استاندار اصفهان: نرخ بیکاری فصلی در اصفهان 3.4 درصد کاهش پیدا کرد

استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری فصلی استان اصفهان در تابستان امسال، 3.4 درصد کمتر از نرخ بیکاری این استان در تابستان سال گذشته است.

استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری فصلی استان اصفهان در تابستان امسال، 3.4 درصد کمتر از نرخ بیکاری این استان در تابستان سال گذشته است.

به گزارش فارس، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برگزیده استان اصفهان اظهار کرد: با آغاز به کار دولت یازدهم، بخش اقتصاد با اولویت‌ترین بخش برای استان اصفهان بوده و صنعت و کشاورزی استان اصفهان تحت فشار زیادی بوده است.

وی افزود: همکاری با صنعت و بخش خصوصی یکی از اقداماتی است که طی 4 سال گذشته توسط استانداری اصفهان رقم خورده که البته در این امر موفقیت کامل حاصل نشد چراکه همه اختیارات در دست استانداری نیست؛ مدیران اجرایی ما قوانین را به جای 100 درصد، 120 درصد اجرا می‌کنند، در حالی که قانون را باید به نفع مردم و همان 100 درصد اجرا کرد.

استاندار اصفهان گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم استان اصفهان در تابستان سال 95 به 8.4 درصد رسیده بود که امسال با افزایش اندکی به 8.6 درصد رسیده است؛ صادرات استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال 95 بالغ بر 627 میلیون دلار بوده که در 6 ماهه نخست سال 96 به 737 میلیون دلار رسیده که با افزایش 17.5 درصدی همراه بوده است، البته به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست و در کلان صادرات باید رشد 150 درصدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: منابع بانکی استان اصفهان نیز در 6 ماهه نخست سال 95 به 660 هزار میلیارد ریال رسیده بود که این منابع در 6 ماهه نخست سال 96 به 750 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده و رشدی 14 درصدی داشته است؛ همچنین مصارف بانکی استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال 95 به 520 هزار میلیارد ریال رسیده بود که این مصارف در 6 ماهه نخست سال 96 به 610 هزار میلیارد ریال با رشدی 16 درصد رسید.

زرگرپور عنوان داشت: براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، با 30 درصد افزایش گردشگر خارجی و 15 درصد افزایش گردشگر داخلی در استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مرجع رسمی اعلام آمار بیکاری فقط مرکز آمار ایران است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان اصفهان در سال 95 به 14.4 درصد رسیده بود که این نرخ نسبت به متوسط نرخ بیکاری کشور که 12.2 درصد بوده، 2.2 درصد بیشتر است؛ نرخ بیکاری فصلی استان اصفهان در تابستان امسال، 3.4 درصد کمتر از نرخ بیکاری این استان در تابستان سال گذشته است.

استاندار اصفهان بیان داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 23 هزار و 500 نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند که این میزان نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش یافته و 6 درصد از این میزان افزایش ناشی از تصمیمات استانداری اصفهان بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار