این اسپری‌ها را زیاد استفاده نکنید

اخیرا بازار اسپری‌های خشک کننده مو رونق زیادی داشته است اما دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد نباید از آن بیش از حد استفاده کرد.

اخیرا بازار اسپری‌های خشک کننده مو رونق زیادی داشته است اما دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد نباید از آن بیش از حد استفاده کرد.

اسپری‎های مخصوص موهای چرب که وظیفه خشک کردن مو را به عهده دارند مدت‎هاست در بازار وجود دارند اما چیزی که شاید شما ندانید این است که این مواد برای موهای شما بسیار مضر هستند.

استفاده بیش از اندازه و روزانه از این مواد برای خشک کردن موها آسیب زیادی به موهایتان می‎زند و دلیلش این است که ساقه موی شما خشک است، اما چربی کف سر وارد پوست می‎‏شود و به ریشه مو آسیب می‎‏زند. بهترین راه از نظر محققان این است که در حمام از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید تا هم موهایتان را تا حد لازم خشک نگه دارد و هم چربی‎های مضر را از روی پوست سر شما تمیز کند.

استفاده از اسپری تمیز کننده برای ظاهر شما مناسب است اما در واقع شما را از آلودگی‌ها و چربی‌های کف سرتان غافل می‎کند. هرچند توصیه دانشمندان و محققان این است که حتی شامپو مخصوص موهای چرب را هم نباید برای مدت طولانی استفاده کنید و بهتر است بعد از هر چند بار استفاده از شامپوهای معمولی یک بار شامپوی مخصوص موهای چرب را استفاده کنید. چون این شامپوها در طولانی‌مدت چربی لازم برای محافظت از پوست و مو را از بین می‏‌برند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار