سلطان حسینی: مبلغ ذوب آهن برای نقش جهان برابر با هزینه سپاهان برای فولادشهر است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اقدمات بسیاری در خصوص نقش جهان و سرانه ورزشی استان شده است، خانه‌های تخصصی رشته‌های مختلف از جمله شمشیربازی و بسکتبال آماده بهره برداری طی روزهای آینده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اقدمات بسیاری در خصوص نقش جهان و سرانه ورزشی استان شده است، خانه‌های تخصصی رشته‌های مختلف از جمله شمشیربازی و بسکتبال آماده بهره برداری طی روزهای آینده است.
به گزارش ایسنا ، محمد سلطان حسینی در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته تربیت بدنی ضمن بیان اینکه اقدامات ساخت و ساز نقش جهان در سه بخش فاز دوم، زمین چمن و فاز اول بود، اظهار کرد: حدود 15 سال پیش مسابقات اینجا انجام شده است اما بعد از آن الزامات AFC تغییر کرد و نیاز به تعمیر اساسی بود البته اگر می‌خواستیم این ورزشگاه را از صفر بسازیم کاری به مراتب راحت تر بود.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از منابع مالی را فولاد قبول کرد که باید از مدیریت کارخانه فولاد تشکر کنم. در بخش ساخت نیز شرکت توسعه و اداره کل و استانداری وارد این قضیه شد تا هر چه زودتر به نتیجه برسیم. البته هنوز چادرهای این ورزشگاه نصب نشده است اما به هرحال الزامات AFC مورد تأیید قرار گرفت و به مرحله ای رسیدیم که آماده برگزاری مسابقات در سطح و کیفیت بالایی شده است.
سلطان حسینی در خصوص دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به منظور افزایش سرانه ورزشی، افزود: اقدامات زیادی با کمک خیران و علاقمندان ورزش در این زمینه صورت گرفته است، سعی می‌کنیم اکثر پروژه‌های ورزشی آماده بهره برداری را در طی روزهای آینده و یا در دههٔ مبارک فجر افتتاح کنیم. ده‌ها پروژه آماده افتتاح است؛ آکادمی ورزش، آکادمی علمی و تخصصی بسکتبال، خانه شمشیربازی و چند استخر (نجف‌آباد و شاهین شهرو..) سالن‌های چندمنظوره و چمن‌های مصنوعی در سراسر استان و همچنین 24 خانه ورزش روستایی در شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه و شهرضا و ... را آماده افتتاح داریم که با بهره برداری از آن شاهد تحولات مثبتی در ورزش استان خواهیم بود. اصفهان میزبان مسابقات بین المللی فوتسال
وی با بیان اینکه امیدواریم در آذرماه مسابقات چهارجانبه فوتسال را میزبانی کنیم، ادامه داد: این مساله می‌تواند سرآغاز میزبانی‌های بسیار مهم وبزرگ در زمینه فوتسال باشد. فوتسال اصفهان یکی از قدرت‌ها ومدعیان اصلی در کشور است و این ظرفیت وپتانسیل با توجه به میزبانی‌هایی که در مسابقات فوتسال باشگاه‌های آسیا داشتیم وجود دارد که در سطح بالاتری میزبانی داشته باشیم.
مدیر کل ورزش وجوانان استان اصفهان خاطر نشان کرد: باشگاه گیتی پسند وهیئت فوتسال در حال رایزنی با کمیته فوتسال فدراسیون هستند با شرایط و امکانات این میزبانی را فراهم کنند.
وی ادامه داد: یکی از رویدادهای مهمی که چندی پیش برگزار شد، برگزاری بزرگ‌ترین همایش روستاییان کشور بود که به شاهین شهر با مساعدت دفتر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
وی با اشاره به محدودیت‌های مالی و ورود خیرین به ورزش، گفت: خیرین را به حوزه ورزش آوردیم و پروژه‌های خوبی به دست خیرین ساخته شد که توانستیم پروژه خانه شمیشربازی که بهترین آکادمی علمی است به دست خیرین ساخته شد همچنین پیست موتورسواری نقش‌جهان توسط بخش خصوصی ساخته شد که آماده افتتاح و بهره برداری است.
مطالبات قهرمانان استان به حق است
سلطان حسینی با بیان اینکه شاه ماهی پروژه‌های کشور ورزشگاه نقش جهان بود، اضافه کرد: خدارا شکر فراتر از تعهدات عمل شد و در حال حاضر نیز حدود 30 نیرو شبانه‌روز کار می‌کنند.
وی ادامه داد: روزی که ما آمدیم 328 پروژه ناتمام داشتیم که امروز بیش از نصف این تعداد به اتمام رسیده است.مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: بیش از 3500 قهرمان جهانی، آسیایی و ملی در استان اصفهان داریم که هر کدام مطالباتی دارند که البته به حق است اما من مدیر کلی بودم که وقتی به این سمت منصوب شدم 14 ماه کلیه حساب‌هایمان مسدود بود. سلطان حسینی با بیان اینکه در 2 سال گذشته اداره کل باتوجه به 52 هیئت استانی و 1000 هیئت شهرستانی وظیفه‌اش سیاست گذاری است، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم ریالی را در ورزش قهرمانی هزینه کنیم اما باخواهشی که کردیم باشگاه سپاهان رشته‌هایی مثل ووشوو، والیبال، تیروکمان، بسکتبال بانوان، کبدی و بدمینتون را تحت پوشش قرار داد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا در رشته والیبال آقایان تیمداری نمی‌شود، گفت: بازیکنان والیبال میلیاردی شده‌اند که از عهده باشگاه‌ها خارج شده است. به هرحال محدودیت‌های اقتصادی وجود دارد و حتی به گفته آذری باشگاه ذوب آهن بیش از 12 میلیاردتومان از بودجه‌اش کم شده است.سلطان حسینی ادامه داد: روزی که ما آمدیم نزدیک به 400 باشگاه داشتیم که امروز به تعداد 1200 باشگاه رسیده است و می‌توانیم بگوییم که یکی از بالاترین ظرفیت‌ها را در باشگاه‌ها داریم.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی در خصوص خانه‌های بدمینتون و والیبال و ... گفت: تمام خانه‌های بدمینتون، والیبال، استخر انقلاب و... در اختیار همان هیئت ورزشی قرار دارد.
مساله پارکینگ ورزشگاه نقش جهان رفع می‌شود
وی در پاسخ به سوالی در خصوص مجمع انتخابات هیئت همگانی گفت:: ما نمی‌توانیم به کسی بگوییم در انتخابات هیئت‌های ورزشی شرکت نکند چه فرد سیاسی باشد چه نباشد. آخرین بار 2-3 ماه پیش به فدراسیون نامه ای زدیم و در حال پیگیری مجمع این هیئت هستیم.
سلطان حسینی در خصوص وضعیت پارکینگ و جاده نقش جهان نیز افزود: ورزشگاه ثامن مشهد در مرکز شهر ساخته شده که در زمان برخی از بازی‌ها دچار مشکل می‌شوند در تهران نیز وقتی بازی مهمی در ورزشگاه آزادی است در میدان آزادی که چند کیلومتری با این ورزشگاه فاصله دارد دچار مشکلاتی می‌شوند. در اصفهان نیز زمانی ورزشگاه 22 بهمن بازی در سه راه حکیم نظامی ساخته شد که حومه شهر به حساب می‌آمد.
وی تصریح کرد: در مورد نقش جهان نیز باید بگویم که تنها در بازی پرسپولیس بود که کمی مشکل داشتیم البته جاده‌اش در رینگ سوم ترافیکی قرار گرفته است و هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. مسئولیت ما در خصوص آمادگی این ورزشگاه بود البته نه اینکه منظورم این باشد که نباید فکری به حال جاده بکنیم.
سلطان حسینی اضافه کرد: اگر مسیر ماشین‌های سنگین اصلاح شود، مشکل ترافیکی در این ورزشگاه نخواهیم داشت البته مترو قرار است از این مکان شروع شود که این امر موجب می‌شود مشکل ترافیکی این ورزشگاه حل شود.
مبلغ ذوب آهن برای نقش جهان برابر با هزینه سپاهان برای فولادشهر است
وی افزود: سال 90 با یک نفر قراردادی بسته می‌شود که حجم انبوهی از خاک‌های نقش جهان را که برای کارخانه کاشی پزی بسیار مناسب بود برده شود بخشی از این خاک برده شد و سپس آن فرد بیان کرد که این خاک با نخاله همراه است واین خاک‌ها را نخواهد برد ما نیز شکایت کردیم و فکر می‌کنم تا یکی دو ماه آینده مشکل حل شود.
وی در خصوص مبلغ به توافق رسیده باشگاه سپاهان و ذوب آهن برای استفاده باشگاه ذوب آهن از ورزشگاه نقش جهان گفت: قرار شده مبلغی که قبلاً سپاهان برای بازی در فولادشهر را می‌داده الان نیز ذوب آهن همان مبلغ را پرداخت کند.
اگر صحبتی کردم عذرخواهی می‌کنم شما هم در مورد سلامتی به من تذکر دهید
در ادامه خبرنگاری پیرو صحبت‌های قبلی مدیرکل اداره ورزش و جوانان مبنی بر اینکه دو خبرنگاری که سایز کمرشان 1.5 متر است و اسمشان را خبرنگار ورزشی گذاشته‌اند، خواستار توضیح از سلطان حسینی شد که سایز کمر چه منافاتی با کار رسانه دارد، سلطان حسینی نیز ضمن بیان اینکه مگر اشتباه گفتم که سایزتان 1.5 متر است، گفت: انتظار من ودیگران این است که کسانی که در حوزه ورزش فعالیت دارند خود نیز فعالیت ورزشی داشته و مراقب سلامتی خود باشند و فیزیک بدنی شما همخوانی با فعالیتی که دارید داشته باشد. به عنوان مثال برای انتخاب رییس ورزش شهراصفهان به دنبال کسی بودم که چنین شرایطی داشته باشد و کسی را مناسب تر و برازنده تر از رحیم زاده کاپیتان سابق تیم ملی وتیم هندبال سپاهان نیافتم. اگر هم روزی دیدید اندازه دور کمر من زیاد شد به من تذکر بدهید البته اگر بابت این مطلب از من ناراحت هستید از شما عذرخواهی می‌کنم.
سلطان حسینی در جواب دیگر خبرنگاری که درخواست توضیح در مورد گزارشی که برای صدا و سیما در روز افتتاح نقش جهان ضبط کرده و از سیما پخش شده بود و اعتراض وی را در پی داشت، گفت: برای این ورزشگاه زحمت زیادی کشیده شد اما شما در روز افتتاح چند صندلی را که باد برد را در دست گرفتید. بیش از 2000 تریلی آهن تنها حمل شد بعد از اینکه 2-3 سال همه زحمت کشیدند و انبوه زیادی از عملیات شد و شما آنگونه گزارش کردید

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار