نبرد اصفهانی‌ها با قعر و صدر جدول

لیگ برتر از عصر سه‌شنبه گذشته با برگزاری یک بازی وارد هفته دهم شد. دیداری که با برتری یک‌بر صفر نفت تهران مقابل استقلال خوزستان به پایان رسید.9 بازی باقی‌مانده این هفته از رقابت‌ها هم طی سه روز متفاوت به سرانجام خواهد رسید تا پرونده هفته دهم هم‌بسته شود.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز : لیگ برتر از عصر سه‌شنبه گذشته با برگزاری یک بازی وارد هفته دهم شد. دیداری که با برتری یک‌بر صفر نفت تهران مقابل استقلال خوزستان به پایان رسید.9 بازی باقی‌مانده این هفته از رقابت‌ها هم طی سه روز متفاوت به سرانجام خواهد رسید تا پرونده هفته دهم هم‌بسته شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هشت بازی امروز برگزار می‌شود و یک دیدار نیز قرار است فردا به سرانجام برسد. تنها بازی باقی‌مانده این هفته از رقابت‌ها که قرار است به هفته آینده موکول شود دربی تهران است. بازی پرسپولیس با استقلال به میزبانی سرخ‌پوشان تهرانی پنجشنبه، چهارم آبان ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

بازی حساس سپاهان در تبریز

تیم فوتبال سپاهان از ساعت 15 امروز در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز میهمان گسترش فولاد خواهد بود. طلایی پوشان اصفهانی در حالی با حریف روبرو می‌شوند که پس از برد برابر سیاه‌جامگان شرایطی بهتری پیدا کردند. شاگردان کرانچار پیش از بازی با حریف مشهدی رتبه‌ای بهتر از چهاردهمی جدول را در اختیار نداشتند اما پس از شکست رقیب چهار پله در جدول بالا آمدند و به رتبه دهم رسیدند. البته پیروزی نفت برابر استقلال خوزستان تیم اصفهانی را یک پله پایین فرستاد و حالا سپاهانی‌ها با 10 امتیاز به جایگاه یازدهم جدول تکیه زده‌اند. زردها اگر موفق به شکست تیم نگون‌بخت تبریزی شوند ممکن است یکی دو پله‌ای دیگر در جدول بالاآمده و شاید در پایان هفته دهم رتبه‌ای تک‌رقمی را پیدا کنند. البته میهمان هم اگرچه هفته‌هاست در قعر جدول جا خوش کرده‌ اما حریف دست‌وپابسته‌ای برابر سپاهان نخواهند بود. گسترش فولادی‌ها پس از کنار گذاشتن لوکا بوناچیچ به سراغ مربی کهنه‌کاری چون فیروز کریمی رفتند تا بلکه با تعویض سرمربی جان دوباره‌ای بگیرند. اگرچه این تغییر بزرگ در نخستین دیداری که کریمی روی نیمکت تیم تبریزی نشست به کار نیامد و آنها با یک گل بازی را به پیکان واگذار کردند. بر این اساس به نظر می‌رسد کریمی تیمش را با تمام قوا به نبرد با سپاهان خواهد فرستاد تا از این بازی سربلند خارج شود. دیداری که یک بازی خانگی برای تیم تبریزی محسوب می‌شود و اگر آنها امتیازی را کسب نکنند باید همچنان با کابوس سقوط به لیگ دسته یک دست‌وپنجه نرم کنند.

ذوب‌آهن میزبان صدرنشین لیگ

تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر فردا در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان پارس جنوبی جم خواهد بود. سبزپوشان اصفهانی در حالی با حریف جنوبی مسابقه می‌دهند که چندهفته‌ای است روی نوار تساوی گام برمی‌دارند. آنها پس از برتری خردکننده شش بر صفر مقابل استقلال خوزستان سه هفته متوالی با کسب تنها سه امتیاز از میدان خارج شدند و بازی عصر فردا می‌تواند نقطه فرار سبزها از این تساوی‌های آزاردهنده باشد. شاگردان امیر قلعه‌نویی که با 12 امتیاز رتبه هفتم جدول را در اختیاردارند اگر موفق به شکست صدرنشین لیگ شوند، روحیه‌ای دوچندان پیدا می‌کنند و حتی ممکن است به رده پنج جدول هم صعود کنند. البته میهمان شگفتی‌ساز امروز ذوبی‌ها، خود را تیمی گردن‌کلفت و تاکتیک‌پذیر نشان داده و تا کنون هم به هیچ حریفی باج نداده است. پارس جنوبی جم تا پایان هفته نهم تنها تیم لیگ برتری است که هیچ شکستی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود. شاگردان مهدی تارتار که این فصل فرصت حضور در برترین رده لیگ فوتبال باشگاهی کشور را به دست آورده اند بدون بهره بردن از چهره ای سرشناس با پنج برد و چهار تساوی هفته هاست عنوان صدرنشینی را در اختیاردارند. البته ذوبی‌ها با 17 گل زده یکی از تیم‌های هجومی این فصل هستند، هرچند در فاز نتیجه‌گیری خوب عمل‌نکرده‌اند و احتمال اینکه فشار سنگینی را به خط دفاعی میهمان وارد کنند، کم نیست. از آن‌طرف پارس جم هم در خط تیمی، هجومی نشان داده و با 16 گل زده دومین خط حمله آتشین لیگ را در اختیار دارد. ذوبی‌ها در هفته‌های اخیر روی بازی فیزیکی و درگیرانه استنلی کی‌روش مهاجم برزیلی خودشان که چهره ای گل زن نیز از خود نشان داده، حساب باز کرده‌اند. از سویی دیگر مرتضی تبریزی هم با کی‌روش به هماهنگی لازم رسیده است تا قلعه‌نویی روی توانایی‌های خط حمله تیمش حساب ویژه‌ای باز کند.

ذوب‌آهن در نقش‌جهان

بازی فردای ذوب‌آهن برابر پارس جنوبی جم نخستین دیدار خانگی تیم اصفهانی به شمار می‌رود که آنها درجایی به‌جز فولادشهر بازی می‌کنند. پس از زیر کشت رفتن چمن استادیوم فولادشهر ذوبی‌ها تصمیم گرفتند تا برای مدت کوتاهی از زمین رقیب همشهری یعنی سپاهان برای میزبانی بازی‌های خانگی‌شان استفاده کنند اما همین موضوع به مناقشه‌ای دامنه‌دار بین دو باشگاه تبدیل شد که هنوز هم خاتمه نیافته است. با این شرایط مسئولان رده‌بالای استان وارد گود شدند و به هر شکل رضایت دو طرف را برای برگزاری چند بازی ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان تا آماده شدن ورزشگاه فولادشهر جلب کردند. بازی فردای تیم اصفهانی سومین دیداری به‌حساب می‌رود که شاگردان قلعه‌نویی در نقش‌جهان انجام می دهند. آنها در یک بازی دوستانه در همین ورزشگاه نقش‌جهان با سپاهان بازی کردند و در هفته چهارم لیگ و طی یک بازی رسمی هم با سپاهان روبرو شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار