برخورد زننده یک شهردار با کارگران

«غیر از شما نیرو توی این شهر زیاده؛ برید شکایت کنید هیچ مسئله‌ای نیست. نیروی شرکتی که بیاد این کارو [تجمع در برابر شهرداری] انجام بده یک‌ساعت هم نباید اینجا بمونه. با همه‌تون تسویه‌حساب می‌کنم. نیروی جدید توی شهر زیاده. شما دست منو بوسیدید اومدید سر کار...».

روزنامه شرق: «غیر از شما نیرو توی این شهر زیاده؛ برید شکایت کنید هیچ مسئله‌ای نیست. نیروی شرکتی که بیاد این کارو [تجمع در برابر شهرداری] انجام بده یک‌ساعت هم نباید اینجا بمونه. با همه‌تون تسویه‌حساب می‌کنم. نیروی جدید توی شهر زیاده. شما دست منو بوسیدید اومدید سر کار...».

اینها تنها بخشی از حرف‌هایی بود که از جانب شهردار مشکین‌دشت کرج خطاب به کارگران معترض شهرداری مشکین‌دشت زده شد و به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست چرخید؛ سخنانی که تلخی و گزندگی‌اش یک‌بار دیگر بحث راهکارهای قانونی کارگران برای دفاع از حقوقشان و نقش نهادهای حاکمیتی مانند وزارت کار در اجرای قوانین مربوط به روابط کار را داغ کرد.

‌مدیر روابط‌عمومی شهرداری مشکین‌دشت عدم پرداخت حقوق کارگران را عدم اجرای تعهدات شرکت طرف قرارداد و متواری‌شدن مدیران آن می‌داند و دراین‌باره به «شرق» می‌گوید: «شرکت طرف قرارداد با شهرداری از پرداخت حقوق کارگران خودداری کرده بود و حدود ١٢٠ کارگر در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

در ابتدا ما تلاش کردیم کارگران را قانع کنیم که دست از تجمع بردارند، اما به نظر می‌رسید حاضر نیستند به‌هیچ‌وجه کوتاه بیایند و بالاخره شهردار در جمع حاضر شد و پس از چنددقیقه گفت‌وگو بالاخره عصبانی شد و حرفی زد که نباید می‌زد. البته این سخنان بیشتر پدر و پسری بود و شهردار از اینکه افرادی که با لطف او مشغول به کار شده بودند این‌چنین به او اعتراض می‌کردند عصبانی شد».


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار