ارایه کارت منزلت به معلولان و نابینایان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ستاد هماهنگی مناسب سازی شهری به ریاست استاندار و معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری و بیش از ۲۰ دستگاه و تشکل های معلولان تشکیل شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ستاد هماهنگی مناسب سازی شهری به ریاست استاندار و معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری و بیش از ۲۰ دستگاه و تشکل های معلولان تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، سعید صادقی در برنامه تلویزیونی " اینجا اصفهان " اظهار کرد: حدود ۱۰۰ سال پیش در انگلستان فردی که به حرفه عکاسی مشغول بوده دراثرسانحه تصادف نابینا شد ازهمین رو برای حضور درجامعه و برای مطلع کردن دیگران از نابینای خود از عصای سفید استفاده می کرد. بر این اساس روز ۲۳ مهرماه روز جهانی "عصای سفید" نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۱۲۰ هزار نفر معلول وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنان در شهر اصفهان زندگی می کنند، افزود: حدود ۶ درصد از این افراد را نابینایان شدید و کم بینا تشکیل می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه نیازهای افراد نابینا باید مانند دیگر افراد سالم جامعه تامین شود، عنوان کرد: باید نیازهای آنان در زمینه های اشتغال، معیشت، ازدواج، فرهنگ و غیره فراهم شود.

صادقی در ادامه مناسب سازی معابر سطح شهر را یکی از نیازهای اصلی و اساسی این افراد دانست، گفت: تاکنون۳۷ درصد از اماکن شهری برای معلولان مناسب سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر معابر سطح شهر موزایک های که راهنمای نابینایان است استفاده شده و آنان نیز با استفاده از این خطوط می توانند راه خود را پیدا کنند لذا شهروندان باید از توقف وسایل نقلیه بر روی مکان های که مناسب سازی شده خودداری کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: برای رفع نواقص و مناسب سازی ایستگاه های قطار شهری، اتوبوس و ایستگاه های بی .آر.تی از تشکل ها نابینایان استفاده شده است.

صادقی با تاکید بر اینکه ورزشگاه وی‍‍ژه معلولان توسط شهرداری احداث شده است اما این ورزشگاه بیشتر مناسب معلولان جسمی و حرکتی است، گفت: استخر ویژه ای برای نابینایان در شهر وجود ندارد که امیدواریم اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر در مصوبات خود احداث یک استخر به منظور حمایت از معلولان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهروندان حس خوبی نسبت به معلولان دارند، ادامه داد: همچنین مسئولان و شهروندان باید به حقوق معلولان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند و آسایش آنان را فراهم کنند.

مدیر کل اداره بهزستی استان اصفهان با بیان اینکه اداره ها و شهروندان با خرید محصولات این افراد به حوزه اشتغال و معیشت آنان کمک کنند، اضافه کرد: افراد شاغل می توانند در حرفه خود از نابینایان استفاده کنند تا کمکی به معیشت آنها شود.

صادقی با بیان اینکه امروزه نابینایان از اطلاعات عمومی بالای برخوردار هستند، تصریح کرد: افراد معلول و نابینا قدر نعمت های الهی را بیش از دیگران می دانند از همین رو سعی می کنند از فرصت های خود به نحو احسن استفاده کنند، همچنین موفقیت های بسیاری در حوزه های مختلف هنری، ورزشی و غیره کسب کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد هماهنگی مناسب سازی شهری به ریاست استاندار و معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری و بیش از ۲۰ دستگاه و تشکل های معلولان تشکیل شده است، گفت: یکی از اعضای اصلی این ستاد شهرداری است که با معاونت فرهنگی اجتماعی و معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در این ستاد شرکتمی کنند.

صادقی با بیان اینکه همچنین در اداره کل بهزیستی در حوزه توان بخشی به صورت جداگانه برای ارائه خدمات به معلولان نشست های برگزار می شود، عنوان کرد: کارت منزلت از سال گذشته به معلولان و نابینایان ارائه شده تا آنان به صورت نیم بها یا رایگان از بخشی از خدمات شهر استفاده کنند.

صادقی با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی برنامه های مختلفی در حوزه فرهنگ برای نابینایان اجرا کرده است، گفت: همچنین از دیرباز موسسات فرهنگی قرآن، انجمن های اسلامی در شهر اصفهان برای ارائه خدمات به این افراد فعال بود است.

وی اظهار کرد: هفته گذشته کودکان ناشنوا، کم شنوا، نابینا و معلول دیداری با شهردار اصفهان داشتند که درخواست های خود را در حوزه زنده شدن رودخانه زاینده رود، مناسب سازی معابر سطح شهر را با شهردار در میان گذاشتند و شهردار نیز به آن قول داد تا بستر آرامش آنان را فراهم کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار