال یکبار در نقاط شهری و هر چهار سال یکبار در نقاط روستایی اطلاعات اماکن بهنگام سازی می شوند. طرح سیماک یک طرح زیر ساخت نرم افزاری دانش بنیان است و اجرای و مدیریت املاک کشور را به صورت یکپارچه به انجام خواهد رساند و امسال حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار برای پست اصفهان اختصاص داده شده.

رجالی در خاتمه تاکید می کند: در شهرهای اصفهان، شاهین شهر و کاشان طرح جی نف را خواهیم داشت و با تجهیز کارگاه مرکزی سیماک و کارگاه ها در شهر ستانها نقشه ها و پرونده های ملک الکترونیکی خواهد شد و استعلامات بین دستگاه ها هم به صورت الکترونیکی انجام می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار