غلامی: آب جدی ترين بحران در سطح جهان است

مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان گفت: فرونشست، يك زلزله خاموش است كه بايد اطلاع رساني و آموزش هاي لازم جهت مصرف بهينه آب هاي زير زميني به عموم و كشاورزان داده شود .

مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان گفت: فرونشست، يك زلزله خاموش است كه بايد اطلاع رساني و آموزش هاي لازم جهت مصرف بهينه آب هاي زير زميني به عموم و كشاورزان داده شود .

به گزارش ایسنا، حجت الله غلامي در كارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لايه هاي زمين، ابنيه، ساختمان و شهرسازي، با اشاره به قانوني بودن مصوبات اين كارگروه و ضرورت تشكيل آن در دوره هاي زماني و بر اساس ضرورت به دستور كار اين جلسه، اظهار کرد: باید راهکارهای برای رفع فرونشست های اراضي جنوب فرودگاه شهيد بهشتي و شهر گلشهر، فرونشست قنات و ساختمان هاي محله "مون" در اردستان و مخاطرات كوه مجاور روستاي پرمه حيدر آباد در بخش چنارود چادگان اتخاذ شود.

وي با اشاره به معين بودن اصفهان براي استان تهران در مواقع ضروري و خطرات طبيعي تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان معين پايتخت در مواقع ضروري و مخاطرات طبيعي لازم است تا آمادگي لازم را در مواقع بحران داشته باشد و اقدامات پيشگيرانه را جهت رفع بحران و مشكلات موجود در سطح استان اعمال کند.

مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان با توجه به نظر كارشناسان و اساتيد دانشگاه مصرف بيش از حد آب عامل وقوع اين نشست ها و فرونشست ها در مناطق مختلف است، افزود: فرونشست، يك زلزله خاموش است كه بايد اطلاع رساني و آموزش هاي لازم جهت مصرف بهينه آب هاي زير زميني به عموم و كشاورزان داده شود .

مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان با تاكيد بر انجام مصوبات اين كارگروه توسط دستگاه هاي عضو، از دستگاه هاي مربوطه خواست تا ضمن مشاركت، پيگيري لازم جهت رفع مشكلات پيش رو را کرده و با ارائه پيشنهادات و راهكارهاي لازم برون رفت از اين مسائل را مطرح کنند.

منصور شيشه فروش ادامه داد: همه اعضا موظف هستند تا به صورت نقطه اي براي مناطق مورد نظر مطالعه و پيگيري کنند و راهكارهاي علاج بخشي در هر حوزه ارائه شود.

هم چنین محمدرضا هزاره مديركل نظارت و ارزيابي سازمان زمين شناسي كشور، بحث بحران آب در كشور را بسيار جدي اعلام كرد و گفت: در بحث بحران آب اعلام آلارم كرده ايم كه در حال حاضر جدي ترين بحران در سطح جهان است و لازم است تا مردم با عواقب مصرف بيش از حد آب و حفر چاه هاي غير مجاز آشنا شوند.

به گزارش ایسنا؛ ارائه راهكارهاي مطالعاتي و پيشگيرانه كوتاه مدت و بلند مدت توسط دستگاه هاي عضو، از جهاد كشاورزي و آب منطقه اي خواسته شد تا آموزش لازم به كشاورزان و عموم مردم را براي مصرف بهينه آب و جلوگيري از هدر رفت آب و خالي شدن سفره هاي زير زميني ارائه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار