صادرات دام زنده یکی از دلایل گرانی گوشت قرمز در اصفهان است

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: به دلیل کمبود دام زنده در نظر داریم طی نشستی و انعقاد قرارداد گوشت گوسفندی گرم و منجمد برای عرضه در بازار اصفهان وارد کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: به دلیل کمبود دام زنده در نظر داریم طی نشستی و انعقاد قرارداد گوشت گوسفندی گرم و منجمد برای عرضه در بازار اصفهان وارد کنیم.
رضا انصاری در گفت‌و گو با تسنیم ، خشکسالی‌های متوالی، قاچاق دام زنده، گرانی علوفه، کشتار دام مولد و نبود تعادل در عرضه و تقاضا را از دلایل کمبود دام در اصفهان و افزایش ساعتی نرخ گوشت قرمز برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم با طی مراحل قانونی و اداری در سازمان صنعت و معدن و کسب تاییدیه بهداشت از دامپزشکی استان اصفهان بتوانیم با واردات گوشت استرالیایی به اصفهان از دغدغه‌های مردم و مشکلات پیشرو بکاهیم.
وی افزود: اکنون برای کسب اطلاعات اولیه و بررسی کم و کیف گوشت قرمز استرالیایی با تجار شرکتی در ایران نشست‌ها و صحبت‌هایی داشته‌ایم تا با طی مراحل قانونی و بهداشتی در سازمان‌های مربوطه، واردات این نوع گوشت به بازار اصفهان اجرایی شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان پیرامون اینکه طی چند سال واردات گوشت قرمز استرالیایی برای تنظیم بازار به اصفهان صورت می‌گیرد، بیان کرد: هنوز هیچ‌گونه قرارداد رسمی بین طرفین امضا نشده، اما واردات این نوع گوشت طی سالیان طولانی نیست، بلکه بستگی به درخواست ما و توان اجرایی آنها دارد.
وی با بیان اینکه واردات گوشت قرمز استرالیایی لاشه‌ای گرم و منجمد به فرودگاه امام در تهران انتقال داده می‌شود و مسئولان مربوطه در پایتخت نحوه توزیع آن به اصفهان را برعهده دارند، گفت: با واردات این نوع گوشت، نبود عرضه و تقاضا و نوسانات ساعتی قیمت‌ها در بازار اصفهان متعادل خواهد شد.
انصاری در پاسخ به این سئوال که گوشت استرالیایی چه مزیت‌هایی نسبت به گوشت‌های داخلی دارد، اظهار داشت: کیفیت آن به پای مزیت‌ها و مرغوبیت گوشت قرمز اصفهان نمی‌رسد، زیرا گوشت شهر ما در کشور هم بی‌نظیر است، اما به دلیل کمبود دام زنده و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها امری ضروری محسوب می‌شود.
وی صادرات دام زنده را یکی دیگر از دلایل گرانی گوشت قرمز در اصفهان اعلام کرد و افزود: اکنون دام زنده نسبت به ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته و برای مصرف‌کننده نیز رشد نرخ داشته‌ایم، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم اعلام نکرده‌ایم.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا کمبود دام زنده به غیر از صادرات می‌تواند به دلیل قاچاق هم باشد و اینکه با چه قیمتی عرضه می‌شود، بیان کرد: قاچاق دام زنده بیشتر است و 100 درصد در مرزها فروخته می‌شود، اما از قیمت‌ آنها اطلاع ندارم.
وی افزود: طبق قانون موظف هستیم برای سود قصابان از فروش 8 درصد بر محصولات بگذریم، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و رکود اقتصادی فقط 2 تا 3 درصد بیشتر سود نمی‌بریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار