۱۲ درصد از ظرفیت سد زاینده رود دارای آب است

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه میزان حجم سد زاینده‌رود در حال حاضر ۱۷۲ میلیون مترمکعب است، گفت: حدود ۱۲ درصد از حجم کلی سد زاینده‌رود دارای آب است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه میزان حجم سد زاینده‌رود در حال حاضر ۱۷۲ میلیون مترمکعب است، گفت: حدود ۱۲ درصد از حجم کلی سد زاینده‌رود دارای آب است.
علی بصیرپور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به میزان حجم سد زاینده‌رود اظهار داشت: در حال حاضر میزان حجم سد زاینده‌رود 172 میلیون مترمکعب است که میزان آب ورودی به این سد 8 مترمکعب در ثانیه و میزان آب خروجی از آن حدود 16 مترمکعب در ثانیه است.
وی افزود: حجم سد زاینده‌رود نسبت به عدد مشابه در سال گذشته حدود 10 میلیون مترمکعب بیشتر است ولی نسبت به متوسط بلندمدت در همین تاریخ 70 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پاسخ به این سؤال که چند درصد از گنجایش کلی سد دارای آب است؟ تصریح کرد: حدود 12 درصد از حجم کلی سد زاینده‌رود دارای آب است.
وی با اشاره به پیش‌بینی میزان بارش‌ها در سال جاری بیان کرد: پیش‌بینی‌هایی که راجع به بارش شده درواقع متفاوت بوده است ولی به‌طورمعمول بارش‌ها را در حد نرمال و کمی کمتر از نرمال در پاییز پیش‌بینی کردند.
بصیرپور در پاسخ به این سؤال که میزان بارش‌ها در سال زراعی گذشته نسبت به میزان بارش‌های بلندمدت چند درصد کاهش داشته است؟ گفت: میزان بارش‌ها در سال زراعی گذشته در نقاط مختلف حوضه متفاوت بوده است، به طور مثال در سرشاخه‌ها از میانگین نرمال بارندگی آغاز شده است ولی هرچه به سمت غرب رفتیم درصد کاهش بیشتر بوده، به‌طوری‌که در حوضه زاینده‌رود بین 20 تا 50 درصد نسبت به متوسط بارندگی کاهش داشتیم.
وی به زمان بازگشایی سد زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به مصوبه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود که به ریاست وزارت نیرو تشکیل می‌شود، دارد که زمان و تاریخ بازگشایی را تصمیم‌گیری می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار