آماده همکاری اصفهان برای همکاری علمی و بازرگانی با ایالت بلوچستان پاکستان

استاندار در دیدار با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان، آمادگی اصفهان برای همکاری با این ایالت در زمینه های علمی، فرهنگی و بازرگانی را اعلام کرد.

استاندار در دیدار با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان، آمادگی اصفهان برای همکاری با این ایالت در زمینه های علمی، فرهنگی و بازرگانی را اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، ' رسول زرگرپور ' یکشنبه شب در دیدار با ' راحله حمیدخان دُروانی ' رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان گفت: اصفهان می تواند در زمینه تبادل استاد و دانشجو که مورد درخواست طرف پاکستانی است، با دانشگاههای ایالت بلوچستان پاکستان همکاری کند.
وی افزود: چند دانشگاه استان اصفهان در رنکینگ (رتبه) بین المللی قراردارند و با بسیاری از دانشگاههای اروپایی نیز همکاری دارند.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید محصولات کشاورزی و صنایع گفت: بسیاری از تولیدات اصفهان در بخش کشاورزی و صنایع به کشورهای منطقه و اروپا صادر می شود و این استان می تواند در این زمینه ها با ایالت بلوچستان پاکستان بصورت گسترده همکاری کند.
وی خواستار برقراری ارتباط اتاق بازرگانی طرفین برای همکاری در زمینه مبادلات تجاری شد و افزود: صنعتگران بلوچستان پاکستان می توانند با سفر به اصفهان زمینه همکاری با همتایان خود در اصفهان را فراهم کنند.
زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان و بلوچستان پاکستان قرابت فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند، افزود: اصفهان و ایالت بلوچستان پاکستان می توانند در زمینه صنعت گردشگری و صنایع دستی کارهای مشترک خوبی را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، هیات پارلمانی ایالت بلوچستان پاکستان به ریاست ' راحله حمیدخان دُروانی ' که از روز سه شنبه گذشته - 18 مهر - در ایران به سر می برد ابتدا وارد شیراز شد و با مقامات استان فارس دیدار کرد.
اعضای هیات پارلمانی ایالت بلوچستان پاکستان پیش از سفر به اصفهان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کردند.
ایالت بَلوچستان بزرگترین ایالت پاکستان است و حدود 44 درصد از خاک این کشور را در بر می ‌گیرد.
این ایالت با وجود گستردگی، کم ‌جمعیت ‌ترین ایالت پاکستان است و حدود هشت میلیون نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار