ثبت رکورد بیمارستان گلدیس شاهین شهر در خدمات رسانی به تصادفات

ریاست بیمارستان گلدیس شاهین شهر گفت: این بیمارستان در میزان خدمات رسانی به تصادفات رکورد ثبت کرده که مورد تشویق مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز قرار گرفته است.

ریاست بیمارستان گلدیس شاهین شهر گفت: این بیمارستان در میزان خدمات رسانی به تصادفات رکورد ثبت کرده که مورد تشویق مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز قرار گرفته است.

دکتر خلیل امیرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به تاریخچه ای از ساخت این بیمارستان گفت: این بیمارستان در سال 80 با 60 تخت فعالیت خود را شروع کرد و حواشی زیادی تا سال 93 بدنبال داشته است.

وی افزود: از سال 93 زمانیکه من مدیریت این بیمارستان را قبول کردم با بیمارستانی مواجه بودم که 72 تخت و ضریب اشغال 43% را داشته و بیماران بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی اصفهان مراجعه میکردند .

دکتر امیر زاده یکی از مشکلات آن دوران را همزمان شدن طرح سلامت و رفع کمبودها و رسیدن به جایگاه واقعی عنوان کرد .

بیمارستانی مناسب شهروندان داریم

ریاست بیمارستان با تأکید بر اینکه ما معتقدیم باید فعالیت این مکان در خور شهروندان باشد گفت: بنابراین کیفیت را بالا بردیم که با مراکز استانی نه تنها برابری بلکه رقابت داشته باشیم و در این رابطه در سال 94و95 توانستیم عنوان درجه یک را از سوی وزارت بهداشت و درمان کسب کنیم و جزء 16 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شویم .

وی تصریح کرد: ویترین کل عملکرد بیمارستان، بررسی اورژانس است که ما رقم قابل توجهی در این مورد داریم.

ریاست بیمارستان گلدیس بیان داشت: پس از مراجعه بیمار طی 6 ساعت اول ورود باید وضعیتش مشخص شده باشد که در این حالت بیمارستان گلدیس بالای 95% بیماران را زیر6 ساعت انجام می دهد.

دکتر امیرزاده به تعداد پزشکان در حالت اورژانس اشاره کرد و گفت: 4 پزشک مقیم در محل و 2 پزشک دیگر برای مواقع ضروری داریم که فرصت بزرگی برای ایمن بخشی به بیماران محسوب میشود.

طرح سلامت در این بیمارستان اجرا شد

وی از سرویس های ارائه شده در طرح سلامت سخن گفت و افزود: این طرح در 8 محور ابلاغ شده است که از جمله این محورها میتوان به کاهش هزینه های پرداختی بیماران،حمايت از ماندگاري پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشكان متخصص مقيم در بيمارستان هاي دولتي، ارتقاي کيفيت هتلينگ در بيمارستان هاي دولتي، ارتقاي کيفيت خدمات ويزيت در بيمارستان هاي دولتي، برنامه ترويج زايمان طبيعي، برنامه حفاظت مالي از بيماران صعب العلاج، خاص و نيازمند، راه اندازي اورژانس هوايي اشاره کرد که در این رابطه بیمارستان گلدیس نیز اقداماتی انجام داده است.

دکتر امیر زاده با بیان امکانات تخصصی این بیمارستان گفت: جراحی عمومی, بیهوشی,ICU, پزشک داخلی و زنان و زایمان به صورت مقیم جذب کرده ایم و با توجه به ضرورت و ارتقا درجه، طب اورژانس جایگزین بخش داخلی شده است.

173 تخت فعال در بیمارستان داریم

دکتر امیر زاده گفت: در حال حاضر 173 تخت فعال و ضریب اشغال 60 % داریم که این نشان از رسیدن به رسالت درجه مطلوب میباشد.

وی بااشاره به اینکه در سال 94 عنوان بیمارستان ارجاع شمال اصفهان را به خود اختصاص داده ایم افزود: این عنوان در پی راه اندازی سرویس تخصصی و فوق تخصصی صورت گرفته است.

ریاست بیمارستان ادامه داد: راه اندازی سرویس جراحی اعصاب, توسعه تخت ویژ(ICU) با پتانسیل پوشش بیماران شهرهای اطراف, تاسیس (NICU) ویژه نوزادان نارس, پذیرش بیماران دیالیزی با 15 تخت از جمله خدمات این بیمارستان به حساب میاید.

دکتر امیرزاده به تحولات اخیر این بیمارستان اشاره کرد و گفت: 12 تخت برای بیماران دیالیزی جوابگوی مراجعین نبود که 3 تخت به آن اضافه کردیم، همچنین این تعداد تخت نیازمند خدمات بیشتری بود که سرویس شبانه نیز به آن اضافه شد.

سنجش و ارزیابی توانایی ریه ( نوار سینه) , اندوسکوپی گوارش, نوار عصب و عضله با متخصص مربوطه, تست شنوایی ویژه نوزادان و بزرگسالان, آزمایشگاه شبانه روزی از جمله خدمات ارائه شده در این بیمارستان می باشد.

جایگاهی برای اقامت موقت همراهان بیمار احداث می شود

وی بازسازی و توسعه اورژانس با امکان خدمات‌دهی حداکثر 35 تخت بیمار و 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به وسعت 500 مترمربع و احداث نمازخانه به وسعت 200 مترمربع با کاربری دوگانه اقامت موقت همراهان بیمار تا پایان امسال را از دیگر طرح‌های عمرانی بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر برشمرد.

دکتر امیرزاده افزود: ما قصد داریم در زمینه MRI به استقلال برسیم و طبق برنامه ریز طی یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود؛ با نصب این دستگاه پرکاربرد جمعیت 450 هزار نفری شمال استان اصفهان از خدمات تخصصی آن بهره‌مند خواهند شد، با افتتاح دستگاه ام آر آی متخصصان نورولوژیست هم جذب این بیمارستان خواهند شد و اعزام بیماران بدحال دچار ضایعه مغز و اعصاب به بیمارستان‌های مرکز استان پایان خواهد یافت.

وی با ابراز امیدواری گفت: انشاالله امسال بتوانیم بخش CCU و اتاق عمل را انتقال دهیم و بخش چشم را نیز راه اندازی کنیم که در پی آن به عنوان بیمارستان ژنرال شناخته می شویم.

ریاست بیمارستان افزود: کلینیک ویژه بیمارستان گلدیس در مساحت 2 هزار متر مربع 65% پیشرفت فیزیکی داشته است. این کلینیک 4 طبقه ای شامل 24 درمانگاه اختصاصی و دارای رادیولوژی مستقل و دندانپزشکی خواهد بود.

دکتر امیر زاده بیان داشت: با این تحول 32 تخت به تخت های فعال ما اضافه میشود و انشاالله در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم.

وی به بازسازی اورژانس بیمارستان گلدیس اشاره کرد و گفت: 400 متر مربع مساحت محل قبلی وسعت پیدا کرده است و برای این تغییر ساحت هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال صرف شده است, در حالت عادی 24 تخت دارد و در شرایط اضطراری 11 تخت دیگر به آن اضافه میشود.

رئیس بیمارستان گلدیس به پروژه های سالن آموزشی , محل استقرار , رادیولوژی دوم سالن مدارک پزشکی اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در انتظار تأیید مسؤلین جهت اتمام هستند .

امیر زاده به پروژه های آتی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: ما در حال بررسی ساخت پروژه سانترال اکسیژن در این بیمارستان هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار