اجرای ۵ طرح مرمتی در مسجد جامع اصفهان

مدیر پایگاه ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان از ادامه پروژه های مرمتی این مجموعه جهانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵ طرح مرمتی در این مجموعه جهانی در حال اجرا است.

مدیر پایگاه ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان از ادامه پروژه های مرمتی این مجموعه جهانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵ طرح مرمتی در این مجموعه جهانی در حال اجرا است.
حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون اجرای طرح‌های مرمتی در مسجد جامع اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 5 طرح مرمتی در این مجموعه جهانی در حال اجرا است، که یکی از پروژه‌های مرمتی این مجموعه جهانی مرمت سنگ فرش‌های حیاط مرکزی بوده که از اهمیت حفاظتی بیشتری برخوردار است.
وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلاتی که سنگ فرش کف حیاط از نظر هدایت آب‌های سطحی داشته است و مشکلاتی را برای ضلع غربی و شمالی مسجد نیز ایجاد کرده بود.
مدیر پایگاه ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان تصریح کرد: مرمت سنگ فرش کف با اعتبار بالغ بر 1000 میلیون ریال در دستور کار پایگاه قرار گرفت، و به دلیل فصل ابلاغ اعتبارات ملی و با در نظر گرفتن وضعیت اقلیمی اصفهان، در فصول تابستان و پاییز امکان اجرای فعالیت فراهم شد.
وی با بیان اینکه کارگاه مرمت سنگ فرش کف، همواره به صورت حصاری به مساحت حدود 80 متر مربع گام به گام پیش رفته، اضافه کرد: سعی شده کمترین مزاحمت برای گردشگران از نظر بصری، صوتی و امنیتی ایجاد شود، به طوریکه در حال حاضر 70 درصد این طرح پیشرفت فیزیکی داشته است .
یزدانمهر با اشاره به مرمت بام جنوب غربی مسجد نیز گفت: بام جنوب غربی مسجد به وسعت حدود 3000 متر مربع با اعتبار 2000 میلیون ریال که به اتمام رسیده و مرمت مدرسه مظفری مسجد جامع با اعتبار 1600 میلیون ریال که از پیشرفت فیزیکی 50 درصد برخوردار است.
وی افزود: مرمت سقاخانه صفوی و کانال ناکش جنوبی با اعتبار 500 میلیون ریال که از پیشرفت فیزیکی 90 درصد، مرمت کاشی کاری بدنه های پیرامونی مسجد و منارها با اعتبار 1000 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 60 درصد پیشرفت فیزیکی، مرمت تزیینات چوبی درب مجلسی ، منارها ، موذنه مسجد با اعتبار 1000 میلیون ریال که 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار