افتتاح نمایشگاه نوروزنامه و گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان

نمایشگاهی از آثار اساتید نگارگری اصفهان با عنوان نوروزنامه و همچنین نمایشگاهی از منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه نوروزنامه و گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان

به گزارش خبرنگار ایمنا، دبیر نمایشگاه نوروزنامه در این مراسم اظهار داشت: نگارگری همیشه از جایگاه ویژه ای در تاریخ ایران برخوردار است و مکتب نقاشی اصفهان که ازجمله مهمترین مکاتب تاریخ نقاشی ایران است برخی از شاخص ترین چهرهای هنری تاریخ ایران را در خود پرورش داده است که این شاهکارها آوازه های جهانی یافته اند.
امیر رجایی افزود: نمایشگاه نوروزنامه، منتخبی از آثار 9 استاد بنام نگارگری معاصراصفهان شامل هوشنگ جزی زاده، زینت السادات امامی، جهانگیر شهدادی، بهرام طاهری، رضا بدرالسماء، اکبر مصری پور، جعفر فتاحی، رضا فتاحی و مهرداد صدری است که ریشه در پیشینه تاریخی و پشتوانه فرهنگی غنی این شهر دارد و در گالری شماره 5 موزه هنرهای معاصر اصفهان نمایش داده شده است.

وی گفت: آثار این نمایشگاه بیشتر در چهارموضوع پرده های بهاری، شاهنامه، مجالس بزم و موضوع نگاهی به اصفهان گردآوری شده اند، همچنین درکنار نمایش آثار این اساتید، تعدادی از ابزار و وسایل کاغذسازی کهن ایرانی به همراه رنگهای سنتی قدیمی و جدید که در نگارگری کاربرد دارند درکنار برخی طراحی های اساتید نمایش داده شده اند.

دبیر نمایشگاه نوروزنامه خاطرنشان ساخت: درکنار این نمایشگاه، تئاترموزه "گلگشت" دربرگیرنده مجلسی از نقل و نوروزی خوانی و اجرای زنده بازیگران که براساس همین چهار موضوع توسط محمدرضا رهبری نوشته و طراحی شده است و 2 تا 11 فروردین ماه ساعت 16 تا 19 در فضای موزه و نمایشگاه به نمایش درمی آید.

گفتنی است، همزمان با نمایشگاه نوروزنامه، نمایشگاهی از منتخب آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز در گالری شماره یک نمایش داده شده که شامل آثاری از پرویز تناولی، سلیمان ساسون، مکرمه قنبری، اکبر میخک، ناصر پلنگی، رها رئیسی نیا، محبوبه زاده احمدی، اَلن باباش، بهروز نقی پور، تیتزا توترز، علی مشهدی الاصل، تومان ژومایابف، کامبیز درم بخش، نمایش داده شده است.

نمایشگاه نوروزنامه و نمایشگاه منتخب آثار گنجینه موزه هنرهای معاصراصفهان تا 22 فروردین ماه برپاست و علاقمندان برای بازدید از این دو نمایشگاه می توانند ساعت 9 تا 19 به موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند؛ ضمن اینکه تئاترموزه "گلگشت" 2 تا 11 فروردین ماه ساعت 16 تا 19 در فضای موزه و نمایشگاه به نمایش درمی آید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار