گردشگری ورزنه در حال رشد است

خشدار بُن رود شهرستان اصفهان بابیان اینکه گردشگری ورزنه هرسال رو به رشد است، گفت: زمان ماندگاری توریست در این بخش کم است و باید با ایجاد مراکز اقامتی آن را افزایش دهیم.

کسب فردا: بخشدار بُن رود شهرستان اصفهان بابیان اینکه گردشگری ورزنه هرسال رو به رشد است، گفت: زمان ماندگاری توریست در این بخش کم است و باید با ایجاد مراکز اقامتی آن را افزایش دهیم. احمد صادقی اظهار داشت: بخش بن‌رود با مرکزیت شهر کهن ورزنه، آخرین سرزمین در حوضه زاینده‌رود است که در آن روستاهای زیاد با جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی فراوان وجود دارد و باید در معرفی و سرمایه‌گذاری در آن کوشید. وی تصریح کرد: روند بازدید توریست‌های داخلی و خارجی از شهر ورزنه هرسال رشد مثبتی را نشان می‌دهد که دلایل گوناگونی مانند معرفی رسانه‌ها، علاقه طرفداران محیط‌زیست به مشاهده وضعیت فعلی تالاب، تبلیغات آژانس‌های گردشگری و ایجاد کمپ کویرنوردی دارد. این مسئول بابیان اینکه در نیمه دوم هرسال تا ماه اردیبهشت سال بعدی بیشترین زمان حضور گردشگران در ورزنه است، افزود: دلیل این امر خنک و سرد شدن هوا است که توریست‌های داخلی بیشتر به آن علاقه نشان می‌دهند، اما جهانگردان خارجی علاوه بر دوره زمانی یادشده در فصل گرم سال هم وارد این شهر می‌شوند. صادقی با یادآوری اینکه تماشای تپه‌های ماسه‌ای عامل مهم بازدید از این شهر کهن به‌ویژه در فصل‌های سرد سال است، گفت: در حال حاضر تورهای دانشگاهی، مدارس و حتی مهدکودک‌ها نیز در طول هفته به ورزنه می‌آیند همچنین در آخر هفته گردشگران زیادی از سایر استان‌ها را می‌توان در ورزنه مشاهده کرد. وی با اشاره به خشکی زاینده‌رود و مشکلات بخش کشاورزی، تأکید کرد: حضور گردشگران در این شهر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشاغل را توسعه داده است برای نمونه شاهد افزایش تعداد رستوران‌ها و بهتر شدن کیفت غذا هستیم.

اقامتگاه‌های بومگردی باید افزایش یابد

بخشدار بن‌رود، تصریح کرد: بیشتر مسافران فقط می‌توانند از صبح تا عصر در ورزنه وقت‌گذرانی کنند زیرا تعداد اقامتگاه‌ها بسیار اندک است و جوابگوی این تعداد زیاد بازدیدکننده نیست، بنابراین باید تلاش کنیم که در سراسر این بخش زمان ماندگاری توریست را با افزایش انواع اقامتگاه‌ها افزایش دهیم. صادقی با اشاره به تعداد انگشت‌شمار خانه‌های بومگردی در این شهر، یادآوری کرد: تعداد این اماکن در ورزنه تا سال آینده به 10 خانه خواهد رسید و اگر حمایت‌های لازم انجام شود و این روند در تمام بخش بن‌رود ادامه یابد این مراکز و مشاغل وابسته به آن بیکاری را کاهش خواهد داد. وی قلعه تاریخی قورتان را جاذبه گردشگری قوی در این بخش دانست و گفت: در سراسر بن رود، آب‌انبار، مساجد، خانه‌های کهن، ارگ‌های تاریخی و … وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد برای نمونه در روستای " ابوالخیر" مکتب‌خانه‌ای به نام"ابوسعید ابوالخیر" عارف معروف وجود دارد که در حال تخریب است و باید مرمت شود.

خروج ورزنه از بن‌بست جاده‌ای

بخشدار بن‌رود بابیان اینکه ورزنه در شرایط بن‌بست قرارگرفته است،‌ ادامه داد: جاده ورزنه - ندوشن استان یزد در حال ساخت است که اتمام آن دو فایده دارد، نخست اینکه مسافت اصفهان - یزد حدود 70 کیلومتر کاهش می‌یابد و دوم اینکه ورزنه در مسیر شبکه اصلی راه کشور قرارگرفته و مسافران و جهانگردان زیادی از آن بازدید خواهند کرد. صادقی اضافه کرد: البته در مسیر وزنه - ندوشن بهره‌برداری‌های معدنی صورت می‌گیرد و اگر یکی از شرکت‌های معدنی معروف کشور در زمینه ساخت این جاده هزینه بیشتری کند پروژه سریع‌تر به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار