بازدید نابینایان و کم‌بینایان اصفهان از مترو

همزمان با روز جهانی عصای سفید، جمعی از نابینایان و کم‌بینایان شهر اصفهان با حضور در ایستگاه‌های متروی این شهر، از این ایستگاه‌ها بازدید کردند.

همزمان با روز جهانی عصای سفید، جمعی از نابینایان و کم‌بینایان شهر اصفهان با حضور در ایستگاه‌های متروی این شهر، از این ایستگاه‌ها بازدید کردند.

به گزارش ایمنا ، قشر معلول و افراد کم‌بینا و نابینا نیز از اقشار قابل احترام جامعه محسوب می‌شوند و حق استفاده از تمام امکانات شهری را دارند.

در این راستا با توجه به روز جهانی عصای سفید بیش از ۶۰ نفر از اعضای خانواده معلولان استان از ایستگاههای مترو بازدید و آخرین اقدامات سازمان قطارشهری اصفهان و حومه در خصوص ارائه خدمات به نابینایان و کم‌بینایان به آنان آموزش داده شد.
تلاش اصلی سازمان قطارشهری اصفهان توجه به خواسته‌های این قشر و مناسب‌سازی جای جای ایستگاه‌های سازمان به منظور ارتقا خدمت‌رسانی به آنها به شمار می‌رود بنابراین بازدید روز گذشته به منظور احصاء مجدد خواسته‌های این قشر ارزشمند صورت گرفت.
بنابر اعلام سازمان قطار شهری اصفهان، بخش‌های فنی و اجرایی سازمان در جلسات مختلف در تلاش برای تحقق موضوع مناسب‌سازی ایستگاه‌های متروی اصفهان برای معلولان هستند که در این راستا در حال حاضر ایستگاه‌های مترو به آسانسور و دیگر امکانات برای استفاده مناسب معلولان مجهز است.
گفتنی است؛ خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، با عبور از ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی به میدان آزادی ختم می شود.
قرار است که تا پایان سال ۹۶، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا پایانه صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار