شهر آب و آیینه آماده استقبال از مسافران نوروزی است

از ماه ها پیش اصفهان که به شهر زیبای خدا و شهر آب و آیینه مشهور است برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده است و داشتن مناظر طبیعی و تاریخی و ... این شهر را مقصد بسیاری از هموطنان در ایام نوروز کرده است.

شهر آب و آیینه آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش ایمنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، نصف‌جهان از جمله شهرهایی است که با داشتن مناظر زیبای تاریخی و طبیعی در ایام عید مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
طبیعت دلنشین این شهر در ایام عید سفر مسافران و گردشگران را مطبوع‌تر می‌کند؛ اگر آمار خراسان رضوی و قم که یک شهر در مسیر است را کنار بگذاریم، اصفهان بیشترین مهمان را در این ایام دارد.
حتی رودخانه خشک زاینده‌رود هم نمی‌تواند عاملی برای نیامدن مسافران نوروزی شود اما شاید مهمتر از مناظر طبیعی و تاریخی این شهر، امکانات تعلق گرفته توسط شهرداری نصف‌جهان به مسافران است.
میزبانی خوب اصفهانی‌ها و تحول های همه ساله در این شهر به واسطه تلاش های شبانه روزی مدیریت شهری اصفهان، مسافران نوروزی را ترغیب به انتخاب اصفهان برای سفر می‌کند جایی‌که امکانات رفاهی و خدماتی فراوان و بعضاً رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد.
کمتر شهر و استانی است که همانند اصفهان برای میزبانی از مسافران نوروزی خود را آماده کند و این به عوامل قبلی برای انتخاب کردن اصفهان برای سفر نوروزی می‌افزاید.
نه تنها شهر اصفهان بلکه شهرستان‌های اطراف این شهر نیز مناظر طبیعی و تاریخی بسیاری دارند که این جاذبه‌ها سفر به شهر زیبای خدا را دو چندان می‌کند.
مناظر طبیعی شهر اصفهان پارک کوهستانی صفه، رودخانه البته خشک زاینده‌رود، پارک جنگلی ناژوان و ... در این ایام یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین اماکن اصفهان است.
مناظر تاریخی اصفهان نیز سرآمد است و از پل‌های تاریخی گرفته تا مساجد قدیمی و میدان امام و چهل ستون و کاخ عالی‌قاپو و مجموعه‌های تاریخی پرشماری که در این شهر وجود دارد مسافران را برای سفر به این شهر ترغیب می کند.
اما اگر به اصفهان آمدید، این شهر یک غذای معروف دارد که پیشنهاد می‌شود «بریان» اصفهان را از دست ندهید و «گز» اصفهان را با خود به سوغات ببرید.
اصفهان که به شهر زیبای خدا معروف است، بازارهای زیادی دارد که توصیه می‌شود در کنار بازدید از میدان امام(ره)، سری به بازارهای صنایع دستی اطراف این مجموعه هم بزنید و از قلم‌کاری، مینا کاری، خاتم‌کاری، منبت، معرق و ... این شهر سوغات با خود ببرید.
کمتر استانی است که همانند اصفهان امکانات تفریحی و استراحت‌گاهی و ... در خدمت مسافران قرار دهد و همین امکانات باعث شده است که اصفهان مقصد خیلی از هم‌وطنان این شهر باشد.
شهرداری اصفهان از ماه‌ها پیش مقدمات این خدمت‌رسانی و میزبانی را فراهم کرده‌اند و پروژه‌های زیباسازی شهر زیبای خدا از چند ماه پیش در شهر شروع شد.
به هر حال نصف‌جهان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است و همه چیز در این شهر آماده است تا مسافران و گردشگران سفر خوبی را در این شهر تجربه کنند.
نوآوري و خلاقيت رکن اصلي برنامه هاي نوروز ۹۶
شهردار اصفهان در گفتگو با "ایمنا" با بيان اينکه شهر اصفهان به دليل دارا بودن شرايط ويژه گردشگري قطعاً هرساله بيش از پيش مورد استقبال گردشگران قرار خواهد گرفت، گفت: امسال نيز شهر اصفهان به طور حتم ميزبان خيل عظيمي از گردشگران داخلي و خارجي خواهد بود که اين امر مستلزم برنامه ريزي هاي اصولي و کارشناسانه بوده و همت جمعي مديران و مسئولان مربوطه در تمامي بخش ها را مي طلبد.
مهدی جمالی نژاد افزود: شهر اصفهان هرساله بنابر برنامه ريزي هاي انجام شده در ستاد هماهنگي خدمات سفر شرايط مطلوب و مورد رضايت گردشگران و مسافران نوروزي را به انجام رسانده و امسال نيز بار دیگر اين ستاد تشكيل شده تا مسير خدمات رساني مطلوب به گردشگران نوروز ۹۶ در شهر اصفهان همچنان ادامه داشته باشد.
شهرداراصفهان با تاکید بر نوآوری و خلاقیت در برنامه هاي نوروزي تصريح کرد: ستاد هماهنگي خدمات سفر به عنوان متولي ميزباني از مسافران نوروزي براي ايام نوروز ۹۶، نوآوری و فعالیت هاي خلاقانه و جديد را در دستور کار خود قرار داده و شرايط ميزباني را برای همه به بهترين شکل ممکن فراهم ساخته است.
رشد حضور گردشگر خارجی در اصفهان
براساس منابع بین‌المللی کشور ایران از نظر جاذبه‌های تاریخی و میراثی در ردیف 10 کشور برتر دنیا و از نظر جاذبه‌های طبیعی در ردیف پنج کشور نخست دنیا مطرح است، با این وجود متأسفانه از نظر جذب گردشگر خارجی در رتبه 90 قرار داریم و این به هیچ عنوان با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان اصفهان تناسب ندارد.
به گفته استاندار اصفهان، با توجه به تحولات سیاسی صورت گرفته در چند ماه اخیر و سفرهای هیئت‌های بلند پایه خارجی، به ویژه از کشور‌های اروپائی، شاهد رشد چشمگیر حضور گردشگران خارجی در استان اصفهان بودیم.
رسول زرگرپور با بیان اینکه لازم است متعاقب این افزایش چشمگیر حضور گردشگران خارجی در استان و شهر اصفهان، امکانات، زیر‌ساخت‌ها و تسهیلات جدید متناسب با شأن این استان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی فراهم شود، اضافه می کند: با توجه به اینکه از 33 مدل گردشگری در جهان آنچه در ایران و به ویژه اصفهان مشاهده می‌کنیم، گردشگری فرهنگی بوده و لازم است به مباحث فرهنگی در کنار مسائل مربوط به زیرساخت‌های اسکان و سایر مقولات پرداخته شود.
وی پیش‌بینی می‌ کند که اصفهان در سه سال آینده میزبان 400 هزار گردشگر خارجی باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار