چرخابی: سپاهان طبق روال گذشته حرکت می‌کند

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: متأسفانه در فوتبال ایران نحوه جذب بازیکن خارجی کاملاً اشتباه است، در حالی که باشگاه‌های بزرگ دنیا بازیکنانی را به خدمت می‌گیرند که در حد تیم و با توجه به نقطه ضعف آنها باشد.

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: متأسفانه در فوتبال ایران نحوه جذب بازیکن خارجی کاملاً اشتباه است، در حالی که باشگاه‌های بزرگ دنیا بازیکنانی را به خدمت می‌گیرند که در حد تیم و با توجه به نقطه ضعف آنها باشد.

حسین چرخابی در گفتگو با ایمنا در مورد نتایج تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: سپاهان طبق روال گذشته در حال حرکت است و خودش را وارد یک رقابت سنگین با تیم‌های در کورس رقابت کرده است تا بتواند ۳ یا ۴ بازی را پشت سر هم برنده بشود.

وی ادامه داد: متأسفانه هر بار یک صحبت جدید در تیم سپاهان می‌شود؛ در اوایل فصل صحبت در مورد دفاع این تیم بود و تغییراتی در دفاع به وجود آوردند که الان چه در دفاع تیمی و چه در دفاع خطی وضعیت بهتری را دارند. اما همانطور که قبلاً هم گفته بودم مشکل این تیم گل نزدن و نداشتن بازیکنی است که تمام کننده باشد و مهم‌تر از همه نبود یک بازیکن بازیساز در این تیم به چشم می خورد.

کارشناس فوتبال اصفهان بیان داشت: متأسفانه در فوتبال ما نحوه جذب بازیکن خارجی کاملاً اشتباه است. باشگاه های بزرگ دنیا بازیکنانی را به خدمت می گیرند که در حد تیم و با توجه به نقطه ضعف آنها باشد و به این مورد توجه دارند که آن بازیکن فصل قبل در تیمش عالی کار کرده باشد.

وی بیان داشت: از طرف دیگری اگر بخواهند بازیکن جوانی را انتخاب کنند، مسابقات جام جهانی جوانان را زیر نظر می‌گیرند و مسئول استعدادیابی باشگاه را به کشور آن بازیکن اعزام می‌کنند و تا چند مدت آن را تحت نظر قرار می دهند و در آخر بازیکن را جذب می کنند.

چرخابی در همین خصوص افزود: متأسفانه در کشور ما به این صورت نیست و با تماشای فیلم یک بازیکن و پس از آن تست پزشکی، با یک بازیکن قرارداد می بندند. ما نتوانسته ایم بازیکنانی که بتواند جانشین بازیکنان ایرانی باشند را جذب کنیم.

وی گفت: فرق بازیکن بومی با خارجی این است که اگر با بازیکن ایرانی به مشکل بر بخورند با یک توافق به نتیجه می رسند و مشکل برطرف می شود که معمولاً اعتراض بازیکنان ایرانی متأسفانه به جایی نمی‌رسد اما بازیکنان خارجی در صورت بروز مشکل به فیفا شکایت می کنند و تا ریال آخر پولشان را دریافت می کنند. باشگاه های ما باید در جذب بازیکن خارجی خیلی دقت کنند اما متأسفانه تا کنون این دقت را نداشته‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار