سپاهان و ذوب‌آهن به زمان نیاز دارند

پیشکسوت فوتبال اصفهان گذر زمان و هماهنگ شدن بازیکنان با توجه به تغییرات زیاد در ترکیب دوتیم ذوب‌آهن و سپاهان را راه حل نتیجه گرفتن این دو تیم عنوان کرد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان گذر زمان و هماهنگ شدن بازیکنان با توجه به تغییرات زیاد در ترکیب دوتیم ذوب‌آهن و سپاهان را راه حل نتیجه گرفتن این دو تیم عنوان کرد.

حسین سیمکانی در گفت‌وگو با فارس درباره علت عدم نتیجه‌گیری تیم‌های اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: من مشخص‌ترین و بارزترین علت عدم نتیجه‌گیری این دو تیم را تغییر و تحولات زیاد در ترکیب این فصل دو تیم می‌دانم، در تیم سپاهان شاهد هستیم که بسیاری از بازیکنان و بدنه اصلی تیم جا به‌ جا شده است و بسیاری از بازیکنان جدید به این تیم ملحق شده‌اند و بسیاری از بازیکنان قبلی تیم را ترک کرده‌اند.

وی افزود: برای اینکه سرمربی سپاهان با این بازیکنان هماهنگ شود زمان لازم است و این تغییر و تحولات باعث شده کرانچار آن‌طور که باید و شاید در تیم عملکرد مناسبی نداشته است و یقینا سپاهان بازی به بازی بهتر خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان تصریح کرد: در تیم ذوب‌آهن نیز علت اصلی در عدم نتیجه‌گیری مناسب این تیم، تغییرات بوده است، با این تفاوت که در تیم ذوب‌آهن تغییرات در کادر فنی نیز اتفاق افتاده است و کادر فنی سابق این تیم اشراف کاملی روی تیم داشتند؛ ولی کادر فنی جدید به علت اینکه هنوز از بازیکنان شناخت ندارد، نتوانسته خواسته‌ها را به نحو مطلوب برآورده سازد.

سیمکانی گفت: اگر به امیر قلعه نوعی با توجه به سوابق وی، فرصت داده شود، می‌تواند تیم ذوب‌آهن را به جایگاه واقعی خود در جدول برساند و این‌ها تا به شناخت کامل فردی از بازیکنان برسند، قدری زمان بر است و سرمربی باید از این زمان برای پیدا کردن ترکیب و هماهنگ کردن بازیکنان استفاده کند.

وی اظهار داشت: یک مربی که سه الی چهار سال با یک تیم همراه باشد، با یک مربی که به‌تازگی به تیمی پیوسته است، ازلحاظ شرایط بسیار متفاوت است و باید به مربی جدید زمان داده شود.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد جذب بازیکنان در دوتیم سپاهان و ذوب‌آهن عنوان کرد: در این دوتیم یکسری بازیکن خارجی جذب‌شده‌اند که با توجه به اینکه مربیان شناخت درستی از این بازیکنان ندارند و بازیکنانی هستند که در زمان تمرین و مسابقه، مربی به‌تدریج روی آن‌ها شناخت پیدا می‌کند و گاهی اوقات ممکن است با این بازیکنان به بن‌بست بخورند و این بازیکنان کیفیت مدنظر را نداشته‌اند.

سیمکانی بابیان اینکه بازیکنان خارجی در ایران از طریق تماشای فیل بازی آن‌ها انتخاب می‌شوند، گفت: ممکن است بازیکن خارجی در باشگاه قبلی‌اش در ترکیب ثابت‌شده بوده است و ممکن است در باشگاه جدید نتواند آن انتظارات را برآورده سازد.

وی تصریح کرد: درمجموع با توجه به توان مالی باشگاه‌های ما، بازیکنان درجه‌یک خارجی جذب نمی‌شوند و بازیکنان درجه‌دو و سه جذب می‌شوند که کیفیت قابل قبولی ندارند.

این پیشکسوت فوتبال در مورد بازیکنان ایرانی جذب‌شده در این دو باشگاه نیز خاطرنشان کرد: بازیکنان ایرانی احتیاج به زمان‌دارند و مربیان این دوتیم هرچه سریع‌تر باید به شناخت از آن‌ها برسند و با توجه به فضای جدید و نیاز به هماهنگی، اندکی زمان می‌برد و این هنر مربی است که این زمان را کوتاه کند و متأسفانه در این دوتیم این زمان در حال افزایش است.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که جایگاه این دوتیم را در آخر فصل چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: مطمئنا هم سپاهان و هم ذوب‌آهن در پایان فصل جزو 6 تیم برتر لیگ خواهند بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار