عقب ماندگی اصفهان در جذب گردشگر خارجی

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان در جذب گردشگر از دیگر کشورها بسیار عقب مانده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان در جذب گردشگر از دیگر کشورها بسیار عقب مانده است.

مصطفی رناسی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در مقایسه ظرفیت های گردشگری اصفهان و پاریس پل‌های تاریخی، میدان نقش جهان، چهارباغ و عمارت هشت بهشت از جاذبه های برج ایفل، شانزه لیزه پاریس کمتر نیست ولی در جذب گردشگر اصفهان بسیار زیاد عقب افتاده است.

وی خواستار تغییر کاربری سازمان های حاشیه زاینده رود به ویژه پل های تاریخی به مراکز گردشگری و اقامتی شد و ادامه داد: تمرکز بر آموزش حقوق و وظایف شهروندی از طریق رسانه ملی می تواند شهرداری را در انجام فعالیت های روزمره یاری رساند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه شهرداری اصفهان به توسعه فضای کسب و کار شهری شد و گفت: ارائه خدمات الکترونیکی شهری توسط دفاتر خدماتی می تواند علاوه بر سرعت بخشی به درخواست‌ها، رونق فضای کسب و کار در شهر نیز ایجاد کند.

وی گفت: اصفهان می تواند به عنوان مرکز تولید فناوری و تکنولوژی نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه شناخته شود.

رناسی خواستار تمرکز استان بر توسعه پایدار به ویژه در شهر اصفهان شد و افزود: با استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی و ایرانیان مقیم خارج از کشور می توان با ارائه طرح های توسعه بخش خدمات به ویژه در زمینه گردشگری عوامل جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فرام ساخت.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی برای همکاری با شهرداری در تمام بخش های اقتصادی خبر داد و گفت: شهر اصفهان نیاز به همت بلند و عزم راسخ برای توسعه در تمامی بخش ها دارد و اتاق بازرگانی و شهرداری با همراهی فعالان اقتصادی و شهروندان می توانند طی این چهار سال از پتانسیل های نهفته شهر برای توسعه استفاده کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی دارای ظرفیت کارشناسی در بخش های مختلف اقتصادی است و شهرداری می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار