استاندار اصفهان:ترک تحصیل بیش از 4 هزار دانش‌آموز اصفهانی

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در استان ترک تحصیل‌کرده‌اند، گفت: برای آموزش این افراد در قالب مراکز آموزش از راه دور و مدارس بزرگسالان اقدامات لازم صورت گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در استان ترک تحصیل‌کرده‌اند، گفت: برای آموزش این افراد در قالب مراکز آموزش از راه دور و مدارس بزرگسالان اقدامات لازم صورت گرفت.
به گزارش تسنیم، رسول زرگرپور در یکصدوبیست و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان، اظهار داشت: طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) در 6 استان کشور به‌صورت پایلوت اجرا شده است و قرار است که در اصفهان نیز اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در این طرح فعالیت‌های خطرپذیر دانش آموزان مورد غربالگری و رصد قرار می‌گیرد، افزود: آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های فرهنگی، اجتماعی و مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و کمک‌های مشاوره‌ای و مددکاری به دانش آموزان نیز در این طرح دیده‌شده است.
استاندار اصفهان به بررسی ابعاد مختلف این طرح اشاره کرد و افزود: با کارگروه‌هایی که در این رابطه فعالیت می‌کنند باید هماهنگی ایجاد شود که از موازی کاری جلوگیری شود.
وی این طرح را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید باقوت اجرایی شود و به همین دلیل نیازمند این است که ابعاد مختلف آن بررسی شود.
زرگرپور افزود: باید تا جلسه آتی جایگاه این طرح در برنامه ششم توسعه مشخص شود و همچنین هم‌پوشانی‌ها احصا و برطرف گردد تا با بهره‌مندی از تجربیات استان‌های اجراکننده بتوانیم با حداکثر توان این طرح را اجرایی کنیم.
وی به برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: برگزاری این المپیاد در دوره‌های گذشته تجربه بسیار خوبی بوده است و امیدواریم که بازهم ادامه یابد.
استاندار اصفهان به گزارش آموزش دانش آموزان عشایری و راهکارهایی افزایش پوشش تحصیلی در بین عشایر اشاره کرد و افزود: 55 هزار نفر عشایر قشقایی، بختیاری و ترک جرقویه در استان زندگی می‌کنند و نرخ بی‌سوادی آنان از نرخ بی‌سوادی استان بالاتر است.
وی نرخ بی‌سوادی استان را حدود 3 درصد عنوان کرد و افزود: این نرخ در بین عشایر بیش از 10 درصد است و در آخرین جلسه شورای عشایر استان که در پشت کوه برگزار شد مقرر شد که این موضوع در شورای آموزش‌وپرورش بررسی شود.
زرگرپور با بیان اینکه عشایر ساکن در 135 مدرسه استان تحصیل می‌کنند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، افزود: عمده زمان تحصیل عشایر کوچ رو در استان خوزستان است و نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر دارد.
وی با بیان اینکه ارتقاء سطح سواد عشایر در سبک زندگی و رفاه آنان تأثیرگذار است، افزود: باید باهدف افزایش رفاه و بهداشت و ارتقا سطح زندگی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نرخ بی‌سوادی عشایر به متوسط استان نزدیک شود.
استاندار اصفهان با اشاره به طرح جذب حداکثری افراد کم‌سواد در قالب توسعه فعالیت‌های آموزش از راه دور، اظهار داشت: بیش از 4 هزار دانش‌آموز در استان ترک تحصیل‌کرده‌اند و با توجه به اینکه در نظر داریم هرچه سریع‌تر نرخ باسوادی را به بالاترین نقطه برسانیم باید برای آموزش این افراد در قالب مراکز آموزش از راه دور و مدارس بزرگسالان اقدامات لازم صورت گرفت.
وی این اقدام را اساسی و مهم هم از لحاظ مسائل اجتماعی و هم انسانی خواند و افزود: در خصوص تأمین منابع مالی آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا این قشر هم بتوانند تحت آموزش قرار بگیرند و از ترک تحصیل آنان خودداری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار