پروژه های مشارکتی ورزش شهر را رونق می دهد

شهر 2 میلیونی اصفهان به‌شدت از کمبود زیرساخت‌های ورزشی رنج می‌برد و تا رسیدن به نقطه قابل‌قبول ازنظر سرانه اماکن ورزشی فاصله‌ زیادی دارد. سرانه ورزشی 23/0 مترمربعی برای کلانشهری چون اصفهان نه‌تنها قابل‌ دفاع نیست بلکه نقصانی غیرقابل‌چشم‌پوشی به‌حساب می‌آید.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : شهر 2 میلیونی اصفهان به‌شدت از کمبود زیرساخت‌های ورزشی رنج می‌برد و تا رسیدن به نقطه قابل‌قبول ازنظر سرانه اماکن ورزشی فاصله‌ زیادی دارد. سرانه ورزشی 23/0 مترمربعی برای کلانشهری چون اصفهان نه‌تنها قابل‌ دفاع نیست بلکه نقصانی غیرقابل‌چشم‌پوشی به‌حساب می‌آید. در چنین شرایطی اضافه شدن یک سالن ورزشی کوچک با حداقل امکانات هم می‌تواند هدیه‌ای بس گران‌بها محسوب شود و اگر مجموعه‌ای با بروزترین تجهیزات روز دنیا در بهترین نقطه شهر ساخته شود، حکم الماس در دل کویر را پیدا می‌کند. رویال آرنا مجموعه‌ای است که بهمن‌ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و از حدود 9 ماه پیش سرویس‌دهی به شهروندان اصفهانی را آغاز کرد. رویال آرنا در زمان گشایش، نخستین مجموعه ورزشی در شهر اصفهان به‌حساب می‌آمد که توانسته بود همزمان با سالن مجهز و پیشرفته بدنسازی، استخری شیک را نیز در کنار سالن بدنسازی داشته باشد تا مشتریان بتوانند در یک مکان و به‌طور همزمان از دو سرویس مجزا استفاده کنند. در این مجموعه ورزشی همچنین بهترین مصالح موجود به‌کاررفته تا رویال آرنا با مجموعه‌های ورزشی کشورهای پیشرفته برابری کند. سیستم تهویه این مجموعه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که همواره در محیط، هوایی شبیه به کوهستان را احساس کنید و دمای داخلی یکسانی برقرار باشد. با چنین شرایطی رویال آرنا در دل هتل بین‌المللی کوثر این فرصت را برای میهمانان داخلی و خارجی فراهم می‌کند تا با صرف کمترین زمان به بهترین شکل از یک مجموعه ورزشی مدرن استفاده کنند.

بهترین متخصصان ورزشی در رویال آرنا

در مجموعه رویال آرنا بهترین متخصصان ورزشی در حوزه‌های گوناگون به کار گرفته‌شده‌اند و پیشرفته‌ترین متدهای تمرینی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. مهدی قشقایی راد مدیر داخلی این مجموعه از همین متخصصان به شمار می‌رود که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی هندبال را هم در کارنامه دارد و در مقطع دکترای تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل است. قشقایی راد بارویی گشاده به استقبال میهمانان می‌رود و برنامه‌هایی تمرینی مراجعه‌کنندگان را برنامه‌ریزی می‌کند.

رویال آرنا با سرمایه‌ای 3 میلیاردی ساخته شد

• فرهاد رحیمی مدیر مجموعه ورزشی رویال آرنا و مدیرعامل شرکت ورزش پویان آرنا پایه‌گذار اصلی ساخت این مجموعه مجهز است. رحیمی 32 ساله که 15 سال کشتی‌گیر بوده و هم‌اکنون نیز در مقطع دکترای تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل شده با همراهی شرکت ورزشی پویان آرنا در ساخت این مجموعه پیش‌قدم شده است. او که به‌شدت نگران سلامت شهروندان اصفهانی است، پیرامون مراحل ساخت این مجموعه و تجربه‌هایی که در این زمینه به دست آورده است صحبت‌های مفصلی دارد که در ادامه می‌آید.

* برایم ساخت چنین مجموعه‌ای تجربه جالبی بود. همواره هنگام ورزش کردن این پرسش را در ذهنم مرور می کردم که هر ورزشکاری پس از انجام تمرین های ورزشی، برای بازیابی توان بدنی صرف شده نیاز به استفاده از یک مجموعه آبی دارد و کمبود چنین مجموعه‌ای را در اصفهان احساس می‌کردم. در تهران چند سال زودتر چنین مجموعه‌ای که همزمان مراجعه‌کنندگان می‌توانند از سالن بدنسازی و استخر استفاده کنند، ساخته شد اما در اصفهان تا پیش از ساخت رویال آرنا چنین مجموعه‌ای وجود نداشت. بر این اساس رویال آرنا با هزینه‌ای در حدود 3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

*بیشتر زمین‌های داخل شهر در اختیار شهرداری است و این زمین‌ها قابلیت تبدیل‌شدن به سالن‌ها و یا مجموعه‌های ورزشی رادارند. بنده هم تجربیاتم در این زمینه را به شورای شهر انتقال دادم تا شهرداری که به اجرای پروژه‌های مشارکتی علاقه نشان می‌دهد از این تجربیات استفاده کند. در آنجا گفتم باید قراردادهای قبلی مورد بازبینی قرار گیرد تا بخش خصوصی رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در ورزش نشان دهد.

* این مجموعه نخستین مجموعه در کشور محسوب می‌شود که با همکاری برخی از پزشکان در حال راه‌اندازی واحد ورزش بالینی است. این طرحی است که از مرحله ایده عبور کرده و در حال اجرایی شدن است. به‌طور مثال کسی که دیابت دارد با مراجعه به این مجموعه می‌تواند از خدمات درمانی در قالب ورزش استفاده کند.

* نخستین شرکتی هستیم که این کار را در اصفهان انجام می‌دهیم و قصد داریم شعبه‌های دیگری از رویال آرنا را هم راه‌اندازی کنیم. کیفیت ارائه خدماتی مانند نظافت، بهداشت، تجهیزات و موقعیت برای ما بسیار بااهمیت است.

* رویال آرنا یک مرکز علمی است و از مربیانی سود می‌برد که همه تحصیل‌کرده‌های مقاطع بالای ورزشی هستند. برای خودم که تحصیل‌کرده تربیت‌بدنی هستم افتخاری است توانسته‌ام مرکزی را راه‌اندازی کنم که همه‌ هم رشته‌‌های خودم در آنجا مشغول به کارشده‌اند و خدمات بهتری هم به متقاضیان ارائه می‌دهند.

* استقبال همشهریان از این مجموعه خوب بوده و نگاه ما به این موضوع مثبت است. امیدواریم با آشنایی بیشتر همشهریان از امکانات ویژه‌ای که در رویال آرنا موجود است شرایط بهتری ایجاد شود.

* مجموعه ورزشی رویال آرنا از ساعت 5 صبح تا 12 شب به همشهریان خدمات ارائه می‌دهد. سانس 5 تا 9 صبح ویژه آقایان است و از 9 صبح تا 2 بعد ظهر به بانوان تعلق دارد. از ساعت 2 بعدازظهر تا 12 شب هم دوباره آقایان می‌توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار