اجرای طرح ۵ ساله مقابله با طلاق

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه طلاق به عنوان یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان مطرح است، گفت: ‌طرح ۵ ساله مقابله با طلاق در‌ اصفهان اجرا می‌شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه طلاق به عنوان یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان مطرح است، گفت: ‌طرح ۵ ساله مقابله با طلاق در‌ اصفهان اجرا می‌شود.
به گزارش تسنیم، محمود ابراهیمی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان که با هدف بازآفرینی مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل شد، اظهار داشت: رویکرد دولت یازدهم در موضوع معضلات اجتماعی رویکرد محله محور است که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازی به تشکیل جلسات نیست .
وی با بیان اینکه طلاق، مصرف مواد مخدر، حاشیه نشینی، فساد و فحشا از مهمترین چالش‌های اجتماعی و فرهنگی استان محسوب می‌شود، افزود: در استان در حال برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از طلاق هستیم.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: طلاق به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش اجتماعی در استان اصفهان مطرح است و در این راستا طرح 5 ساله مقابله با طلاق با حضور 30 دستگاه در استان اصفهان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در آسیب طلاق نسبت به استان‌های کشور در رده 18 قرار و در بحث اعتیاد از کل کشور پایین‌تر است، تصریح کرد: نرخ اعتیاد در کشور 2.5 و در اصفهان 1.9 است.
ابراهیمی با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی در کشور، استان و شهرستان شهرضا وجود دارد، بیان کرد: 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور و 450 هزار نفر حاشیه‌نشین در استان داریم که 3 شهرداری و 4 شهر نجف‌آباد، خمینی شهر، کاشان و شهرضا با این معضل روبه‌رو هستند.
وی با بیان اینکه 11 استان در کشور درصدر حاشیه‌نشینی قرار دارند، افزود: استان اصفهان در بین آن جایی ندارد و جزو استان‌های حاشیه‌نشین محسوب نمی‌شود اما در آستانه ورود به حاشیه‌نشینی هستیم.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه بحث‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق جا مانده است، گفت: در سال آینده آسیب‌های فضای مجازی، زنان سرپرست خانوار، متکدیان و کودکان کار و دختران جوان دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اولویت اجرای طرح‌های اجتماعی در مناطق حاد حاشیه‌نشین است که در شهرضا منطقه حاد نداریم، خاطرنشان کرد: 2میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه به شهرضا اختصاص یافت که یک میلیارد آن مربوط به سال 95 است که جذب نشده و یک میلیارد هم امسال برای محله‌های حاشیه‌نشین و 100 میلیون تومان هم برای مرمت بازار تاریخی شهرضا اختصاص پیدا می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار