دلخوش به معجزه

امشب نگاه همه فوتبال دوستان ایرانی به ورزشگاه سلطان قابوس مسقط دوخته خواهد شد. جایی که قرار است دیدار برگشت تیم‌های پرسپولیس و الهلال از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : امشب نگاه همه فوتبال دوستان ایرانی به ورزشگاه سلطان قابوس مسقط دوخته خواهد شد. جایی که قرار است دیدار برگشت تیم‌های پرسپولیس و الهلال از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود. نتیجه دیدار رفت، تیم عربستانی را یکی از تیم‌های فینالیست نشان می‌دهد و تنها یک معجزه می‌تواند نجاتبخش تیم ایرانی باشد. معجزه‌ای که هرچند سال یک‌بار در فوتبال اتفاق می‌افتد و پرسپولیسی‌ها هم‌چشم انتظار چنین رویدادی هستند. سرخ‌پوشان تهرانی باید چهار گل به حریف سعودی بزنند و گلی هم دریافت نکنند تا بازی تازه برابر شود وقت‌های اضافه و یا شاید ضربات پنالتی تکلیف تیم فینالیست را مشخص کند. از آن‌سوی جدول هم‌تیم اوراواردز ژاپن با شانگهای چین روبرو می‌شود تا از میان آن دو تیم، یکی راهی بازی نهایی شود. بازی رفت آنها با تساوی یک‌بریک در زمین تیم چینی به پایان رسید و حالا تیم ژاپنی این فرصت را دارد تا در زمین خودش کار شانگهای را تمام کند.

شب شوم پرسپولیس در ابوظبی

همه اتفاق های ناگوار برای شاگردان برانکو، چهارم مهرماه در بازی رفت و شهر ابوظبی عربستان رقم خورد. پرسپولیس‌ها در حالی برابر نماینده سرشناس عربستان صف‌آرایی کردند که در مرحله گروهی هم با همین تیم بازی کرده بودند و دو تساوی بدون گل و یک‌بریک به‌دست‌آمده بود. اما اهمیت این بازی برای آبی‌پوشان عربستانی کاملاً با بازی‌های مرحله گروهی تفاوت داشت. آنها با استفاده از تمام امکاناتی که در اختیار داشتند به‌قصد تمام کردن کارتیم ایرانی وارد میدان شدند. شاید تنها چیزی که الهلالی ها فکرش را هم نمی‌کردند خط دفاعی آشفته میهمان بود که همچون پنیر سوئیسی با هر حمله میزبان از هم می‌پاشید. البته ترکیب عجیب‌وغریبی که برانکو هم به میدان فرستاد مزید بر علت شد تا الهلالی ها بدون دردسر کار پرسپولیس را در بازی رفت یکسره کنند. قرار گرفتن حسین ماهینی در کنار شجاع خلیل زاده را باید نخستین گل به خودی پرسپولیس‌ها محسوب کرد. البته در آن بازی حتی یک بازیکن تیم سرخ‌پوش تهرانی 50درصد خودش هم ظاهر نشد تا جایی که انتخاب بدترین شاگرد برانکو در بازی با الهلال کار بسیار دشواری به نظر می‌رسید. بازیکنان این تیم در بازی رفت تا جایی ناتوان نشان می‌دادند که حتی 10 نفره شدن میزبان نه‌تنها تغییری در روند بازی ایجاد نکرد بلکه الهلالی ها دو بار دیگر هم موفق به فروریختن دروازه میهمان شدند.

خریبین کابوس پرسپولیس‌ها

ستاره بازی رفت پرسپولیس برابر الهلال یک بازیکن قدبلند با فیزیک بدنی مناسب به نام عمر خریبین بود. فوتبالیست سوری که پیراهن تیم ملی کشورش را هم بر تن می‌کند و البته در دیدار برگشت سوریه برابر استرالیا غایب بود. بازیکنی 23 ساله که هر بلایی خواست بر سر مدافعان و گلر پرسپولیس آورد. او با سر و شوت از راه دور به بیرانوند گل زد تا کابوسی برای دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان باشد. خریبین در بازی برگشت تیم ملی مقابل سوریه هم یک‌بار دروازه بیرانوند را بازکرده بود. پس از هت تریک مهاجم الهلال این پرسش پیش آمد که چرا پرسپولیسی ها از مهار این بازیکن مهار عاجز ماندند و آیا کادر فنی از تیزهوشی و فرصت‌طلبی خریبین آگاه نبود؟ چرا این مهاجم بسیار خطرناک یارگیری نشد تا او به‌راحتی در خط دفاعی ازهم‌گسیخته پرسپولیس جولان دهد. حالا همین بازیکن در بازی امشب هم می‌تواند همان خریبین خطرناک و زهردار بازی رفت باشد و برای این مهاجم سوری کمترین غفلت یک فرصت ایده آل خواهد بود.

ادواردو کاری نکرد

پیش از برگزاری بازی رفت پرسپولیس با الهلال همه از کارلوس ادواردو هافبک طراح و گلزن تیم عربستانی یاد می‌کردند. بازیکن 28 ساله برزیلی که در چند فصل اخیر پیراهن تیم‌هایی چون پورتوی پرتغال و نیس فرانسه را بر تن می‌کرد. الهلالی ها سال 2015 این بازیکن گران‌قیمت را با پرداخت رقمی در حدود 5/5 میلیون دلار خریدند و او هم با گلزنی های فراوان پاسخ اعتماد سران باشگاه را داد. ادواردو در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی الهلال برابر العین سه بار گلزنی کرد تا تیم آبی‌پوش عربستانی حریف سرشناس اماراتی را در هم کوبیده و به‌آسانی راهی نیمه‌نهایی شود. بر این اساس به نظر می‌رسید پرسپولیس‌ها هم تمام توان خود را روی مهار ادواردو گذاشته بودند و تا حدود زیادی هم موفق عمل کردند تا جایی که این بازیکن در دقیقه 71 بازی رفت تعویض شد. در بازی امشب هم به‌احتمال‌زیاد بازیکن برزیلی تیم الهلال یکی از مهره‌های خطرناک تیم میهمان خواهد بود که هرلحظه ممکن است با حرکتی دروازه پرسپولیسی‌ها را با خطر فروپاشی روبرو کند.

طارمی جایگزین ندارد

پرسپولیس‌ها در فصل نقل و انتقالات این فصل با خرید گادوین منشا از پیکان عیار تیمشان در خط حمله را بالا بردند تا اگر در دیداری‌های داخلی و خارجی طارمی دچار مشکل محرومیت و یا مصدومیت شد جایگزین مناسبی داشته باشند. البته سرخ‌پوشان تهرانی فکر اینجا را نکرده بودند که طارمی با مشکلی خارج از زمین‌بازی روبرو خواهد شد و چهار ماه نمی‌تواند برای تیم تهرانی بازی کند. این شوک به پرسپولیس تنها چند روز پیش از رویارویی با الهلال، بدترین شوک روانی را به برانکو شاگردانش وارد کرد و از همان زمان مقدمات فروپاشی تیم پرسپولیس کلید خورد. البته هواداران و کارشناسان فوتبال امیدوار بودند علیپور و منشا جای خالی طارمی را پر کنند که هرگز این اتفاق نیفتاد. امشب نیز همین دو مهاجم باید دروازه المعیاوف گلر سرپنجه الهلالی را به توپ ببندد تا بلکه معجزه‌ای روی‌داده و پرسپولیسی‌ها به فینالیست شدن امیدوار شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار