داس مرگ بر سر موتورسواران

آمار این است: میانگین کشوری جان‌باختگان تصادفات خودرویی در جاده‌های بین‌شهری 44 درصد است که این آمار در اصفهان 20 درصد و متأسفانه جایگاه استان اصفهان در تلفات ناشی از موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده از میانگین کشوری بالاتر است.

مینا عباسپور| - اصفهان امروز : آمار این است: میانگین کشوری جان‌باختگان تصادفات خودرویی در جاده‌های بین‌شهری 44 درصد است که این آمار در اصفهان 20 درصد و متأسفانه جایگاه استان اصفهان در تلفات ناشی از موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده از میانگین کشوری بالاتر است. به‌این‌ترتیب که در اصفهان دارای یک‌میلیون و 400 هزار موتورسیکلت است که ۸۲ درصد تصادفات را باعث می‌شوند و این در حالی است که به‌طور میانگین تصادف موتورسیکلت‌ها در کشور ۵۳ درصد است... چیزی در حدود 8 درصد وسایل نقلیه کشور در استان اصفهان قرار دارد و به همین نسبت تلفات و تصادفات در این استان بیشتر است که بر اساس آمار 4/1 میلیون موتورسیکلت و 3/1 میلیون خودرو در استان اصفهان تردد می‌کنند. در همین راستا فرمانده انتظامی کشور در مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و رانندگان و راکبان قانونمند اصفهان با اشاره به وجود سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های اصلی کشور، گفت: سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ نقطه ایمن‌سازی می‌شود و ازاین‌رو نیازمند تسریع در این زمینه هستیم. سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری با اشاره به اینکه اصفهان شهر تمدن، فرهنگ و شهر شهیدان و هنرمندان بزرگ است، اظهار داشت: در هر حوزه‌ای بهترین‌ها در اصفهان هستند و ازجمله در دوران دفاع مقدس شهیدانی همچون خرازی، میثمی، ردانی پور، آقابابایی و... در دوران فعلی و به‌ویژه شهدای مدافع حرم اصفهان زبانزد عام و خاص هستند.

لزوم ارتقاء قانون‌مداری مردم اصفهان در ترافیک

فرمانده انتظامی کشور بابیان اینکه مردم اصفهان در عرصه ترافیک نیز باید از همه استان‌ها و از همه کشور باید قانون‌مدارتر باشند، تصریح کرد: امروز بناست از قانون‌مداران ترافیک تجلیل شود و این امر مهمی است. وی با تأکید بر اینکه همه باید برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای همکاری داشته باشند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب کاهش تلفات جاده‌ای را خواستار هستند و تأکیددارند همه دستگاه‌ها باید در این زمینه سهم خود را اجرا کنند. سردار سرتیپ اشتری با اشاره به اینکه تأثیر تصادفات را کسانی که از این امر آسیب‌دیده‌اند، می‌دانند، گفت: ما دنبال افزایش جریمه‌ها نیستیم و نمی‌خواهیم گزارشی در این خصوص ارائه دهیم اما برخی باور ناردست دارند که روزانه باید سقفی از جرائم را داشته باشیم و این در حالی است که ایدئال ما کمترین جریمه و کمترین تخلف است. وی بابیان اینکه سخت‌گیری بر موتورسیکلت‌سواران که از قشر ضعیف جامعه هستند به خاطر سلامت سرپرست خانواده است، اظهار داشت: هدف ما رعایت ایمنی و اجرای قوانین است و در صورت ارائه مدارک موتورسیکلت به مالکان تحویل می‌شود.

کاهش ۵۷۰ نفری تلفات موتورسیکلت‌ها در یک سال گذشته

فرمانده انتظامی کشور بابیان اینکه دورانی حدود ۲۶ هزار تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌ها داشتیم، گفت: در بازه زمانی ۱۰ ساله امروز این آمار به ۱۵ هزار نفر کاهش‌یافته است. وی افزود: از مهر سال گذشته تاکنون نیز با کاهش حدود ۵۷۰ نفری کاهش تلفات رانندگی موتورسیکلت در کشور بوده آیم. سردار سرتیپ اشتری با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب حتی یک نفر فوتی در تصادفات را نیز زیاد می‌دانند، تصریح کرد: در کاهش تلفات در جاده‌ها عوامل زیادی مؤثر است که از آن جمله عامل نیروی انسانی است که باید موردتوجه باشد. وی با اشاره به وجود سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های اصلی کشور، گفت: سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ نقطه ایمن‌سازی می‌شود و ازاین‌رو نیازمند تسریع در این زمینه هستیم. فرمانده انتظامی کشور با تأکید بر لزوم ارتقای ایمنی خودروهای تولیدشده در کشور، ابراز داشت: صنعت خودرو باید ارتقا یابد. وی با اشاره به اینکه هشت درصد از وسایل نقلیه کشور در استان اصفهان است، گفت: یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار موتورسیکلت و یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در استان اصفهان داریم و این در حالی است که سهم تصادفات در این استان بیشتر است. بابیان اینکه جان‌باختگان خودرویی کشور ۴۴ درصد و در اصفهان ۲۰ درصد است، اظهار داشت: این در حالی است که میانگین تصادف موتورسیکلت‌ها در کشور ۵۳ درصد و در اصفهان حدود ۸۲ درصد است و در این زمینه باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

رونمایی از نخستین موتوربرقی تولید ملی در اصفهان

در این مراسم که با رونمایی از تمبر یادبود مراسم بزرگ تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و موتوربرقی تولید ملی همراه بود، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اصفهان در حوزه مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند سرآمد و الگو بخش براي كشور باشد. سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: اصفهان عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن را دارد که‌برگ افتخارآمیزی است و در همين راستا انتظارات بسیاری را نه‌تنها برای استان و ایران بلکه برای جهان ایجاد می‌کند. وی افزود: بر اساس این عنوان استان اصفهان باید خروجی متفاوتی را پاسخ دهد و رفتار مردم ضمن اینکه رفتاری کامل است باید الهام‌دهنده براي کل کشور باشد. جایگاه و مرتبه استان اصفهان می‌تواند جایگاهی بالاتر باشد و در حوزه مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند سرآمد، الهام‌دهنده و الگو بخش باشد. هم‌چنين امام‌جمعه اصفهان در همایش ملي تجلیل از راکبین و رانندگان قانونمند تصريح كرد: اگر رانندگان به قوانین رانندگی کاملاً پایبند باشند خطرات بسیار کاهش می‌یابد زیرا بیشتر تصادفات براثر رعایت نکردن قوانین است، اگر به قوانین عمل شود جان انسان‌ها حفظ خواهد شد. سید یوسف طباطبایی نژاد بابیان اينكه آمار جان‌باختگان تصادفات کمتر از آمار شهدا در دفاع مقدس نیست، تصريح كرد: درصورتی‌که شهادت ارزشمند بوده و کشور را سعادتمند کرده است اما تصادفات تنها غم و اندوه به همراه دارد. باید قوانین را چه کوچک و چه بزرگ رعایت کنیم تا خانواده‌ها را عزادار نشوند. وي بابیان اينكه استفاده از کلاه ايمني براي موتورسیکلت‌سواران بسیار مهم است، گفت: توقيف موتورسيكلت‌ها نادرست است و بايد براي تخلفات اين وسایل نقليه نيز مانند خودروهاي سواري جريمه در نظر گرفت. امید است در آینده هیچ موتورسواری بدون کلاه ایمنی و گواهی‌نامه رانندگی نکند. طباطبائي نژاد با اشاره به اينكه اگر بخواهیم قوانین راهنمایی و رانندگی در میان مردم جا بیافتد باید در انجام آن استمرار داشته باشیم، ادامه داد: امید است به‌جایی برسیم که همه قوانین راهنمایی و رانندگی را قوانین دین خود بدانند و بر آن پایبند باشند. در این مراسم از تمبر یادبود مراسم بزرگ تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و موتوربرقی تولید ملی رونمایی شد. این موتوربرقی در نجف‌آباد به تولید انبوه خواهد رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار